Discovery: Μικρόβια οργανώνονται να αντιμετωπίσουν τον εχθρό και κάποια θυσιάζονται για την ομάδα, η ηθική κ το δίκαιο ενυπάρχει μέσα μας..η φτώχεια είναι απόρροια του συστήματος ..το dna παίζει ρόλο ΜΟΝΟ όταν δεν είσαι φτωχός

Ο άνθρωπος είναι ον κοινωνικά καθορισμένο

Αυτό το γεγονός βρίσκει την απόδειξη του

Το dna παίζει ρόλο στην εξέλιξη του κάθενος από μας ΜΟΝΟ όταν δεν είμαστε φτωχοί

Το dna παίζει πολύ σημαντικό ρόλο ΜΟΝΟ όταν έχουμε επιλύσει το πρόβλημα της επιβίωσης μας

Επιστημονικά αποδεδειγμένο στην πιο αρχέγονη και μικρότερη μορφή ζωής ότι η επιβίωση εξαρτάται ΜΟΝΟ από την συνεργασία και την αυτοθυσία και τον αλτρουισμό

Μικρόβια οργανώνονται και συνεργάζονται για να αντιμετωπίσουν τον εχθρό

Κάποια μικρόβια θυσιάζονται κυριολεκτικά για το κοινό καλό και την επιβίωση της ομάδας

Η ηθική και το δίκαιο ενυπάρχουν μέσα μας

Πίθηκοι έχουν συναίσθηση της αδικίας και αντιδρούν όταν αδικούνται

Αποδέχονται την θέση τους στην ομάδα φτάνει να νοιώθουν ότι δεν αδικούνται

Αποδέχονται τον ηγέτη φτάνει να συμπεριφέρεται δίκαια

Δεν αποδέχονται τους δικτάτορες και εξεγείρονται

Δείτε αυτό το πολύ σημαντικό επεισόδιο από το Discovery

Ο άνθρωπος είναι ον κοινωνικά καθορισμένο

 

Advertisements

9 Σχόλια

Filed under "δικαιοσύνη", "θεσμοί", "οικονομική κρίση", Discovery, παράσιτα πλούσιοι, Άνθρωπος κοινωνικά καθορισμένος, Through the Wormwhole: is poverty genetic?

9 responses to “Discovery: Μικρόβια οργανώνονται να αντιμετωπίσουν τον εχθρό και κάποια θυσιάζονται για την ομάδα, η ηθική κ το δίκαιο ενυπάρχει μέσα μας..η φτώχεια είναι απόρροια του συστήματος ..το dna παίζει ρόλο ΜΟΝΟ όταν δεν είσαι φτωχός

  1. Οι απόψεις διίστανται:

    Εγώ ως σήμερα (πάντα μπορεί να αλλάξω γνώμη υπό το φως νέας γνώσης) τείνω στην εξής συσχέτιση «εγωισμού» τζιαι «αλτρουισμού»:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_egoism

    Κοινώς, η «ηθική» τζιαι το «δίκαιο», «ενυπάρχουν μέσα μας» επειδή είναι προς το (μακροπρόθεσμο), εγωιστικό συμφέρον μας (τζιαι των γονιδίων που κουβαλούμεν).

    Μου αρέσει!

  2. Τζιαι για να αποφύγω τες παρεξηγήσεις, οφείλω να τονίζω ότι ανάμεσα στους θκιό κυρίαρχους παράγοντες που καθορίζουν έναν άθρωπον, δηλαδή το γονιδίωμαν τζιαι το περιβάλλον στο οποίον θα αναπτυχθεί/ ζήσει, θεωρώ το δεύτερον πιο σημαντικόν/ καθοριστικόν. Υπό τούτην την άποψην, συμφωνώ με το περιεχόμενο τζιαι τα μηνύματα του ντοκυμαντέρ που έβαλες.

    Μου αρέσει!

