Category Archives: Γενικός Ελεγκτής

Ολοσέλιδο άρθρο/ανάλυση του μέλους μας Δρ Χρίστου Χατζηιωάννου στον Φιλελεύθερο της 31/12/2015 – Διαβάστε το σε ηλεκτρονική μορφή:

FILELEFTHEROS 31 12 15-page-001.jpg

 

Πλησιάζουν βουλευτικές εκλογές, και οι ψηφοφόροι πρέπει να διακρίνουν ποιά είναι τα πιο κρίσιμα προβλήματα που θέλουν να επιλυθούν, αλλιώς ρισκάρουν να χαθούν μέσα στον επικοινωνιακό κυκεώνα της δημόσιας σφαίρας. Υπάρχουν τόσα πολλά σκάνδαλα, που πρέπει οι ψηφοφόροι να κρίνουν και να τα ιεραρχήσουν.

Το κρατικό χρέος 7,5 δις ευρώ προς το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΤΚΑ), το πρόβλημα βιωσιμότητας του Ταμείου και η τροποποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών του, είναι κορυφαίο ζήτημα στο οποίο οι ψηφοφόροι πρέπει να δώσουν προτεραιότητα, και να απαιτήσουν από τα κόμματα να λάβουν θέση και να δεσμευτούν. Επηρεάζει άμεσα και εις βάθος την ποιότητα ζωής όλης της κοινωνίας.

H απόφαση της υφιστάμενης κυβέρνησης, σε συνεννόηση με την Τρόικα, να «διαγράψει» το χρέος προς το ΤΚΑ, έχει αλυσιδωτές συνέπειες. Επί της ουσίας, το χρέος είναι σαν ένα μη εξυπηρετούμενο δάνειο, το οποίο όμως δεν εμφανίζεται ως τέτοιο. Μας προτάσσουν τους ακόλουθους ισχυρισμούς: 1) Το δάνειο από το ΤΚΑ προς το Πάγιο Ταμείο της Δημοκρατίας είναι εσωτερικός δανεισμός και γι’ αυτό δεν εμφανίζεται στον ισολογισμό· 2) οι διαχειριστές του αποθεματικού του ΤΚΑ είναι οι Υπουργοί Οικονομικών (ΥΠΟΙΚ) και η Υπουργός Εργασίας, Προνοίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΥΕΠΚΑ), και εφόσον αυτοί δεν ζητούν την επιστροφή των χρημάτων από το Κράτος, τότε δεν υπάρχει ανεκτέλεστη διοικητική απόφαση και τίποτε το μεμπτό· 3) η μη αποπληρωμή του χρέους ωφελεί την ευρύτερη οικονομία, υπό τις παρούσες συνθήκες. Απαντούμε:

Εσωτερικός Δανεισμός: Το δάνειο από το ΤΚΑ προς το Κράτος δεν πρέπει να θεωρείται ως εσωτερικός δανεισμός. Καταρχάς, το ΤΚΑ δεν είναι φοροεισπρακτικός μηχανισμός του Κράτους, και το αποθεματικό του ΤΚΑ δεν ανήκει στο Κράτος, αλλά στους ασφαλισμένους. Το γεγονός ότι ο Διαχειριστής του Ταμείου σήμερα είναι ο ΥΠΟΙΚ είναι μια στρέβλωση, την οποία εμείς θεωρούμε και αντισυνταγματική. Επιπλέον, το δάνειο προς το Κράτος φέρει επιτόκιο (0,05% στις 31.12.2014, 0,5% στις 31.12.2013 και 1,25% στις 31.12.2012), πράγμα που υποδεικνύει ότι τα λεφτά αυτά δεν ανήκουν στο Κράτος εξ αρχής, αλλά στους ασφαλισμένους. Ένα μέρος των εισφορών είναι ανταποδοτικό και πρέπει να θεωρείται περιουσία που αναλογεί στους ασφαλισμένους για συγκεκριμένο σκοπό (π.χ. σύνταξη).

Παραβίαση του Νόμου: Όντως, τα αρμόδια πρόσωπα που αποφασίζουν για το αποθεματικό του ΤΚΑ είναι οι ΥΠΟΙΚ και η ΥΕΠΚΑ. Αυτό όμως είναι παράδοξο και ενάντια στα συμφέρονα των ασφαλισμένων· πώς είναι δυνατόν να αποφασίζει ο ΥΠΟΙΚ για το αποθεματικό του ΤΚΑ, εφόσον υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ του ΤΚΑ και του Κράτους; Επιπλέον, δεν ισχύει το ότι δεν προκύπτει κάτι μεμπτό από την παγοποίηση αποπληρωμής εκ μέρους του Κράτους. Στο παρελθόν εκπονήθηκε μελέτη από τη Διεθνή Τράπεζα, η οποία εισηγείτο τη σταδιακή δημιουργία πραγματικού αποθεματικού και τη σύσταση ανεξάρτητου οργανισμού για παρακολούθηση της πολιτικής του Ταμείου. Υπάρχει όμως και Νόμος: βάσει του Περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων Νόμου, Άρθρο 73 παρ. 6 εδ. 2, οι ΥΠΟΙΚ και ΥΕΠΚΑ υποχρεούντο μέχρι το Μάρτιο του 2010 να δημιουργήσουν πραγματικό αποθεματικό και να καταθέσουν νομοσχέδιο προς δημιουργία ανεξάρτητης επιτροπής διαχείρισης του αποθεματικού του Ταμείου – πράγμα που δεν έγινε ποτέ. Αυτό σημαίνει ότι ΥΠΟΙΚ και ΥΠΕΠΚΑ παραβιάζουν ευθέως το νόμο,με την πλήρη κάλυψη του Γενικού Εισαγγελέα.

Όταν τέθηκε το θέμα στο Γενικό Εισαγγελέα, αυτός απάντησε ότι «όπως μας πληροφορεί το Υπουργείο Οικονομικών», ο λόγος που «δεν έχει υποβληθεί ακόμα νομοσχέδιο για την αποτελεσματική διαχείριση των αποθεματικών» του ΤΚΑ είναι επειδή «δεν έχει μέχρι τώρα διασφαλιστεί η δημιουργία ικανοποιητικού αποθεματικού, όπως προϋποθέτει το Άρθρο 73(6)(β)». Εμείς όμως βρίσκουμε την απάντηση προβληματική: Πρώτο, ο Γενικός Εισαγγελέας αντί να κάνει έρευνα, άκριτα υιοθετεί τι «τον πληροφορεί» το Υπουργείο Οικονομικών! Έχει υποχρέωση όμως να ελέγξει το Υπουργείο, και όχι να είναι φερέφωνό του. Δεύτερο, φρονούμε ότι ο ΥΠΟΙΚ και η ΥΠΕΠΚΑ έχουν ήδη παραβιάσει το Νόμο εφόσον ο Νόμος προνοούσε ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2010 έπρεπε να είχε δημιουργηθεί πραγματικό αποθεματικό. Ο Γενικός Εισαγγελέας κακώς αποφάσισε ότι «δεν συντρέχει λόγος για ποινική δίωξη».

Εμείς συμφωνούμε με τη θέση του Γενικού Ελεγκτή, ο οποίος διαπιστώνει την παρανομία που επιβαρύνει τα συμφέροντα των ασφαλισμένων· παραπέμπουμε στην τελευταία Ετήσια Έκθεση του Γενικού Ελεγκτή (σσ. 141-142), όπου καταγράφει ότι εμμέσως πλην σαφώς το ΥΠΟΙΚ, καθώς επίσης και ο Διευθυντής ΥΚΑ εκτιμούν «ότι το δημόσιο συμφέρον δικαιολογεί τη μη υλοποίηση της διάταξης του άρθρου 73(6) εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος». Ο Γενικός Ελεγκτής καταλήγει ότι «δεν συμφωνεί με την προσέγγιση αυτή, αφού το δημόσιο συμφέρον δεν μπορεί να θεμελιώσει απαλλαγή από τη νομιμότητα». Με άλλα λόγια, το ΥΠΟΙΚ, το ΥΠΕΠΚΑ και ο Γενικός Ελεγκτήςαναγνωρίζουν ότι παραβιάζεται ο Νόμος, το ΥΠΟΙΚ και το ΥΠΕΠΚΑ υπαινίσσονται ότι πρέπει να τροποποιηθεί ο Νόμος ούτως ώστε να μην παρανομούν, όμως ο Γενικός Ελεγκτής ορθότατα υπερασπίζεται τον υφιστάμενο νόμο επειδή διακρίνει και υπερασπίζεται το συμφέρον του ΤΚΑ, δηλ. το συμφέρον των ασφαλισμένων.

