Με αφορμή τα όσα γράφω για την άθλια προεδρική μοναρχιά που κατάντησε το πολιτικό μας σύστημα
μέσω της διαστροφής της κατά το δοκούν ερμηνείας του συντάγματος μέσω του δικαίου της ανάγκης
που εργαλειοποίησαν για μικροπολιτικούς και μικροκομματικούς λόγους τα κόμματα για να αλώνουν το κράτος,
μου τέθηκε το ερώτημα αν θα μπορούσε να επανέλθει ο θεσμός του Αντιπροέδρου ως αντίβαρο στην παντοκρατορία του Προέδρου όπως ισχύει τώρα
Αυτές είναι κάποιες σκέψεις που αποτύπωνω σε σχέση με αυτό:
Το δίκαιο της ανάγκης είναι ένα νομικό κατασκεύασμα που άνοιξε τον δρόμο για μια θολή συνταγματική κατάσταση με πρώτο στόχο την μη κατάρρευση του κράτους λόγω της πρακτικής μη εφαρμογής του συντάγματος
από κει και πέρα έγιναν αυτοσχεδιασμοί κατά το δοκούν
και μπαλλώματα νομικά με ουσιαστικά θολές και εν πολλοίς αυθαίρετες αποφάσεις για το ποιες συνταγματικές διατάξεις θα εφαρμόσουμε και ποιες όχι
πχ το γεγονός ότι αποφασίστηκε να έχουμε βοηθό γενικό εισαγγελέα αλλά όχι βοηθό κεντρικό τραπεζίτη δεν βασιζόταν πουθενά
και αν θυμάμαι καλά για καθαρά μικροκομματικούς λόγους ο Χριστόφιας αποφάσισε να διορίσει «δικό» του βοηθό κεντρικό τραπεζίτη τον οποίο μετά έπαυσε ο Αναστασιάδης!!! Αυτό δείχνει ξεκάθαρα την εργαλειοποίηση αυτής της θολής συνταγματικής κατάστασης προς εξυπηρέτηση μικροπολιτικών
Άλλο παράδειγμα απόλυτης αυθαιρεσίας χωρίς νομική βάση είναι το γεγονός της αχρησίας του Ανώτατου Συνταγματικού Δικαστηρίου και της χρήσης του Ανωτάτου Δικαστηρίου ως οργάνου που κάνει τα πάντα και ως ανεξέλεγκτος άρχοντας της δικαιοσύνης, ως εκ τούτου βλέπεις ότι επί της ουσίας
Τώρα συζητάμε για επαναφορά του Ανωτάτου Συνταγματικού Δικαστηρίου ώστε να επιλυθεί το τεράστιο κενό που υπάρχει στην Κύπρο και να παύει η παντοκρατορία των 13 του Ανωτάτων ωσάν να είναι οι πάνσοφοι θεοί του Ολύμπου γνώστες των πάντων και όλων των κλάδων δικαίου, που ΔΕΝ είναι
Ως εκ τούτου με αφορμή την εισήγηση σου δεν υπάρχει κανένα επί της ουσίας νομικό κώλυμα να μην εφαρμοστεί αφού επί της ουσίας οι βοηθοί γενικοί εισαγγελείς ελεγκτές τραπεζίτες κλπ θα έπρεπε να είναι τ/κ όπως και θα έπρεπε να υπάρχει ανάλογος αριθμός υπουργών κάτι που δεν έγινε
προφανώς γιατί δεν ήθελαν να μοιραστούν την παντοκρατορία της προεδρικής μοναρχίας που έφτιαξαν στα μέτρα τους τα κόμματα και όποιος κερδίζει τις εκλογές αλώνει το κράτος διορίζοντας τους δικούς του, όπως ακριβώς κάνει ο αναστασιάδης τώρα εδώ και 7 χρόνια
ας δούμε όμως την ουσία
της πρότασης σου, τα check and balances του άθλιου συντάγματος των εγγλέζων αντί να βασίζονται πάνω σε ουσιαστικές πολιτικές βάσεις, βασίζονται πάνω σε εθνικές ωσάν να μην υπάρχει πολιτική αλλά μόνο έλληνες και τούρκοι οι οποίοι τεκμαίρεται ότι πάντα έχουν αντίθετα συμφέροντα
ες και οι ε/κ είναι μια ομοιογενής μάζα που πάντα πορεύεται μαζί και πάντα έχουν απέναντι τους τους τ/κ
Αυτό είναι παντελώς γελοίο και ξεκάθαρα εκτός εποχής αφού το βλέπουμε ξεκάθαρα ότι δεν ισχύει, βλ αντικρουόμενες πολιτικές εντός των ε/κ με 382929 κόμματα κλπ
η λογική των δύο βασιλιάδων που έλεγχε ο ένας τον άλλον δεν είναι σύγχρονη αλλά την εφάρμοσαν οι σπαρτιάτες και οι ρωμαίοι και μάλιστα στην Ρώμη είχαν ετήσια θητεία, οπότε δεν είναι ένα σύστημα που δεν έτυχε εφαρμογής και μάλιστα μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένο σε κάποιο βαθμό
άρα μέσα σε αυτό το θολό συνταγματικό πλαίσιο έστω και αν μέχρι τώρα εφαρμοζόταν μια κατάσταση που βόλευε πολύ, αυτή δεν έχει καμιά σαφή νομική βάση και δεν υπάρχει κανένας λόγος να συνεχίσει να ισχύει απλά επειδή έτσι καθιερώθηκε να ισχύει
Από κει και πέρα πρέπει να δούμε
τις επιπλοκές που θα δημιουργήσει ένα τέτοιο σύστημα, δηλαδή στις προεδρικές θα εκλέγουμε και αντιπρόεδρο ο οποίος πλέον θα έχει τις εξουσιές που του απονέμει το σύνταγμα
Αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό ανατρέπει πλήρως το πολιτικό σκηνικό και θα δημιουργησει πολιτικο σεισμό, κάτι που
εγώ δεν έχω πρόβλημα, αυτό που όμως θεωρώ είναι το εξής:αντί να συνεχίσουμε τα μιλλοσφοτζίσματα και τους αυτοσχεδιασμούς πάνω σε μια τέτοια αυθαίρετη βάση, ίσως θα έπρεπε να πάρουμε την απόφαση να δούμε πως μπορεί να γίνει μια νέα συντακτική πρόταση π θα δημιουργήσει ένα σύνταγμα
σύγχρονο και στις ανάγκες της πραγματικότητας και της εποχής
Ανευ της συνεισφοράς και των δυο κοινοτήτων που – βάσει συντάγματος- συναποτελούν την ΚΔ;
Μου αρέσει!Μου αρέσει!