  3. osr

    πως ακριβώς το ό,τι λέει ο Ντόκινς είναι διαφορετικό από αυτό που λέγεται στο ντοκιμαντέρ;

    «Μικρόβια οργανώνονται και συνεργάζονται για να αντιμετωπίσουν τον εχθρό
    Κάποια μικρόβια θυσιάζονται κυριολεκτικά για το κοινό καλό και την επιβίωση της ομάδας»

    η μεγάλη διαφορά του ανθρώπου από τα μικρόβια και από τα ζώα είναι βασικά η επίγνωση και η λογική συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι είναι με την συνεργασία των ανθρώπων μεταξύ τους και με το να βάζουν το καλό το της πόλεως πάνω από το ατομικό δικό τους μπορούν να επιβιώσουν καλύτερα

    ο πολίτης σε αντιδιαστολή με τον ιδιώτη/idiot/ηλίθιο ξέρει ότι μόνος του δεν μπορεί να πετύχει καλύτερη ποιότητα ζωής για τον ίδιο και την οικογένεια του

    αλλά παρά μόνο με την ενασχόληση έμπρακτα και πρακτικά με τα κοινά και την συμμετοχή, στο να κάνεις την πόλη/κοινωνία που ζεις καλύτερη

    τίποτα δεν έχει νόημα από μόνο του παρά μόνο μέσω του ανθρώπου

    πριν τον άνθρωπο και την λογική του προφανώς και δεν υπήρχαν έννοιες όπως ηθική, αλτρουισμός κλπ

    οι λέξεις αυτές έχουν περιεχόμενο και θέλουν να καταδείξουν συγκεκριμένη ανθρώπινη συμπεριφορά

    τα μικρόβια και τα ζώα προφανώς και δεν πράττουν ό,τι πράττουν από βούληση να κάνουν το καλό αλλά μάλλον από ένστικτο το οποίο και προφανώς επίσης είναι αποτυπωμένο στα γονίδια τους για το καλό της επιβίωσης τους

    ο άνθρωπος όταν βοηθάει έναν συνάνθρωπο του ή όταν προβαίνει σε πράξεις αυτοθυσίας ή προσπαθεί να βάλει πρώτα το καλό της πόλης ή της κοινότητας του ή της ομάδας του πάνω από το ατομικό του, το πράττει συνειδητά, έχει διανοητική βούληση για αυτό και αυτό ονομάζεται ηθική ικανοποίηση

    η μεγάλη διαφορά της ευ-τυχίας από την ευ-δαιμονία είναι ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί να έχει καμιά παρέμβαση πάνω στην τύχη του, πχ που θα γεννηθεί από ποιους γονείς, αν θα γεννηθεί φτωχός, τι χρώμα θα είναι το δέρμα του τα μάτια του κλπ

    αντίθετα μπορεί να έχει και να καθορίσει την ευ-δαιμονία του με συγκεκριμένες πράξεις, δηλαδή να αντιληφθεί τι είναι αυτό που του προκαλεί την δυστυχία του, πχ η φτώχεια η σκλαβιά κλπ και να πράξει κάτι εναντίον τους ούτως ώστε να βρει την ευ-δαιμονία του

    Μου αρέσει!

  4. nemeous

    Καλό θέμα για food for thought. Thanks αν και έθεσες το πολλά επιφανειακά.

    Μακάρι ο καθένας να χρησιμοπιούσε ελάχιστα την Κριτικη του Σκεψη και να προβληματίζετουν λίον πάνω σε τούτο και σίγουρα ήταν να ήμασταν καλύτερη κοινωνία από ότι είμαστε σήμερά, κυριολεκτικά επατώσαμεν.

    Όντως δεν αποφασίσαμε (που τότε που είμασταν στες σπηλιές) να είμαστε κοινωνικά όντα από αλτρουισμό αλλά από εγωιστικά ένστικτα ότι θα καταφέρουμε καλύτερα να επιβιώσουμε μαζί (σε κοινωνίες) παρά ο καθένας μόνος του.
    Γι αυτό θεσπίσαμε κανόνες (κοινωνικό συμυβόλαιο) όπου γεννήθηκαν όροι περί ηθικής και δικαιωσύνης που ο καθένας τους ορίζει όπως τον βολεύει.