Ευρύτερη Οικονομία και βιωσιμότητα: Το συμφέρον του ΤΚΑ δεν είναι όμορο με το συμφέρον του Κράτους. Στην προκειμένη περίπτωση, αν και συμφέρει στο Κράτος να δανείζεται από το ΤΚΑ με χαμηλό επιτόκιο, αυτό δεν συμφέρει στο ΤΚΑ, αφού τα περιθώρια αύξησης των αποδόσεων από καταθέσεις στο Πάγιο Ταμείο της Δημοκρατίας είναι σήμερα από ελάχιστα μέχρι ανύπαρκτα. Εξάλλου, το γεγονός ότι το χρέος προς το ΤΚΑ παρουσιάζεται από κάποιους ως εσωτερικός δανεισμός, επιτρέπει στον ΥΠΟΙΚ να παρουσιάζει πλασματικούς οικονομικούς δείκτες, και να διαιωνίζει τις οικονομικές φούσκες. Εξυπηρετούν μήπως οι οικονομικές φούσκες το δημόσιο συμφέρον;

Το επιχείρημα ότι μια «αναλογιστική μελέτη» δείχνει ότι το ΤΚΑ είναι βιώσιμο, είναι άνευ ουσίας. Καταρχάς, δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα αυτή η αναλογιστική μελέτη. Επιπλέον, οι Ετήσιες Εκθέσεις του Γενικού Ελεγκτή διαχρονικά διαπιστώνουν κακοδιαχείριση του Ταμείου. Επιπλέον, τίθεται θέμα του τι εννοούμε όταν λέμε κάτι είναι «βιώσιμο». Μια κατακόρυφη αύξηση εισφορών, συνοδευόμενη από μείωση παροχών και αύξηση ορίου συνταξιοδότησης, μπορεί να κάνει όλους τους αριθμούς «βιώσιμους». Η ουσία όμως δεν είναι η λογιστική, αλλά η ποιότητα ζωής των ασφαλισμένων και η αξιοπρεπής διαβίωση. Σήμερα, το ΤΚΑ είναι σε τόσο οριακή κατάσταση που τα Δικαστήρια προσπαθούν να επιβάλουν τον έλεγχο φυλακίζοντας περίπου δύο άτομα την ημέρα για χρέη στο ΤΚΑ, κατά παράβαση του Πρωτοκόλλου 4 της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Πρωτοβουλία Κοινωνικού Ελέγχου Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων έχει δύο βασικά αιτήματα, τα οποία έχει καταθέσει γραπτώς στον Πρόεδρο της Βουλής, καθώς επίσης και στα πλείστα κοινοβουλευτικά κόμματα: πρώτον, να τεθεί ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα για υλοποίηση της υποχρέωσης επιστροφής των 7.5 δις ευρώ στο ΤΚΑ, και δεύτερο να ψηφιστεί Νόμος που να δίνει θεσμικό ρόλο στους ασφαλισμένους, μέσω ανεξάρτητης επιτροπής διαχείρισης του αποθεματικού του Τ.Κ.Α. Σε ό,τι αφορά στο χρέος, να υπενθυμίσουμε ότι είναι διαχρονική θέση τόσο του ΔΗΣΥ όσο και του ΑΚΕΛ ότι αυτά τα χρήματα πρέπει να αρχίσουν να αποπληρώνονται. Τώρα είναι καιρός, αφού υπάρχει κοινωνική ανάγκη.

Η Πρωτοβουλία Κοινωνικού Ελέγχου Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων έχει αρχίσει σειρά επαφών με τα κοινοβουλευτικά κόμματα. Οι Οικολόγοι Περιβαλλοντιστές μας έχουν ήδη αποστείλει και σχετικό προσχέδιο Νόμου που θα υποβάλουν στη βουλή. Σε συναντήσεις με την ΕΔΕΚ, τη Συμμαχία Πολιτών και τον ΔΗΣΥ, έχει υπάρξει κατανόηση και καταρχήν συμφωνία ως προς τα αιτήματά μας. Την ερχόμενη εβδομάδα έχουμε προγραμματισμένη συνάντηση με το Νικόλα Παπαδόπουλο, και προσβλέπουμε σε συνάντηση με το ΑΚΕΛ και το ΕΥΡΩΚΟ. Το κορυφαίο αυτό ζήτημα θα τεθεί προεκλογικά, και ελπίζουμε να γίνουν τα λόγια έργα, να υπάρξει συνέπεια και πολιτική βούληση να υποστηρίξουν το νομοσχέδιο και να υποστηρίξουν επιτέλους το συμφέρον των ασφαλισμένων, αντί το συμφέρον των τραπεζών.

Δρ. Χρίστος Χατζηιωάννου

Μέλος της Πρωτοβουλίας Κοινωνικού Ελέγχου Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων

chadjioannou@gmail.com

Σχολιάστε

Filed under "δικαιοσύνη", "θεσμοί", "οικονομική κρίση", προσωρινή Επιτροπή Πρωτοβουλίας Κοινωνικού Ελέγχου ΤΚΑ, Αυτοοργάνωση Αυτοδιαχείριση, Αντισυνταγματικός νόμος, Γενικός Εισαγγελέας, Γενικός Ελεγκτής, Δημοκρατία, Κύπρος=Το βασίλειο της αναξιοκρατίας

O Γενικός Ελεγκτής μας δικαιώνει πανηγυρικά

Ο Γενικός Ελεγκτής μας δικαιώνει πανηγυρικά!

Να είστε σίγουροι ότι η πίεση μας απόδωσε καρπούς και οι επιστολές που τους απέστειλα προσωπικά έπιασαν τόπο!!

Στην επιστολή που απέστειλα στον Γενικό Ελεγκτή αναφέρομαι πρωτίστως στο κορυφαίο θέμα της ευθείας παράβασης του άρθρου 73 παράγραφος 6 που αφορά στην κατάθεση νομοσχεσίου από τους Υπουργούς Εργασίας και ΟΙκονομικών μέχρι τον Μάρτη του 2010 και ότι αυτή η κορυφαία ευθεία παράβαση δυστυχώς δεν αντιμετωπίζεται από τους θεσμούς που δεν φέρνουν τους παραβάτες Υπουργούς προ των ευθυνών του σε αντίθεση με όλους εμάς τους υπηκόους που συρόμαστε στα δικαστήρια!

Ναι μεν ο Γενικός Ελεγκτής στην απαντητική του επιστολή φάνηκε απαξιωτικός έστω και αν συμφωνούμε μαζί μου, παρ όλ αυτά εν τέλει φαίνεται να δικαιώνεται η πίεση που ασκήθηκε!

Όπως μπορείτε να διαβάσετε και στο απόσπασμα που κοινοποιώ από την Ετήσια του Εκθεση για το 2014 ρητά καταγράφει ότι διαφωνεί με τις υπεκφυγές περί μη εφαμογής του νόμου και κατακεραυνώνει λέγοντας ότι η μη εφαρμογή της νομιμότητας δεν μπορεί να δικαιολογηθεί!

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΟΡΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑ ΜΑΣ!

ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕ, ΠΟΛΛΟΙ ΤΟ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΖΟΥΜΕ

ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ! ΟΛΑ ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΤΑ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΛΗΘΙΝΑ!

 

Ένα πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο που καταγράφεται στην Έκθεση του Γενικού Ελεγκτή και σίγουρα εμείς ως Πρωτοβουλία είχαμε καταλυτικό ρόλο σε αυτό, είναι η αλληλογραφία που είχε ο Γενικός Ελεγκτής με το Υπουργείο Οικονομικών σε σχέση με την εφαρμογή του άρθρου 73 παράγραφος 6 του νόμου το οποίο είναι ένα από τα δύο κύρια αιτήματα μας!

Ο Γενικός Ελεγκτής καταλήγει συμφωνώντας με εμάς στις υπεκφυγές των διοικούντων ως εξής:

«Η Υπηρεσία μας δεν συμφωνεί με την προσέγγιση αυτή, αφού, ως
γνωστό, το δημόσιο συμφέρον δεν μπορεί να θεμελιώσει απαλλαγή από τη νομιμότητα.»

Ακολουθεί το σχετικό απόσπασμα:
===================================================

«Όπως διαπιστώσαμε, το ΥΕΠΚΑ με σχετική επιστολή του προς το Υπουργείο Οικονομικών ζήτησε τον Ιούλιο του 2014 την επανέναρξη συζήτησης για την αναβάθμιση του πλαισίου της επενδυτικής πολιτικής
του ΤΚΑ. Στην απαντητική του επιστολή, ημερ. 1.9.2014, το Υπουργείο Οικονομικών αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι στην παρούσα φάση, με δεδομένο ότι η Κύπρος βρίσκεται σε πρόγραμμα μακροοικονομικής προσαρμογής μέσω του Μνημονίου Συναντίληψης με την Τρόικα, τα περιθώρια αύξησης των αποδόσεων των επενδύσεων των ΤΚΑ είναι από ελάχιστα μέχρι ανύπαρκτα, γι΄ αυτό θεωρεί ότι προς το παρόν είναι
προτιμότερο η Κυβέρνηση να περιοριστεί στην εξεύρεση του καλύτερου δυνατού επιτοκίου στις καταθέσεις για τα κεφάλαια που το ΤΚΑ διατηρεί στο Κράτος. Στις 8.12.2014, το Υπουργείο Οικονομικών απέστειλε νέα επιστολή, στην οποία αναφέρεται, μεταξύ άλλων και στην υπό αναφορά διάταξη του άρθρου 73(6), και παραθέτει την επιχειρηματολογία του (επιδεινούμενη κατάσταση της οικονομίας, σε
σχέση με το τι ίσχυε το 2010, επιδείνωση των οικονομικών δεικτών, αύξηση του δημόσιου χρέους κ.ά.), με καταληκτική τοποθέτηση ότι θεωρεί ότι το όλο θέμα της επενδυτικής πολιτικής του ΤΚΑ, πρέπει να
επανεξεταστεί, αφού οι δείκτες της οικονομίας το επιτρέψουν και αν κρίνεται σκόπιμο να τροποποιηθεί η σχετική διάταξη (άρθρο 73(6)), προσθέτοντας ότι στο παρόν στάδιο το Υπουργείο Οικονομικών θεωρεί
καλύτερο να περιοριστεί στην προσπάθεια επίτευξης βιώσιμης ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής. Στην απάντησή του, ο Διευθυντής ΥΚΑ μάς ανέφερε ότι το Υπουργείο εκτιμά ότι το δημόσιο συμφέρον
δικαιολογεί τη μη υλοποίηση της διάταξης του άρθρου 73(6) εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, αφού, λόγω της επιδεινούμενης κατάστασης της οικονομίας, δεν επιτεύχθηκε ακόμα ο στόχος της δημιουργίας πραγματικού αποθεματικού στο ελάχιστο ποσό του €1 δισ., ώστε να δικαιολογείται η κάλυψη των σημαντικών δαπανών που απαιτούνται για τη λειτουργία ανεξάρτητης δομής και των προβλεπόμενων επιτροπών συμβούλων. Μας ανέφερε επίσης ότι το Συμβούλιο Κοινωνικών Ασφαλίσεων, το οποίο απαρτίζεται από μέλη που εκπροσωπούν ευρύτατο φάσμα της κυπριακής κοινωνίας, είναι πλήρως ενήμερο.

Η Υπηρεσία μας δεν συμφωνεί με την προσέγγιση αυτή, αφού, ως
γνωστό, το δημόσιο συμφέρον δεν μπορεί να θεμελιώσει απαλλαγή από τη νομιμότητα.»

