O Mπούκτσιν πρώην μαρξιστής, αναρχικός πολιτικός φιλόσοφος, ο Οτσαλάν και η Ουτοπία των Κούρδων της Συρίας

Ο Μαρρευ Μπουκτσιν είναι ο διανοούμενος πολιτικός φιλοσοφος ο οποιος ως μαρξιστης κομμουνιστης συμμετειχε εντονα για τουλαχιστον 10 χρονια ως συνδικαλιστης σε εργατικα συνδικατα

Οπως ο ιδιος λεει οταν διαπιστωσε οτι απο τους εργατες ουσιαστικα ελειπε το επαναστατικο προταγμα να θελουν να εχουν ουσιαστικα να εχουν λογο στις αποφασεις που αφορουν τα μεσα παραγωγης, την εργασια και την ιδια την κοινωνια αρχισε να αναλογιζεται τα περι της «αποστολης» ιστορικα του προλεταριατου και τα οσα ο Μαρξ περιεγραψε ως αναπόφευκτους ιστορικους νομους

Ενστερνίστηκε τό Αναρχισμο ο οποιος ως ιδεολογικο προταγμα δεν περιοριζοταν με οικονομιστικες οπτικες μονο αφου δεν ειναι ολα στην κοινωνια θεμα οικονομιας και οι ανθρωπινες σχεσεις διεπονται απο πολυ περισσοτερες παραμετρους οπως το ιδεολογικο ζητημα, το ζητημα των πολιτισμικων καταβολων>> θρησκειας και πως ολα αυτα καθοριζουν ολες τις μορφες εκμεταλλευσης του ανθρωπου

Η πατριαρχικη δομη και η καταπιεση των γυναικων δεν εχει να κανει μονο με τον καπιταλισμο

Εν τελει ο Μπουκτσιν λεει οτι η πολιτικη δεν εχει να κανει μονο με την οικονομια αλλα και με μια ολοκληρη σταση ζωης που να βασιζεται στην ηθικη και στην αντιμετωπιση των ανθρωπων, γυναικων και ανδρων ως ηθικα υποκειμενα άξια σεβασμου ως αυθυπαρκτες προσωπικοτητες

Ο Αναρχισμος του Μπουκτσιν εχει να κανει πρωτιστως με την λογικη αντιμετωπιση της πραγματικοτητας χωρις ιδεοληψιες και κενα συνθηματα

Ειναι ο μεγαλος εμπνευστης του Αμπτουλαχ Οτσαλαν που απο το κελι μελετησε τον Μπουκτσιν και καθορισε την πορεια των κουρδων ελευθεριακων επαναστατων στην Ροζαβα τωρα που μιλαμε

Η ελπιδα της ανθρωποτητας για μια διαφορετικη ελευθερη κοινωνια λαμβανει τωρα αυτη την στιγμη απο τους κουρδους επαναστατες του YPG YPJ

Φωτογραφία του χρήστη Άρθρα Κείμενα Εκπομπές Μιχάλη Παρασκευά.

 

Φωτογραφία του χρήστη Άρθρα Κείμενα Εκπομπές Μιχάλη Παρασκευά.

 

ξηγεί πως κατέληξε στον αναρχισμό, αφού διαπίστωσε τις ελλείψεις που είχαν όλες οι θεωρίες των θεωρητικών του κομμουνισμού Μαρξ πρώτα, Τρότσκυ Λένιν.

Ο ίδιος εργάστηκε σε εργοστάσια ως συνδικαλιστής και διαπίστωσε απλά την πραγματικότητα, ότι δεν υπάρχει στην ουσία καμιά αποστολή των εργατών/προλεταριάτου να πάρει την μοίρα του στα χέρια, αφού αυτό που κρατάει τους εργάτες δούλους δεν είναι μόνο το κεφάλαιο και η δύναμη του που τους κάνει μισθωτούς σκλάβους, είναι πρώτα και κύρια μια νοητική σκλαβιά, η οποία προέρχεται κυρίως από τους τρόπους με τους οποίους οργανώνονται οι θεσμοί,

όλοι οι βασικοί θεσμοί είναι ιεραρχικοί, η ιεραρχία είναι ο κυριότερος λόγος όπως εξηγεί ο Μπούκτσιν για την αδυναμία των ανθρώπων να οργανωθούν να πάρουν την ζωή τους στα χέρια τους, και σε αντίθεση με την προσέγγιση των μαρξιστών που όλα τα αναγάγουν σε οικονομιστικό επίπεδο και οικονομική εκμετάλλευση εξηγεί ότι η ιεραρχία πλείστες φορές δεν έχει κανένα οικονομικό όφελος για τον εκμεταλλευτή

 

 

Φωτογραφία του χρήστη Άρθρα Κείμενα Εκπομπές Μιχάλη Παρασκευά.

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under "θεσμοί"

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s