    Πάντως thanks για το post αν και δεν συμφωνό πλήρως, εν μέρη έχει βάση και ισχύει αλλά ΠΑΝΤΑ τα κίνητρα μας δεν είναι ανιδιοτελή, είτε πηγάζουν από τα ερχέγονα ζωώδη ένστικτα μας για επιβίωση είτε όταν θα έχουν μακροχρόνια κάποια οφέλη που δεν φαίνονται με την πρώτη (έχει άπειρα παραδείγματα για αλτρουιστικές πράξεις αλλά που έγιναν και έστω για μεταθάνατον δόξα). Αν υπήρξε (που δεν υπήρξε) ποτέ κανένας αλτρουιστής πάνω στην γή εσταυρώσαμεν τον πριν 2000 χρόνια.

    P.S. Απόρροια της προσπάθειας μας για επιβίωση και η ΑΠΛΗΣΤΙΑ που μας οδήγησε σε οικονομικές κρίσεις αφού ο καθένας θεωρεί ηθικό και δίκαιο να πέρνει παραπάνω από ότι παράγει.

    Μου αρέσει!

  5. osr

    εγώ πάντως εν εσταύρωσα κανένα

    εν για τον Σπάρτακο που λαλείς ένεν;

    Μου αρέσει!

  6. nemeous

    Hahaha,
    akoma k o spartacus den eihe altrouistika kinitra afou itan doulos, an itan stin antipera ohthi ennomizw na eksegiretoun.
    Touton ento point gia na orisis ton altrouismo, na thisisiastis enw mporeis na to apofigis (kai ohi paradigma tin ysterofimia p.x. irwes ktl)
    Alliws kai gw kai si k opoiosdipote ginete igetis kai altrouistis aki irwas

    Bytheway atheos ime alla ennousa ton jesus ….

    Μου αρέσει!

  7. osr

    άθεος που πιστεύκει σε έναν φανταστικό χαρακτήρα τζαι ότι μάλιστα ήταν τζαι αλτρουιστής… ωραίος

    ε να θκιαλέξω τζαι γω έναν φανταστικό χαρακτήρα που θεωρώ τον υπέρτατο αλτρουιστή, τον προμηθέα

    Μου αρέσει!

  8. Αφού λαλεί σου «που δεν υπήρξεν» πιο πάνω ρε Mike. Βάλλει το υποθετικά, ότι ο φανταστικός μας φιλαράκος ο Jesus εν τάχα καλόν παράδειγμαν «αλτρουιστή». Αν τζιαι παίζεται πολλά τζιαι τζιείνον αν κρίνουμεν που κάποιες κουβέντες που είπεν τζιαι κάποια πράματα που υποτίθεται ότι έκαμεν.

    Εγώ θέλω να σχολιάσω θκιό σημεία στην απάντηση σου:

    «ο πολίτης σε αντιδιαστολή με τον ιδιώτη/idiot/ηλίθιο ξέρει ότι μόνος του δεν μπορεί να πετύχει καλύτερη ποιότητα ζωής για τον ίδιο και την οικογένεια του
    αλλά παρά μόνο με την ενασχόληση έμπρακτα και πρακτικά με τα κοινά και την συμμετοχή, στο να κάνεις την πόλη/κοινωνία που ζεις καλύτερη»