Σχολιάστε

Filed under "δικαιοσύνη", "θεσμοί", προσωρινή Επιτροπή Πρωτοβουλίας Κοινωνικού Ελέγχου ΤΚΑ, Γενικός Ελεγκτής, Κυπριακό

Ποιος θα μας φυλάει από τους φύλακες

ίδιον γνώρισμα της σύγχρονής πολιτικής πρακτικής όλων ανεξαιρετως των κρατών είναι η παντελής έλλειψη οιασδήποτε αληθινής ανάληψης πολιτικής ευθύνης

ο κάθε πολιτικός μπορεί να λέει ό,τι μαλακία θέλει προεκλογικά να υποσχεται τα πάντα και να πράττει τα εντελώς αντίθετα όταν εκλεγεί εξουσία

παραδείγματα άπειρα, με πιο πρόσφατο κυπριακό το δεσμεύομαι στην Κύπρο και το δημοψήφισμα αλλά και γενικότερο το φαινόμενο τσίπρυζα στην Ελλάδα που θα καταργούσε τα μνημόνια με ένα νόμο και τελικά κυνηγά καστανάδες στον δρόμο για να εφαρμόσει το πλέον σκληρό 3ο μνημόνιο που ψήφισε

η ουσία είναι ότι σε αυτό το άθλιο σύστημα που ζούμε η έννοιας της πολιτικής ευθύνης και του πολιτικού ελέγχου δεν υπάρχει

ποιος είναι όμως ο έλεγχος που θα ήταν ικανοποιητικός;

μπορεί να αφεθεί ο έλεγχος σε ένα ή δύο ανθρώπους οι οποίοι τάχα θα είναι ηθικοί και θα βασιζόμαστε στην ηθική και καλοπιστία τους να κάνουν ευσεινήδητα αυτό που υποτίθεται τάχθηκαν να πράττουν;

και ξάφνου ένας νέος ήρωας μπήκε στην ζωή μας…. ο νέος γενικός ελεγκτής Οδυσσέας Μιχαηλίδης

Αυτό που δεν γίνεται κατανοητό από όσους ψάχνουν για ήρωες και σωτήρες είναι ότι η ουσία του ελέγχου σε πολιτικά θέματα, δηλαδή που αφορούν την πόλη, δηλαδή όλους μας συνολικά ει΄ναι ότι δεν μπορεί να αφήνεται ανεξέλεγκτα σε μεμονωμένα άτομα ή ομάδες. πχ αστυνομία

είναι δυνατόν να πιστεψει κάποιος ότι η αστυνομία για παράδειγμα θα ελέγξει τον εαυτό της; όχι φυσικά γιαυτό άλλωστε έφτιαξαν και ενα φαιδρό ελλειπέστατο θεσμό της Αρχής Παραπόνων Διερευνησης κατά της αστυνομίας κλπ με συνταξιουχους αστυνομικούς!

βγαίνουν πολλοί και φωνάζουν για το νέο ήρωα που θα σώσει τους θεσμούς κύριο Οδυσσέα Μιχαηλίδη

δεν έχω τίποτα προσωπικά με τον άνθρωπο αυτό, ενδεχομένως να έχει και καλές προθέσεις

δεν είναι όμως αυτό το θέμα

δεν μπορεί να αφήνεται ο έλεγχος για τόσο κορυφαία θέματα που αφορούν τους πάντες στην διακριτική ευχέρεια ενός ή κάποιων λίγων ανθρώπων

ποιος θα μας φυλάει από τους φύλακες;

ποιος μας φυλάει από αυτούς που μας φυλάνε και ποιος ελέγχει τους ελεγκτές;

το φιάσκο της πρόσφατης υπόθεσης του γενικού εισαγγελέα με το ν βοηθό του τον ρίκκο αποκάλυψε τα αδιέξοδα αυτού του συστήματος

όλα τα αξιώματα είναι απολύτως προσωποπαγή

πρόεδρος, γενικός εισαγγελέας, γενικός ελεγκτής κλπ

έχουμε τσιφλίκια

ποιος μας προστατεύει από όλους αυτους;

μα φυσικά κανένας…

απλά εσύ ο κατακαημένος νοικοκυρέος ελπίζεις ότι είναι τάχα ηθικοί και άλλες μαλακιούλες

οι αρχαίοι αθηναίοι όμως που μέσα σε 3 αιώνες συγκρούσεων και εξεγέρσεων έκτισαν την πρώτη και μοναδική δημοκρατία αντιλήφθηκαν ότι η ηθική δεν είναι και δεν μπορεί να είναι εχέγγυο για πολιτικες πράξεις

τα πλείστα αξιώματα ήταν κληρωτά, δηλαδή με κλήρο από όλους τους πολιτές

αξιωμάτα όμως που ήθελαν εξειδικευμένες γνώσεις, όπως αυτό του στρατηγού ήταν αιρετά,

όμως, υπήρχε μια κορυφαία διαφορά από το σήμερα

ο στραγητός εκλεγόταν για ένα και μόνο χρόνο

και ήταν ανά πάσα στιγμή υπό τον έλεγχο του δήμου, δηλαδή του σώματος των πολιτών που μπορούσαν να τον καλέσουν σε απολογία ή μπορούσαν να το ανακαλέσουν

αυτός είναι ο μόνος έλεγχος που μπορεί να λειτουργήσει

εσύ κατακαημένε μπορείς να ελέγξεις κανένα;

αναμένεις ότι ο κάθε οδυσσέας τάχα θα «μείνει στον πούντον του» και θα σε προστατεύει;

κάτι που δεν γίνεται αντιληπτό και πάλι είναι το γεγονός ότι η εξουσία είτε το θέλεις είτε όχι διαφθείρει

μπορεί κάποιος να έχει τις καλύτερες των προθεσεων

αν αυτός ο κάποιος είναι ανεξέλεγκτος για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι μοιραίο να χάσει επαφή με την πραγματικότητα

ο έλεγχος και ο περιορισμένος χρόνος άσκησης εξουσία είναι μέτρο αυτοπροστασίας

η δημοκρατία έχει να κάνει με τον έλεγχο που ασκεί έλεγχο στον ίδιο του τον εαυτο ο δήμος, δηλαδή το σώμα των πολιτών

σήμερα φυσικά και δεν έχουμε δημοκρατία

Σχολιάστε

Filed under "δικαιοσύνη", "θεσμοί", Banksters, Άνθρωπος κοινωνικά καθορισμένος, Αυτοοργάνωση Αυτοδιαχείριση, Γενικός Ελεγκτής, Κυπριακό

Ένα χρονικό, ειδησεογραφικό …

Συνειδητά αποφεύγω να έχω «φίλους» στο φπ για να μπορώ να κρατώ την ψυχική μου ηρεμία όσο πιο….ήρεμη γίνεται γιατί γνωρίζω τον εαυτό μου και επειδή τον γνωρίζω δεν θα μπορέσω να αντισταθώ στον πειρασμό να κάνω παρέμβαση σε διάφορα ποστ που κτυπούν κέντρο στη νοημοσύνη και όχι μόνο ….αυτό οδηγεί σε ατέρμονες ανούσιες συζητήσεις με ανθρώπους που απλά δεν έχουν καμιά διάθεση να συζητήσουν και να καταλήξουν σε λογικά συμπεράσματα αλλά απλά να βγάλουν απωθυμένα και να κάνουν ψυχοθεραπεία με άλλους….συμπάσχοντες

Ως εκ τούτου στο ταιμλαιν μου τρέχουν μόνο σελίδες ειδησεογραφικές πολιτικές κοινωνικές κλπ από όλο τον κόσμο

Υπάρχουν αρκετές σελίδες που καταγράφουν την αστυνομική βία στις ΗΠΑ με σοκαριστικά βίντεο ψυχοπαθών τύπων που φοράνε μια στολή και πυροβολούν εν ψυχρώ ανθρώπους παιδιά έτσι απλά…… είναι τρομακτικό πόσα περιστατικά έχουν καταγραφεί και όμως αυτό το πράμα συνεχίζεται

Ελληνικές σελίδες που καταγράφουν την συνεχιζόμενη εξαθλίωση από την πλέον ξεφτιλισμένη κυβέρνηση που συλλαμβάνει καστανάδες που δεν κόβουν αποδείξεις και αφήνει καναλάρχες που δεν έχουν άδειες και δεν πληρώνουν φόρους κλπ

Ελληνικές σελίδες που καλούν σε άλλη μια κινητοποίηση αντίσταση που καταγράφουν κινηματικές επιτυχίες

Μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία που καταγράφουν τις τάχα εκλογές στην Σαουδική Αραβία με την εκλογή τάχα γυναίκας που το κάνουν σημαντική είδηση υποτίθεται ρίχνοντας και άλλη στάχτη στα μάτια για αυτό το άθλιο μόρφωμα που καταπιέζει και σφάζει αποκεφαλίζει ανθρώπους αλλά είναι ο μεγαλύτερος σύμμαχος ελέω πετρελαίου

και κλασικά πατριωτικοσαιτ κυπριακές εφημερίδες τύπου ιγνατίου φιλελεύθερου πιν με τις κολλημένες τους αναφορες στο αγαπημένο κυπριακό μέσα από ένα πρίσμα λες και δεν βλέπουν τι στον π()(*(Ο)(τσο γίνεται στον κόσμο στην Συρία στην Παλαιστίνη στην Ουκρανία που οι …ευρωπαικές και αμερικανικές αρχές και αξίες επέβαλαν μια ναζιστική κυβέρνηση καθώς επίσης και στον ρόλο των ευρωπαικών αρχών και αξιών στις ευθείες παρεμβάσεις και επιβολές στην Ελλάδα που φάνηκαν ξεκάθαρα τον καιρό του δημοψηφισματος

αυτοί όλοι ακόμα ζούνε σε ένα φανταστικό κόσμο όπως ζούσανε και πριν την κατάρρευση του καπιταλιστικού σύμπαντος και της κυπριακής ευημερίας του ξεπλύματος ρωσικών ουκρανικών κλπ δις πριν το επιβαλλόμενο από τις ευρωπαικές αρχές και αξίες του 2013

Οι άνθρωποι αυτοί μιλάνε για ευρωπαικές αρχές και αξίες ακριβώς όπως πριν 70 χρόνια οι άνθρωποι που αγνοούσαν τα πάντα είχανε ως καθοδηγηση, γιατί μόνο αυτό ήξεραν το «την ελλάδα θέλωμεν κι ας τρώγομεν πέτρες»……. δηλαδή ο όρος «ελλάδα» στο μυαλό τους ως τοτεμ και ως φετιχ είχε εντυπωθεί ως ταυτόσημο συνώνυμο με την ελευθερία την ευτυχία και όλα τα καλά….. η λογική και πολιτική δεν είχε θέση στο μυαλό αυτών των ανθρώπων

Ο όρος τοτεμ και είδωλο «ελλάδα» χωρίς πολιτικό περιεχόμενο αντικαταστάθηκε πλέον από το τοτεμ και είδωλο «ευρώπη» απογυμνωμένη όμως στο μικρό τους μυαλουδάκι από την πραγματικότητα

Στο ταιμλαιν μου περνάνε και σελίδες από κούρδους αγωνιστές και αγωνίστριες με χαμόγελο στο Κομπανί με βίντεο από αληθινούς αγώνες ενάντια σε σκοταδιστές

Διαβάζουμε για το κράτος του Μεξιό που θα πάρει τάχα δικαστήριο την BP για την τεράτια πετρελαιοκηλιδα που διάλυσε το οικοσύστημα το 2010 στον κόλπο του Μεξικό, για τον χαπυ κουλ νέο πρωθυπουργό του Καναδά που υποδέχεται χαμογελαστός καποιους σύριους πρόσφυγες στο αεροδρόμιο μαζί με έναν υπουγρό σιχ με τουρμπάνι λες και αυτό θα επιλύσει οτιδήποτε

οκ, (θα πουν κάποιοι) να μην είμαστε μηδενιστές το ότι έχει βάλει υπουργούς από μειονότητες και γυναίκες είναι κάτι, αλλά στην πραγματικότητα αυτό που κάνει είναι να λειτουργεί ως βαλβίδα αποσυμπίεσης αφού σε κάνει να πιστεύεις ότι ο μεγάλος ηγέτης πχ Κορμπυν ή ο Μπέρνυ Σάντερς θα κάνει την διαφορά……μαλακίες….. όσο το σύστημα αυτό λειτουργεί οπως λειτουργεί απλά θα καλύπτονται με μακιγιάζ οι ασχήμιες του

ποιος είναι καλύτερα να βγει πρόεδρος; ο Σάντερς ή ο Τραμπ….. ερώτηση παγίδα ή πραγματικό ερώτημα;

Μπορώ να πω χιλιαδυο παραδείγματα για τον προοδευτικό κλίντον που βομβαρδισε τόσες χώρες όπως και για τον πρωτο μαυρο πρόεδρο που έδωσε τρις στις τράπεζες βομβάρδισε εισέβαλε τόσες χώρες όπως στην Λιβύη Συρία και συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στο να δημιουργηθεί αυτός ο fucked up world που δεν μπορείς να βγεις που μεσα

Η Volks Wagen της καλοκάγαθης αγίας γερμανίας που λειτουργεί θαυμάσια στο φαντασιακό των νεοφιλελερων σε αντίθεση με την ψωροκώσταινα πιάστηκε να κλέβει…… όπως πιάστηκε και η μεγάλη και τρανή Deutsche Bank…… η γερμανία εν ολλίγοις η πλέον διεφθαρμένη χώρα

και να μην ξεχνάμε πχ ότι το 2012 υπήρχαν μεγαλοδημοσιογράφοι οι οποίοι είχαν άρθρα με τίτλο «κάτω οι φονιάδες των λαών (ασατ) …ζήτω οι βάσεις» γράφοντας ότι αν και δεν έχει αποδείξεις ξέρει ότι οι βάσεις βοηθούν τους…..επαναστάτες στην Συρία ….τάδε έφη Μιχάλης Περσιάνης που από μεγαλοδημοσιογράφος οικονομολόγος δουλεύει πλέον για την Τράπεζα Κύπρου, όπως και η άλλη μεγαλοδημοσιογράφα οικονομολογα Πετρούλα Αργυρού δουλεύει για την Ελληνική Τράπεζα… αυτά για να μην έχεις αμφιβολίες για ποιον δουλεύουν τα μμε…

Υπάρχουν μόνο κακά σε όλο αυτό τον κόσμο;

Φυσικά και όχι

Απλά βλέποντας όλα αυτά αντιλαμβάνεσαι την παντελώς ανικανότητα σου, δηλαδή ενός κυπρέου σε αυτό τον πεταμένο ρότσο δίπλα από ζώνη πολέμου να παρέμβει και να αλλάξει κάτι…..

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να πράξουμε αυτό που μπορούμε

Συνειδητοποίηση από την μια της ατομικής μηδενικότητας σε σχέση με τον κόσμο αλλά και το ότι αν δεν κάνεις κάτι απλά δεν θα γίνει κάτι

Η μόνη απάντηση σε όλα τα αυτά είναι η οργάνωση των ανθρώπων ώστε να μπορούν να λαμβάνουν μέρος στις αποφάσεις που αφορούν τις ζωές τους

Αυτό είναι το κορυφαίο…..αυτή την στιγμή δεν ελέγχουμε τίποτα από την ζωή μας ….

Δεν μπορούμε να αλλάξουμε εμείς τον κόσμο, μπορούμε όμως να οργανωθούμε και να πιέσουμε να αλλάξουν συγκεκριμένα πράγματα

Η Πρωτοβουλία Κοινωνικού Ελέγχου Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων είναι ένα τέτοιο παράδειγμα αυτοοργάνωσης με ξεκάθαρα αιτήματα τεκμηριωμένα εφικτά εφαρμόσιμα που εμβαθύνουν το δημοκρατικό πρόταγμα

Ας κάνουμε αυτό που μπορούμε

Κάποιοι ανθρωποι έκαναν την αρχή, ξέρω ότι βαρκέστε, τζαι είστε κατάπτυστοι για αυτό ειδικά όσοι διαβάζετε τούτα τζαι απλά κάθεστε στον καναπέ σας

Ελάτε να βοηθήσετε να κάνετε πράξεις

Οι αγώνες δίδονται στην αληθινή ζωή

Τα πράγματα είναι τόσο περίπλοκα αλλά και τόσο απλά ……αν κάνεις κάτι, τότε ίσως γίνει κάτι, αν δεν κάνεις τίποτα απλά δεν θα γίνει τίποτα

Σχολιάστε

Filed under "δικαιοσύνη", "θεσμοί", Deutsche Bank, προσωρινή Επιτροπή Πρωτοβουλίας Κοινωνικού Ελέγχου ΤΚΑ, Άνθρωπος κοινωνικά καθορισμένος, Αυτοοργάνωση Αυτοδιαχείριση, Γενικός Ελεγκτής, Κυπριακό

Επιστολή προς Γενικό Εισαγγελέα – Ποινικό αδίκημα από Υπουργούς Εργασίας+Οικονομικών – Άνιση μεταχείριση παραβατών –

Document-page-001

Document-page-002

Document-page-003

2 Σχόλια

Filed under "δικαιοσύνη", "θεσμοί", "οικοδομική φούσκα", "οικονομική κρίση", Banksters, Άνθρωπος κοινωνικά καθορισμένος, Γενικός Εισαγγελέας, Γενικός Ελεγκτής, Πολιτική Ανυπακοή, άμεση δημοκρατία, ολιγάρχες

Carpe Diem Περί Δημοκρατίας…η απαντητική επιστολή και το τσιφλίκι του Γενικού Ελεγκτή

Σχολιάστε

Filed under "δικαιοσύνη", "θεσμοί", "οικοδομική φούσκα", "οικονομική κρίση", Banksters, ESM, Goldman Sachs, IMF, Άνθρωπος κοινωνικά καθορισμένος, Αναλύσεις, Γενικός Ελεγκτής, Δημοκρατία, άμεση δημοκρατία

Άρθρο Cyprus Mail : Lawyer calls on AG to overhaul social insurance fund

http://cyprus-mail.com/2015/07/18/lawyer-calls-on-ag-to-overhaul-social-insurance-fund/

Lawyer calls on AG to overhaul social insurance fund

Lawyer calls on AG to overhaul social insurance fundCYPRUS

Auditor general Odysseas Michaelides

Lawyer and civil activist Michalis Paraskeva, who has been charged for refusing to pay social insurance contributions, has urged Auditor-general Odysseas Michaelides to force the finance and labour ministers to table a bill for better management of the social insurance fund.

In an open letter published in Simerini, Paraskeva urged Michaelides “to take penal or other action” against the two ministers, “if they refuse to apply the law, as required”.

Paraskeva got himself in legal trouble with the government last year after refusing to pay social insurance contributions as someone who is self-employed. He considers his refusal an act of civil disobedience in response to what he claims is a plan by the government to write-off a €7.2bn debt to the Social Insurance Fund (SIF).

The massive debt to the SIF is the result of years of governments borrowing from the fund to plug holes in public finances. The troika of lenders requested in 2012 for that debt to be written off, although the state has yet to do so.

He believes that the state will trigger the collapse of the SIF if it writes off the debt and that the banks and the state are to blame for the financial meltdown and considers taking money off the SIF as an attack on the people.

In the letter, Paraskeva said that Cypriot citizens are dragged to court according to the law on social insurance and at the same time a blind eye is turned for violations of other relevant law articles by “those who control the state and not by citizens”.

“I expect that you promptly proceed with these actions otherwise the only conclusion that can be drawn is that you simply refuse to fulfil your obligations, for reasons known only to yourself,” the letter said.

Citing the auditor general’s report for 2013, which expressed concerns over the government’s practice to borrow money from the SIF with favourable terms as it does not ensure the interests of the fund, Paraskeva said that this is a direct violation of the law by the state, “therefore, a direct violation of the right to a decent existence and social security of Cypriots”.

He urged Michaelides to “serve without exception” as his position as auditor general is an institution and “it is not up to his discretion when to exercise it and when not”.

Paraskevas’ court case was adjourned last week to September 8.