    Τούτον φυσικά ισχύει όταν το θέτεις υπό κάποιον πλαίσιον «υποχρέωσης» ένταξης σε μιαν ομάδαν ή όταν εν αναπόφευκτον. Η «καλύτερη» ζωή όμως εν προϋποθέτει συνύπαρξην με άλλους. Ή τουλάχιστον με πολλούς άλλους. Για παράδειγμαν μια οικογένεια σε ένα νησί με ελάχιστην επικοινωνία με την «πολιτεία» μπορεί να ζει μια χαρά χωρίς τες ανάγκες «πολιτικοποίησης» που δημιουργεί η οργανωμένη κοινωνία. Νοουμένου ότι εν αυτάρκης στα βασικά είδη διαβίωσης ας πούμεν τζιαι να έρκεται επιλεκτικά σε επαφήν με άλλους αθρώπους.
    Υπάρχουν επίσης αθρώποι που εκ του χαρακτήρος τους (ο οποίος σε κάποιο βαθμόν εν προκαθορισμένος που τη γέννησην τους) αρέσκει τους να ζουν μόνοι τους. Εν τζιαι πρέπει να τους θεωρούμεν «ηλίθιους» ή ότι ζουν shιειρόττερα που τα πλήθη μέσα στες πόλεις. Βέβαια ο μέσος όρος έννεν έτσι, απλά βάλλω τζιαι μιαν άλλη θεώρηση του τι μπορεί κάποιος να χαρακτηρίσει «καλή ζωή». Ο Επίκουρος αν δεν κάμνω λάθος εισηγήθηκεν να ζουν οι αθρώποι σε μικρές κοινότητες με αθρώπους «συμβατούς» μεταξύ τους, χωρίς «ηγέτες» τζιαι «ιεραρχίαν».

    «τα μικρόβια και τα ζώα προφανώς και δεν πράττουν ό,τι πράττουν από βούληση να κάνουν το καλό αλλά μάλλον από ένστικτο το οποίο και προφανώς επίσης είναι αποτυπωμένο στα γονίδια τους για το καλό της επιβίωσης τους»

    Το θέμαν τι είναι «νοημοσύνη» τζιαι σε ποιο βαθμόν μπορείς να διαχωρίσεις το ανθρώπινον είδος που τα υπόλοιπα, καθώς τζιαι τον μικρόκοσμόν όπως τα μικρόβια, τους ιούς κλπ. εν μεγάλη κουβέντα. Ο άθρωπος σίουρα εν το πιο εξελιγμένον νοητικά πλάσμαν αλλά νοημοσύνην έχουν πολλά ζώα. Ο σκύλος ας πούμεν θεωρείται ότι αναπτύσεει νοημοσύνην μωρού 3-4 ετών, δηλαδή αρκετά ανεπτυγμένην. Τα δελφίνια ακόμα παραπάνω, τα γουρούνια επίσης.
    Εν επίσης εύκολον να εύρεις περιπτώσεις, τζιαι μάλιστα σε βίντεο, που δείχνουν ζώα σε εμφανείς πράξεις αλτρουισμού, ακόμα τζιαι εκτός του είδους τους, με παραπάνω πιθανότητες να ζημιώσουν παρά να κερδίσουν κάτι.

    Τέσπα, όπως εν ο κόσμος σήμερα, συμφωνούμεν ότι η απάντηση βρίσκεται στη συλλογική θεώρηση, τζιαι στην συνειδητοποίησην ότι κάπως οφείλουμεν να συνεισφέρουμεν στο κοινόν καλόν, αφού έτσι εξυπηρετούμεν τζιαι το δικό μας.

    Μου αρέσει!

  9. osr

    η ουσία δεν είναι να χαρακτηρίσεις κάποιον «ηλίθιο» ή οτιδήποτε άλλο αλλά το πρακτικό του θέματος όπως φκαίνει που μέσα στην ίδια την φύση τζαι ήταν η αφορμή για τούτον το κείμενο

    τα ίδια τα μικρόβια οργανώνονται και θυσιάζονται για το καλό της ομάδας όπως και όλα τα είδη αυτό κάμνουν

    οπότε το φυσικό μοντέλο επιβίωσης λαλεί σου ότι τούτον εν το καλύττερο που μπορείς να κάμεις

    επαναλαμβάνω τι έγραψα

    «η μεγάλη διαφορά του ανθρώπου από τα μικρόβια και από τα ζώα είναι βασικά η επίγνωση και η λογική συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι είναι με την συνεργασία των ανθρώπων μεταξύ τους και με το να βάζουν το καλό το της πόλεως πάνω από το ατομικό δικό τους μπορούν να επιβιώσουν καλύτερα»