1 σχόλιο

Filed under "δικαιοσύνη", "θεσμοί", "οικοδομική φούσκα", "οικονομική κρίση", Γενικός Ελεγκτής, Πρωτοβουλία Κοινωνικού Ελέγχου Ταμείου Κοιν Ασφαλίσεων, Πολιτική Ανυπακοή

Άρθρο στην «Σ» «Να συμμορφώσετε» το κράτος

Να συμμορφώσετε το κράτος

http://www.sigmalive.com/simerini/news/250458/na-symmorfosete-to-kratos

18 Ιούλιος 2015, 10:05 | Του Μάριου Δημητρίου

Ο Μιχάλης Παρασκευάς στην τελευταία δικάσιμο της υπόθεσής του, στις 8 Ιουλίου 2015, στο Επαρχιακό Δικαστήριο Λευκωσίας, ανάμεσα

Ανοικτή επιστολή προς τον Γενικό Ελεγκτή

Ο δικηγόρος Μιχάλης Παρασκευάς καλεί τον Οδυσσέα Μιχαηλίδη «να εξαναγκάσει τους Υπουργούς Οικονομικών και Εργασίας να καταθέσουν στη Βουλή νομοσχέδιο, για αποτελεσματική διαχείριση των αποθεματικών του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων, από ανεξάρτητη Επιτροπή»

«Η ΘΕΣΗ του Γενικού Ελεγκτή δεν ανήκει σε σας ως άτομο, αλλά αποτελεί θεσμό, τον οποίο έχετε υποχρέωση να υπηρετείτε χωρίς εξαιρέσεις»

Με ανοικτή επιστολή του, ημερ. 16 Ιουλίου 2015, προς τον Γενικό Ελεγκτή Οδυσσέα Μιχαηλίδη, ο δικηγόρος Μιχάλης Παρασκευάς τον καλεί «να προβεί άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες προς συμμόρφωση του κράτους και εξαναγκασμό των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας να καταθέσουν στη Βουλή των Αντιπροσώπων νομοσχέδιο, ως προς την αποτελεσματική διαχείριση των αποθεματικών του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων από ανεξάρτητη Επιτροπή, αφού διασφαλιστεί η δημιουργία ικανοποιητικού αποθεματικού». Στην επιστολή που κοινοποίησε στη Βουλή, τον Γενικό Εισαγγελέα, τον Υπουργό Οικονομικών και την Υπουργό Εργασίας, ο Μ. Παρασκευάς καλεί τον Γενικό Ελεγκτή «να λάβει ποινικά ή άλλα μέτρα εναντίον των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, αν αυτοί αρνηθούν να εφαρμόσουν τον νόμο, ως έχουν υποχρέωση».

«Κύπριοι υπήκοοι στα δικαστήρια»

«Ορμώμενος και από τη δική σας προτροπή, να μην ανεχόμαστε φαινόμενα διαφθοράς και να καταγγέλλουμε τέτοιας φύσης υποθέσεις», αναφέρει ο κ. Παρασκευάς προς τον Οδ. Μιχαηλίδη, «σας καλώ, όπως άμεσα προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες προς συμμόρφωση του κράτους στις υποδείξεις σας».

Αναφέρονται και τα εξής, στην επιστολή Παρασκευά: «Δεν είναι δυνατόν Κύπριοι υπήκοοι να σύρονται στα δικαστήρια, σύμφωνα με το άρθρο 86, του νόμου περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων, και ταυτόχρονα να παραβιάζεται ευθέως και ασύστολα το ισοβαρές και ίσης ισχύος άρθρο 73, παράγραφος 6, εδάφιο β’, αλλά για το δεύτερο, επειδή ακριβώς αφορά τις ευθύνες αυτών που ελέγχουν το κράτος και ουχί των υπηκόων, να μην σύρεται κανείς στα δικαστήρια. Αναμένω να προβείτε άμεσα σε αυτές τις ενέργειες, καθότι σε διαφορετική περίπτωση, το μόνο συμπέρασμα που θα μπορεί να συναχθεί, είναι ότι απλώς αρνείστε να εκπληρώσετε τις υποχρεώσεις σας, για λόγους που μόνο εσείς γνωρίζετε».

«Μηδενική ανοχή στη διαφθορά»

Ο Μιχάλης Παρασκευάς επικαλείται στην επιστολή του ομιλία που έκανε ο Γενικός Ελεγκτής, σε εκδήλωση που διοργάνωσε η μη κυβερνητική οργάνωση «Πολιτεία», κατά την οποία ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης είπε, μεταξύ άλλων, ότι «η κοινωνία θα πρέπει να αφυπνιστεί και να μην ανέχεται πλέον τα φαινόμενα διαφθοράς» και ότι «οι πολίτες δεν πρέπει να διστάζουν να καταγγέλλουν υποθέσεις διαφθοράς. Πρέπει να τερματιστεί η κουλτούρα διαφθοράς και η παθητική ανοχή του φαινομένου. Στην περίοδο που διανύουμε, η κοινωνία επιδεικνύει μηδενική ανοχή στη διαφθορά και απαιτεί πλήρη διαφάνεια. Αυτό είναι σίγουρα πολύ βοηθητικό, για το έργο του Γενικού Ελεγκτή».

Ο Μ. Παρασκευάς συνεχίζει αναφέροντας προς τον Γενικό Ελεγκτή ότι «σύμφωνα με το άρθρο 73, παράγραφος 5, του νόμου περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων, είστε το καθ’ ύλην αρμόδιο όργανο ελέγχου, επί των λογαριασμών και της εν γένει διαχείρισης του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Αντιγράφω από την Ετήσια Έκθεσή σας για το 2013, σελίδα 84:

“Με την πολιτική που ακολουθείται διαχρονικά, το Κράτος δανείζεται για σειρά ετών με διοικητικές διευθετήσεις τα πλεονάσματα των Ταμείων με ευνοϊκούς όρους, πολιτική που δεν διασφαλίζει τα συμφέροντα του ΤΚΑ, καθώς και των άλλων Ταμείων . Η Υπηρεσία μας εξέφρασε επανειλημμένα την άποψη, ότι η επενδυτική πολιτική για τα πλεονάσματα των Ταμείων, επιβάλλεται όπως επαναξιολογηθεί, με σκοπό την αναθεώρησή της, έτσι ώστε οι επενδύσεις να γίνονται με, τον συμφερότερο για τα Ταμεία, τρόπο”.

Αντιγράφω από την Ετήσια Έκθεσή σας για το 2013, σελίδα 86: “Σύσταση: Να υποβληθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο πρόταση σχετικά με τις επιλογές που υπάρχουν, ως προς το χρονοδιάγραμμα και τις διαδικασίες για την υλοποίηση των δεσμεύσεων, αποφάσεων και νομοθετικών απαιτήσεων, όσον αφορά τη δημιουργία ανεξάρτητης Επιτροπής ή άλλου θεσμού, για την αποτελεσματική διαχείριση των αποθεματικών του Ταμείου, για την καταβολή των οφειλόμενων δόσεων και για τη διατήρηση του ‘πραγματικού’ αποθεματικού, που δημιουργήθηκε, χωρίς την επιστροφή μέρους του κεφαλαίου του και των τόκων που αυτό αποφέρει στο Δημόσιο, δηλαδή στον Λογαριασμό Καταθέσεων στο Γενικό Λογιστήριο”».

«Η θέση σας αποτελεί θεσμό…»

Αναφέρει και τα εξής, στην επιστολή του προς τον Γενικό Ελεγκτή, ο Μιχάλης Παρασκευάς: «Εντύπωση (όχι κατ’ ανάγκην θετική) προκαλεί η καθημερινή ενασχόληση του Τύπου με παρεμβάσεις σας, με επιστολές μάλιστα προς τον Γενικό Εισαγγελέα, για λήψη ποινικών και άλλων μέτρων, που αφορούν κατά πολύ υποδεέστερα ζητήματα, από αυτό της ευθείας παράβασης του άρθρου 73, παράγραφος 6, εδάφιο 2, του Νόμου περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων και του γεγονότος, όπως λέτε, της πολιτικής κατασπατάλησης του Ταμείου και των δισεκατομμυρίων ευρώ εισφορών, των Κύπριων υπηκόων από το κράτος, “πολιτική που δεν διασφαλίζει τα συμφέροντα του ΤΚΑ, καθώς και των άλλων Ταμείων”.

Υπάρχει ευθεία παράβαση του νόμου από το κράτος και ευθεία παράβαση του ίδιου του άρθρου 9 του Συντάγματος και, ως εκ τούτου, ευθεία παράβαση του δικαιώματος αξιοπρεπούς διαβίωσης και κοινωνικής ασφάλειας των Κύπριων υπηκόων – και ουχί πολιτών. Το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων είναι μια κορυφαία κοινωνική κατάκτηση, που σκοπό έχει την αξιοπρεπή διαβίωση των ανθρώπων που διαμένουν στην Κύπρο και το οποίο, ως γνωρίζετε, πηγάζει κατευθείαν από το άρθρο 9 του Συντάγματος. Η θέση του Γενικού Ελεγκτή δεν ανήκει σε σας ως άτομο, αλλά αποτελεί θεσμό, τον οποίο έχετε υποχρέωση να υπηρετείτε χωρίς εξαιρέσεις και δεν εναπόκειται στην όποια διακριτική σας ευχέρεια η μη άσκησή του αυτή».

Η διαγραφή της κρατικής οφειλής

Όπως είναι γνωστό, ο δικηγόρος και πολιτικός ακτιβιστής Μιχάλης Παρασκευάς κατηγορείται, από τον Μάρτιο 2014, ότι ως αυτοτελώς εργαζόμενος δεν πλήρωσε τις εισφορές του στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΤΚΑ). Μετά την τελευταία δικάσιμο, στις 8 Ιουλίου 2015, η υπόθεσή του πήρε αναβολή για τις 8 Σεπτεμβρίου 2015, μετά από δική του αίτηση, προς τη δικαστή Δώνα Κωνσταντίνου.

Ο κ. Παρασκευάς είχε εξηγήσει στην εναρκτήρια αγόρευσή του, ότι δεν καταβάλλει τις εισφορές του, ως μια μορφή πολιτικής ανυπακοής, στην προσπάθειά του να τη διευρύνει σε μαζικό κίνημα και ν’ αποδείξει ότι το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων δεν είναι βιώσιμο, ότι ο νόμος που το διέπει είναι αντισυνταγματικός και ότι αυτή η θεώρησή του πρέπει να γίνει αποδεκτή από το Δικαστικό Σώμα, ώστε να επέλθουν οι κατάλληλες αλλαγές, για να θεμελιωθεί το δικαίωμα αξιοπρεπούς διαβίωσης των πολιτών.

«Ως αυτοεργοδοτούμενος δικηγόρος από 1/1/2005», είπε στην αγόρευσή του στις 16 Ιουνίου 2015, «ουδέποτε παρέλειψα να καταβάλω τις εισφορές μου στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων, καθότι θεωρούσα καθήκον και υποχρέωσή μου να στηρίζω αυτή την κορυφαία κοινωνική κατάκτηση, που θεμελιώθηκε μετά από αγώνες και επιβλήθηκε ως συνταγματική διάταξη, κατοχυρώνοντας το δικαίωμα αξιοπρεπούς διαβίωσης μέσω του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης.

Αυτό το γεγονός άλλαξε, όταν τον Νοέμβριο του 2012 περιήλθε στην αντίληψή μου σειρά δημοσιευμάτων στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, στα οποία γινόταν αναφορά σε διαγραφή της κρατικής οφειλής προς το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ύψους 7,2 δις ευρώ, τα οποία ουδέποτε διαψεύσθηκαν έκτοτε από τους αρμόδιους φορείς, αλλά μάλλον το αντίθετο γινόταν. Μετά και από αυτό το γεγονός, αποφάσισα ότι θα ασκήσω πολιτική ανυπακοή».

– See more at: http://www.sigmalive.com/simerini/news/250458/na-symmorfosete-to-kratos#sthash.gLaR2lk0.dpuf

1 σχόλιο

Filed under "δικαιοσύνη", "θεσμοί", "οικοδομική φούσκα", "οικονομική κρίση", Banksters, Άνθρωπος κοινωνικά καθορισμένος, Γενικός Ελεγκτής, Πρωτοβουλία Κοινωνικού Ελέγχου Ταμείου Κοιν Ασφαλίσεων, Πολιτική Ανυπακοή, άμεση δημοκρατία

Ανάλυση – Ο Video Carpe Diem Ανάλυση: ο Γενικός Ελεγκτής κάνει πλάτες στο κράτος σχετικά με το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων

«Ο Γ. Ελεγκτής έκανε πλάτες στο κράτος»

http://www.sigmalive.com/simerini/news/241637/o-g-elegktis-ekane-plates-sto-kratos

«Ο Γ. Ελεγκτής έκανε πλάτες στο κράτος»

| <a «=»» href=»javascript:window.print()» class=»print»>Εκτύπωση | 17 Ιούνιος 2015, 09:56 | ΤΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Ο δικηγόρος Μιχάλης Παρασκευάς ενώ προσέρχεται, χθες, στο δικαστήριο. Πίσω του, διακρίνονται συμπολίτες μας, που του συμπαραστέκ

Σύμφωνα με τον δικηγόρο και ακτιβιστή Μ. Παρασκευά
Το δικαστήριο δεν πείσθηκε, ότι έχει καταστεί επίδικο ζήτημα η βιωσιμότητα του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων

Με τη μάταιη προσπάθεια του «ανυπάκουου» δικηγόρου και πολιτικού ακτιβιστή Μιχάλη Παρασκευά να πείσει το Επαρχιακό Δικαστήριο Λευκωσίας (και τη δικαστή Δώνα Κωνσταντίνου), ότι έχει καταστεί επίδικο ζήτημα η βιωσιμότητα του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΤΚΑ), σημαδεύτηκε η χθεσινή δικάσιμος της υπόθεσης, στην οποία κατηγορείται ότι, ως αυτοτελώς εργαζόμενος, δεν πλήρωσε τις εισφορές του στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Στο στάδιο της κυρίως εξέτασης, ο κ. Παρασκευάς κάλεσε χθες, ως μάρτυρα υπεράσπισης, τη Στέλλα Χατζηγεωργίου, Ανώτερη λειτουργό ελέγχου στην Ελεγκτική Υπηρεσία της Δημοκρατίας, σε παράρτημα που αφορά το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Οι ερωτήσεις που δεν τέθηκαν
Μετά από ενστάσεις της δικηγόρου της Κατηγορούσας Αρχής, Όλγας Σοφοκλέους, και υποβολές ότι οι ερωτήσεις του κ. Παρασκευά, προς την κ. Χατζηγεωργίου, «είναι παντελώς άσχετες με την παρούσα υπόθεση», η δικαστής δεν επέτρεψε τις ερωτήσεις, αποφαινόμενη ότι δεν έχουν σχέση με τα επίδικα θέματα. Η δικαστής στη συνέχεια παραχώρησε ολιγόλεπτο διάλειμμα, «για να προχωρήσει δικονομικά η διαδικασία». Με την επάνοδο στην αίθουσα του δικαστηρίου, ο Μιχάλης Παρασκευάς ζήτησε αναβολή της διαδικασίας και καθορίστηκε επόμενη δικάσιμος η 25η Ιουνίου 2015. Να θυμίσουμε ότι, αγορεύοντας σε προηγούμενη δικάσιμο, ο Μ. Παρασκευάς ανέπτυξε την ουσία της πολιτικής ανυπακοής του, στην προσπάθειά του να τη διευρύνει σε μαζικό κίνημα και ν’ αποδείξει ότι το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων δεν είναι βιώσιμο, ότι ο νόμος που το διέπει είναι αντισυνταγματικός και ότι το Δικαστικό Σώμα πρέπει, με αποφάσεις του, να θεμελιώσει το δικαίωμα αξιοπρεπούς διαβίωσης των πολιτών.

Κληθείς από τη «Σ» να σχολιάσει τη χθεσινή εξέλιξη, ο Μιχάλης Παρασκευάς μάς είπε ότι «ενώ δόθηκε η ευκαιρία στον Γενικό Ελεγκτή, να θέσει το κράτος προ των ευθυνών του, σε δικαστική διαδικασία ποινικής υπόθεσης, με κατηγορούμενο εμένα, που κάνω πολιτική ανυπακοή επικαλούμενος τις εκθέσεις του, με κίνδυνο να πάω φυλακή, ο Γενικός Ελεγκτής αρνήθηκε να το κάνει. Ένιωσα ότι ο Γενικός Ελεγκτής έκανε πλάτες στο κράτος».

Το μη πραγματικό αποθεματικό
Στη διάρκεια της χθεσινής δικαστικής διαδικασίας, ο Μιχάλης Παρασκευάς αναφέρθηκε σε παλαιότερες εκθέσεις του Γενικού Ελεγκτή που αφορούν καταθέσεις στο αποθεματικό του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων, τις οποίες κατέθεσε ως τεκμήρια στην προηγούμενη δικάσιμο, 2 Ιουνίου 2015. Στη δικάσιμο εκείνη, είχε πει ότι, σύμφωνα με τον Νόμο περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ο Γενικός Ελεγκτής «είναι το καθ’ ύλην αρμόδιο όργανο, για έλεγχο του Ταμείου». Πρόσθεσε ότι «θεωρεί σημαντικότερη την έκθεση για το 2012, στην οποία γίνεται αναφορά σε πλασματικό αποθεματικό» και ότι «το μη πραγματικό αποθεματικό, για σκοπούς αναλογιστικής μελέτης, καταδεικνύει, με τον πιο έντονο τρόπο, ότι το κράτος δεν έχει πρόθεση να επιστρέψει ποσόν 7,5 δις ευρώ, που πήρε από το ΤΚΑ».

Τα γεγονότα και οι υποδείξεις
Απαντώντας στις ερωτήσεις που ο Μ. Παρασκευάς απηύθυνε προς τη μάρτυρα, η κ. Χατζηγεωργίου, αρκέστηκε να πει, ότι «ό,τι έχουμε να πούμε (σ.σ. ως Ελεγκτική Υπηρεσία), καταγράφεται στην ετήσια έκθεσή μας, στην οποία καταγράφονται τόσο γεγονότα, όσο και κάποιες υποδείξεις. Αναφερόμαστε σε γεγονότα, τα οποία ο αναγνώστης πρέπει να γνωρίζει. Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο». Τη ρώτησε τα ακόλουθα, ο κ. Παρασκευάς: «Συμφωνείτε μαζί μου, ότι ο Γενικός Ελεγκτής είναι το καθ’ ύλην αρμόδιο όργανο, για έλεγχο του ΤΚΑ, σύμφωνα με τον Νόμο Περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων; Γνωρίζετε την αναλογιστική μελέτη; Διαβάζω από την έκθεση του 2013, σελίδα 84, ότι «με την πολιτική που ακολουθείται διαχρονικά, το κράτος δανείζεται για σειρά ετών με διοικητικές διευθετήσεις, τα πλεονάσματα των Ταμείων με ευνοϊκούς όρους, πολιτική που δεν διασφαλίζει τα συμφέροντα του ΤΚΑ, καθώς και των άλλων Ταμείων». Το ερώτημα είναι, γιατί δεν μπορείτε να προβείτε σε εκτίμηση της αναλογιστικής μελέτης, σε σχέση με τη βιωσιμότητα του ΤΚΑ;».

«Το ζήτημα δεν είναι αν πλήρωσα στο ΤΚΑ»
Η δικηγόρος της Κατηγορούσας Αρχής, Όλγα Σοφοκλέους, υπέβαλε ένσταση ότι «αυτές οι ερωτήσεις δεν έχουν καμιά σχέση με τα επίδικα θέματα». Ο Μ. Παρασκευάς ανέφερε ότι «στην αντεξέτασή μου, υπήρξε υποβολή προς εμένα, από τη συνάδελφο, ότι το ΤΚΑ είναι βιώσιμο και θεωρώ ότι έχει καταστεί επίδικο ζήτημα και το θέμα της βιωσιμότητας του ΤΚΑ».