    «ο άνθρωπος όταν βοηθάει έναν συνάνθρωπο του ή όταν προβαίνει σε πράξεις αυτοθυσίας ή προσπαθεί να βάλει πρώτα το καλό της πόλης ή της κοινότητας του ή της ομάδας του πάνω από το ατομικό του, το πράττει συνειδητά, έχει διανοητική βούληση για αυτό και αυτό ονομάζεται ηθική ικανοποίηση»

    Εσύ μάλιστα παίρνεις το πάρακατω τζαι λες ότι ακόμα τζαι κάποια ζώα μπορούν να έχουν τη νοημοσύνη και να να αντιλαμβάνονται τζαι να πράττουν συνειδητά δηλαδή να έχουν διανοητική βούληση να βάζουν το καλό της ομάδας ή κάποιου άλλου πάνω από το ατομικό τους

    λες
    «Τούτον φυσικά ισχύει όταν το θέτεις υπό κάποιον πλαίσιον “υποχρέωσης” ένταξης σε μιαν ομάδαν ή όταν εν αναπόφευκτον.»

    στην φύση όπως η ίδια μας δείχνει προφανώς και δεν υπάρχουν υποχρέωσεις δικαιώματα τζαι καθήκοντα

    υπάρχει απλά η φύση τζαι το κάθε είδος ζωής βρίσκει τρόπους για να μπορέσει να επιβιώσει τζαι να ζήσει όσο καλύτερα μπορεί

    οπότε δεν τίθενται καν θέματα όπως υποχρέωσης ένταξης σε ομάδα κλπ

    για μένα είναι δεδομένο ότι κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει μόνος του αλλά μέσα σε ομάδα που μπορεί να είναι η οικογένεια του και να αποτελείται από 5 άτομα πχ ή 30 ή 100 ή 100000

    δεν έχει σημασία το μέγεθος της ομάδας αλλά το γεγονός ότι χωρίς ομάδα δεν ζεις αφού ο άνθρωπος έχει απολύτη ανάγκη την κοινωνικοποίηση και την αλληλεπίδραση ακόμα και την σωματική επαφή αφού το σεξ είναι απόλυτα φυσική ανάγκη

    “ο πολίτης σε αντιδιαστολή με τον ιδιώτη/idiot/ηλίθιο ξέρει ότι μόνος του δεν μπορεί να πετύχει καλύτερη ποιότητα ζωής για τον ίδιο και την οικογένεια του
    αλλά παρά μόνο με την ενασχόληση έμπρακτα και πρακτικά με τα κοινά και την συμμετοχή, στο να κάνεις την πόλη/κοινωνία που ζεις καλύτερη”

    σήμερα δεν μπορείς να αποφύγεις σε καμιά περίπτωση το πιο πάνω αφού όπου τζαι να πάεις ειδικά στην Κύπρο το κράτος τζαι τζείνοι που το ελέγχουν θα έρθουν να έβρουν πχ να σου βάλουν φόρο πάνω στην γη που μένεις στο ρεύμα στο νερό κλπ

    άρα για να πληρώνεις τους φόρους θα πρέπει να έχεις λεφτά άρα θα πρέπει να δουλεύεις ή με κάποιο τρόπο να έχεις εισόδημα άρα αναγκαστικά θα πρέπει να είσαι μέρος της κοινωνίας και να αλληλεπιδράς με άλλους ανθρώπους

    άρα ουσιαστικά θα συμμετέχεις σε κάτι που δεν επιλέγεις ή τουλάχιστον δεν θέλεις να επιλέγεις, δηλαδή να ζεις μόνος σου

    από κει και πέρα όταν κάποιος βλέπει τι γίνεται στον κόσμο δηλαδή εξαθλίωση φτώχεια κλπ και ο ίδιος νομίζει ότι απλά δεν θα έρθει κάποια στιγμή να τον έβρει και τον ιδιο και την οικογένεια του τότε πράττει ενάντια στα μακροπρόθεσμα του συμφέροντα και γιαυτό τον θεωρώ εγώ προσωπικά ηλίθιο

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s