Η δικαστής ανέφερε ότι η ερώτησή του δεν επιτρέπεται, θεωρώντας ότι δεν έχει σχέση με τα επίδικα θέματα, αφού επικαλέστηκε προηγούμενες δικαστικές υποθέσεις, «με βάση τις δεδομένες, νομολογιακές αρχές». Ο Μιχάλης επανέλαβε, στη συνέχεια, όσα είπε στην αρχική του αγόρευση, ότι «τα επίδικα ζητήματα φυσικά και δεν περιορίζονται μόνο στο αν εγώ πλήρωσα τις εισφορές μου στο ΤΚΑ. Συμφωνώ ότι δεν πλήρωσα, για τους λόγους πολιτικής ανυπακοής που επικαλέστηκα. Θεωρώ ότι θα πρέπει να μου δοθεί το δικαίωμα να μπορέσω να υποβάλω ερωτήσεις, στο αρμόδιο καθ’ ύλην όργανο ελέγχου του ΤΚΑ, βάσει του Νόμου της Κυπριακής Δημοκρατίας. Δεν μπορεί να περιορίζεται το επίδικο ζήτημα, μόνο στο αν πλήρωσα ή όχι, στο ΤΚΑ».

Απαντώντας η δικαστής είπε, μεταξύ άλλων, ότι «η διαδικασία που έχει ενώπιόν του το δικαστήριο καθηκόντως περιορίζεται σε επίδικα θέματα» και ότι «η υπεράσπισή σας πρέπει να στρέφεται γύρω από επίδικα θέματα».

Έχω ήδη κάνει τις επιλογές μου
Έγραψε, μεταξύ άλλων, χθες στη σελίδα του στο facebook, o Μιχάλης Παρασκευάς: «Την Τρίτη 16 του μήνα, στο Δικαστήριο Λευκωσίας, συνεχίζεται η ποινική μου δίωξη, για την πολιτική μου ανυπακοή και την άρνησή μου να συνεχίσω να πληρώνω την ίδια μου την κοροϊδία, καταβάλλοντας εισφορές στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων, το οποίο κατέκλεψαν, διαχρονικά, όλες οι κυβερνήσεις. Ο ίδιος ο Γενικός Ελεγκτής καταγράφει, τουλάχιστον από το 2003 και μετά, σε όλες του τις ετήσιες Εκθέσεις και ξεμπροστιάζει αυτή την κατασπατάληση των εισφορών μας, που το 2013 ήταν πέραν των 7,5 δις ευρώ. Αυτή την στιγμή, δεν υπάρχει ούτε σεντ πραγματικό αποθεματικό, ενώ το κράτος χρωστά στο Ταμείο πέραν των 7,5 δις ευρώ και δεν έχει, όπως φαίνεται, καμιά πρόθεση να τα επιστρέψει.

Το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων είναι μια κορυφαία κοινωνική κατάκτηση, την οποία έριξαν στον κάλαθο των αχρήστων όλοι οι κυβερνώντες διαχρονικά, και την έχουν καταστήσει έναν φοροεισπρακτικό μηχανισμό, για να καλύπτουν τις τρύπες τους. Κανένας απολύτως δεν λογοδότησε για αυτό το έγκλημα εις βάρος μας, που πλέον είναι καθαρό στα μάτια του κάθε αδαή, με το πετσόκομμα των συντάξεων, των επιδομάτων και τις αυξήσεις των ορίων συνταξιοδότησης, κατά ξεκάθαρη παράβαση του άρθρου 9 του Συντάγματος. Και δεν θα λογοδοτήσει κανένας, αν δεν τους εξαναγκάσουμε. Ξέρω ότι ο άνθρωπος συνηθίζει τα πάντα – ακόμα τζιαι εξωγήινοι να έρτουν τζιαι να αιωρούνται με ιπτάμενους δίσκους στον ουρανό, χωρίς να κάνουν τίποτα, σε κανά δυο μήνες θα το συνηθίσετε τζιαι τούτο…

Όμως η πολιτική ανυπακοή είναι ένα κορυφαίο μέτρο πολιτικής αντίστασης, το οποίο όμως έχει συγκεκριμένες συνέπειες, τις οποίες, αυτός που το ασκεί, πρέπει είναι έτοιμος να επωμιστεί. Όποιος νομίζει ότι υπάρχει αγώνας εκ του ασφαλούς, ας γυρίσει πλευρό στο fb, τζιαι ας συνεχίσει να γράφει μεγάλες κουβεντούες, τζιαι να βάλλει like. Η δίκη μου θα τελειώσει σύντομα και η πιθανότητα φυλάκισης είναι όχι απλώς υπαρκτή, αλλά ίσως το αναπόφευκτο αποτέλεσμα.

Σκέψου το εξής: αν εγώ σταματήσω αυτό που κάνω τζιαι πω, “στα @@ μου ρε, σταματώ τζιαι κανεί, εν θα την φάω εγώ μόνος μου”, τι νομίζεις ότι θα γίνει; Θα ξανασχοληθεί κανένας με το θέμα της κρατικής κλοπής των 7,5 δις; Τίποτα δεν θα γίνει. Μόνο και μόνο που αυτό το θέμα παραμένει ζωντανό μέχρι τώρα, δείχνει τη δύναμη που μπορεί να έχει ο κάθε ένας από εμάς, που είναι αποφασισμένος να κάνει κάτι πρακτικό και να το διεκδικήσει αληθινά. Μην ξεχνάς, ότι τούτη ούλλη η ιστορία, εξεκίνησε που έναν άνθρωπο τζιαι μόνο και με τη βοήθεια του Μάριου Δημητρίου και της συνέντευξης που μου πήρε στις 20/12/2013, άρχισε και μεγάλωσε αυτό που γίνεται, με τη δημιουργία της Πρωτοβουλίας Κοινωνικού Ελέγχου ΤΚΑ και της Κίνησης Αμεσοδημοκρατίας».

Σχολιάστε

Filed under "δικαιοσύνη", "θεσμοί", "οικονομική κρίση", Γενικός Ελεγκτής, Πρωτοβουλία Κοινωνικού Ελέγχου Ταμείου Κοιν Ασφαλίσεων, Πολιτική Ανυπακοή

Άρθρο στην «Σ» «Ο Γενικός Ελεγκτής έκανε πλάτες στο κράτος»

http://www.sigmalive.com/simerini/news/241637/o-g-elegktis-ekane-plates-sto-kratos

«Ο Γ. Ελεγκτής έκανε πλάτες στο κράτος»

«Ο Γ. Ελεγκτής έκανε πλάτες στο κράτος»

| <a «=»» href=»javascript:window.print()» class=»print»>Εκτύπωση | 17 Ιούνιος 2015, 09:56 | ΤΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Ο δικηγόρος Μιχάλης Παρασκευάς ενώ προσέρχεται, χθες, στο δικαστήριο. Πίσω του, διακρίνονται συμπολίτες μας, που του συμπαραστέκ

Σύμφωνα με τον δικηγόρο και ακτιβιστή Μ. Παρασκευά
Το δικαστήριο δεν πείσθηκε, ότι έχει καταστεί επίδικο ζήτημα η βιωσιμότητα του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων

Με τη μάταιη προσπάθεια του «ανυπάκουου» δικηγόρου και πολιτικού ακτιβιστή Μιχάλη Παρασκευά να πείσει το Επαρχιακό Δικαστήριο Λευκωσίας (και τη δικαστή Δώνα Κωνσταντίνου), ότι έχει καταστεί επίδικο ζήτημα η βιωσιμότητα του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΤΚΑ), σημαδεύτηκε η χθεσινή δικάσιμος της υπόθεσης, στην οποία κατηγορείται ότι, ως αυτοτελώς εργαζόμενος, δεν πλήρωσε τις εισφορές του στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Στο στάδιο της κυρίως εξέτασης, ο κ. Παρασκευάς κάλεσε χθες, ως μάρτυρα υπεράσπισης, τη Στέλλα Χατζηγεωργίου, Ανώτερη λειτουργό ελέγχου στην Ελεγκτική Υπηρεσία της Δημοκρατίας, σε παράρτημα που αφορά το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Οι ερωτήσεις που δεν τέθηκαν
Μετά από ενστάσεις της δικηγόρου της Κατηγορούσας Αρχής, Όλγας Σοφοκλέους, και υποβολές ότι οι ερωτήσεις του κ. Παρασκευά, προς την κ. Χατζηγεωργίου, «είναι παντελώς άσχετες με την παρούσα υπόθεση», η δικαστής δεν επέτρεψε τις ερωτήσεις, αποφαινόμενη ότι δεν έχουν σχέση με τα επίδικα θέματα. Η δικαστής στη συνέχεια παραχώρησε ολιγόλεπτο διάλειμμα, «για να προχωρήσει δικονομικά η διαδικασία». Με την επάνοδο στην αίθουσα του δικαστηρίου, ο Μιχάλης Παρασκευάς ζήτησε αναβολή της διαδικασίας και καθορίστηκε επόμενη δικάσιμος η 25η Ιουνίου 2015. Να θυμίσουμε ότι, αγορεύοντας σε προηγούμενη δικάσιμο, ο Μ. Παρασκευάς ανέπτυξε την ουσία της πολιτικής ανυπακοής του, στην προσπάθειά του να τη διευρύνει σε μαζικό κίνημα και ν’ αποδείξει ότι το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων δεν είναι βιώσιμο, ότι ο νόμος που το διέπει είναι αντισυνταγματικός και ότι το Δικαστικό Σώμα πρέπει, με αποφάσεις του, να θεμελιώσει το δικαίωμα αξιοπρεπούς διαβίωσης των πολιτών.

Κληθείς από τη «Σ» να σχολιάσει τη χθεσινή εξέλιξη, ο Μιχάλης Παρασκευάς μάς είπε ότι «ενώ δόθηκε η ευκαιρία στον Γενικό Ελεγκτή, να θέσει το κράτος προ των ευθυνών του, σε δικαστική διαδικασία ποινικής υπόθεσης, με κατηγορούμενο εμένα, που κάνω πολιτική ανυπακοή επικαλούμενος τις εκθέσεις του, με κίνδυνο να πάω φυλακή, ο Γενικός Ελεγκτής αρνήθηκε να το κάνει. Ένιωσα ότι ο Γενικός Ελεγκτής έκανε πλάτες στο κράτος».

Το μη πραγματικό αποθεματικό
Στη διάρκεια της χθεσινής δικαστικής διαδικασίας, ο Μιχάλης Παρασκευάς αναφέρθηκε σε παλαιότερες εκθέσεις του Γενικού Ελεγκτή που αφορούν καταθέσεις στο αποθεματικό του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων, τις οποίες κατέθεσε ως τεκμήρια στην προηγούμενη δικάσιμο, 2 Ιουνίου 2015. Στη δικάσιμο εκείνη, είχε πει ότι, σύμφωνα με τον Νόμο περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ο Γενικός Ελεγκτής «είναι το καθ’ ύλην αρμόδιο όργανο, για έλεγχο του Ταμείου». Πρόσθεσε ότι «θεωρεί σημαντικότερη την έκθεση για το 2012, στην οποία γίνεται αναφορά σε πλασματικό αποθεματικό» και ότι «το μη πραγματικό αποθεματικό, για σκοπούς αναλογιστικής μελέτης, καταδεικνύει, με τον πιο έντονο τρόπο, ότι το κράτος δεν έχει πρόθεση να επιστρέψει ποσόν 7,5 δις ευρώ, που πήρε από το ΤΚΑ».

Τα γεγονότα και οι υποδείξεις
Απαντώντας στις ερωτήσεις που ο Μ. Παρασκευάς απηύθυνε προς τη μάρτυρα, η κ. Χατζηγεωργίου, αρκέστηκε να πει, ότι «ό,τι έχουμε να πούμε (σ.σ. ως Ελεγκτική Υπηρεσία), καταγράφεται στην ετήσια έκθεσή μας, στην οποία καταγράφονται τόσο γεγονότα, όσο και κάποιες υποδείξεις. Αναφερόμαστε σε γεγονότα, τα οποία ο αναγνώστης πρέπει να γνωρίζει. Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο». Τη ρώτησε τα ακόλουθα, ο κ. Παρασκευάς: «Συμφωνείτε μαζί μου, ότι ο Γενικός Ελεγκτής είναι το καθ’ ύλην αρμόδιο όργανο, για έλεγχο του ΤΚΑ, σύμφωνα με τον Νόμο Περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων; Γνωρίζετε την αναλογιστική μελέτη; Διαβάζω από την έκθεση του 2013, σελίδα 84, ότι «με την πολιτική που ακολουθείται διαχρονικά, το κράτος δανείζεται για σειρά ετών με διοικητικές διευθετήσεις, τα πλεονάσματα των Ταμείων με ευνοϊκούς όρους, πολιτική που δεν διασφαλίζει τα συμφέροντα του ΤΚΑ, καθώς και των άλλων Ταμείων». Το ερώτημα είναι, γιατί δεν μπορείτε να προβείτε σε εκτίμηση της αναλογιστικής μελέτης, σε σχέση με τη βιωσιμότητα του ΤΚΑ;».

«Το ζήτημα δεν είναι αν πλήρωσα στο ΤΚΑ»
Η δικηγόρος της Κατηγορούσας Αρχής, Όλγα Σοφοκλέους, υπέβαλε ένσταση ότι «αυτές οι ερωτήσεις δεν έχουν καμιά σχέση με τα επίδικα θέματα». Ο Μ. Παρασκευάς ανέφερε ότι «στην αντεξέτασή μου, υπήρξε υποβολή προς εμένα, από τη συνάδελφο, ότι το ΤΚΑ είναι βιώσιμο και θεωρώ ότι έχει καταστεί επίδικο ζήτημα και το θέμα της βιωσιμότητας του ΤΚΑ».

Η δικαστής ανέφερε ότι η ερώτησή του δεν επιτρέπεται, θεωρώντας ότι δεν έχει σχέση με τα επίδικα θέματα, αφού επικαλέστηκε προηγούμενες δικαστικές υποθέσεις, «με βάση τις δεδομένες, νομολογιακές αρχές». Ο Μιχάλης επανέλαβε, στη συνέχεια, όσα είπε στην αρχική του αγόρευση, ότι «τα επίδικα ζητήματα φυσικά και δεν περιορίζονται μόνο στο αν εγώ πλήρωσα τις εισφορές μου στο ΤΚΑ. Συμφωνώ ότι δεν πλήρωσα, για τους λόγους πολιτικής ανυπακοής που επικαλέστηκα. Θεωρώ ότι θα πρέπει να μου δοθεί το δικαίωμα να μπορέσω να υποβάλω ερωτήσεις, στο αρμόδιο καθ’ ύλην όργανο ελέγχου του ΤΚΑ, βάσει του Νόμου της Κυπριακής Δημοκρατίας. Δεν μπορεί να περιορίζεται το επίδικο ζήτημα, μόνο στο αν πλήρωσα ή όχι, στο ΤΚΑ».

Απαντώντας η δικαστής είπε, μεταξύ άλλων, ότι «η διαδικασία που έχει ενώπιόν του το δικαστήριο καθηκόντως περιορίζεται σε επίδικα θέματα» και ότι «η υπεράσπισή σας πρέπει να στρέφεται γύρω από επίδικα θέματα».

Έχω ήδη κάνει τις επιλογές μου
Έγραψε, μεταξύ άλλων, χθες στη σελίδα του στο facebook, o Μιχάλης Παρασκευάς: «Την Τρίτη 16 του μήνα, στο Δικαστήριο Λευκωσίας, συνεχίζεται η ποινική μου δίωξη, για την πολιτική μου ανυπακοή και την άρνησή μου να συνεχίσω να πληρώνω την ίδια μου την κοροϊδία, καταβάλλοντας εισφορές στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων, το οποίο κατέκλεψαν, διαχρονικά, όλες οι κυβερνήσεις. Ο ίδιος ο Γενικός Ελεγκτής καταγράφει, τουλάχιστον από το 2003 και μετά, σε όλες του τις ετήσιες Εκθέσεις και ξεμπροστιάζει αυτή την κατασπατάληση των εισφορών μας, που το 2013 ήταν πέραν των 7,5 δις ευρώ. Αυτή την στιγμή, δεν υπάρχει ούτε σεντ πραγματικό αποθεματικό, ενώ το κράτος χρωστά στο Ταμείο πέραν των 7,5 δις ευρώ και δεν έχει, όπως φαίνεται, καμιά πρόθεση να τα επιστρέψει.

Το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων είναι μια κορυφαία κοινωνική κατάκτηση, την οποία έριξαν στον κάλαθο των αχρήστων όλοι οι κυβερνώντες διαχρονικά, και την έχουν καταστήσει έναν φοροεισπρακτικό μηχανισμό, για να καλύπτουν τις τρύπες τους. Κανένας απολύτως δεν λογοδότησε για αυτό το έγκλημα εις βάρος μας, που πλέον είναι καθαρό στα μάτια του κάθε αδαή, με το πετσόκομμα των συντάξεων, των επιδομάτων και τις αυξήσεις των ορίων συνταξιοδότησης, κατά ξεκάθαρη παράβαση του άρθρου 9 του Συντάγματος. Και δεν θα λογοδοτήσει κανένας, αν δεν τους εξαναγκάσουμε. Ξέρω ότι ο άνθρωπος συνηθίζει τα πάντα – ακόμα τζιαι εξωγήινοι να έρτουν τζιαι να αιωρούνται με ιπτάμενους δίσκους στον ουρανό, χωρίς να κάνουν τίποτα, σε κανά δυο μήνες θα το συνηθίσετε τζιαι τούτο…

Όμως η πολιτική ανυπακοή είναι ένα κορυφαίο μέτρο πολιτικής αντίστασης, το οποίο όμως έχει συγκεκριμένες συνέπειες, τις οποίες, αυτός που το ασκεί, πρέπει είναι έτοιμος να επωμιστεί. Όποιος νομίζει ότι υπάρχει αγώνας εκ του ασφαλούς, ας γυρίσει πλευρό στο fb, τζιαι ας συνεχίσει να γράφει μεγάλες κουβεντούες, τζιαι να βάλλει like. Η δίκη μου θα τελειώσει σύντομα και η πιθανότητα φυλάκισης είναι όχι απλώς υπαρκτή, αλλά ίσως το αναπόφευκτο αποτέλεσμα.

Σκέψου το εξής: αν εγώ σταματήσω αυτό που κάνω τζιαι πω, “στα @@ μου ρε, σταματώ τζιαι κανεί, εν θα την φάω εγώ μόνος μου”, τι νομίζεις ότι θα γίνει; Θα ξανασχοληθεί κανένας με το θέμα της κρατικής κλοπής των 7,5 δις; Τίποτα δεν θα γίνει. Μόνο και μόνο που αυτό το θέμα παραμένει ζωντανό μέχρι τώρα, δείχνει τη δύναμη που μπορεί να έχει ο κάθε ένας από εμάς, που είναι αποφασισμένος να κάνει κάτι πρακτικό και να το διεκδικήσει αληθινά. Μην ξεχνάς, ότι τούτη ούλλη η ιστορία, εξεκίνησε που έναν άνθρωπο τζιαι μόνο και με τη βοήθεια του Μάριου Δημητρίου και της συνέντευξης που μου πήρε στις 20/12/2013, άρχισε και μεγάλωσε αυτό που γίνεται, με τη δημιουργία της Πρωτοβουλίας Κοινωνικού Ελέγχου ΤΚΑ και της Κίνησης Αμεσοδημοκρατίας».

– See more at: http://www.sigmalive.com/simerini/news/241637/o-g-elegktis-ekane-plates-sto-kratos#sthash.AlLI24g1.dpuf

Σχολιάστε

Filed under "δικαιοσύνη", "θεσμοί", "οικοδομική φούσκα", "οικονομική κρίση", Γενικός Ελεγκτής, Πρωτοβουλία Κοινωνικού Ελέγχου Ταμείου Κοιν Ασφαλίσεων, Πολιτική Ανυπακοή