Daily Archives: Απρίλιος 28, 2012

update διάλογοι-To Κομουνιστικό Κόμμα Κύπρου, ιστορική μνήμη ως ζωντανό παράδειγμα και όχι ως μουσείο… Η ευθύνη του ακελ ως προς την ιστορία που λέει ότι θέλει να αναδείξει αλλά πράττει κόντρα της

Ο δημοσιογράφος Μιχάλης Μιχαήλ μέσα από το blog του αναφέρεται στο συνέδριο που έγινε πρόσφατα σχετικά με το Κομουνιστικό Κόμμα Κύπρου την ιστορία του και πως αυτό το πολύ σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της Κύπρου αποσιωπάται παντελώς από την στημένη εθνικοπαπαρολογία της εκκλησιάς λτδ και της δεξιάς γενικότερα

έχει ως τίτλο του: Πάσχουμε σε ζητήματα ιστορίας»  με τον οποίο συμφωνώ απολύτως

Γενικά συμφωνώ σε όλα όσα διαπιστώνει ο δημοσιογράφος στο κείμενο του τα οποία είναι σωστά σε σχέση με τον τρόπο που η ιστορία αντιμετωπίζεται ως κτήμα αποκλειστικά και μόνο της εκκλησιάς λτδ και της εθνικοπαπαρολογίας των δησυδηκοεδεκκλπκλπ οφα

αυτό που όμως συνεχώς κάνει το ακελ και αυτοί που το στηρίζουν είναι ότι συνεχώς αποζητούν τις ευθύνες για ό,τι συμβαίνει στην Κύπρο αλλού χωρίς ποτέ να κάνουν αυτοκριτική για τις ευθύνες που έχουν οι ίδιοι για όλα αυτά που καταλογίζουν στους άλλους

εδώ είναι το σχόλιο που άφησα στο blog του και πιο κάτω ολόκληρο το κείμενο του Μιχάλη Μιχαήλ

osr είπε…
πολύ σωστά τα όσα αναφέρεις και την απίστευτη εμετική μονομέρεια παρουσιάσης της ιστορίας από την εκκλησιά και γενικά την δεξιά που την καπηλεύεταικαι είναι καιρός όλα αυτά που εισηγήσαι να τα δουν πρώτα και κύρια στο ακελ το οποίο είναι πάντα κατώτερο των περιστάσεων με το γλύψιμο προς τους λογής λογής καρακιόζηες του ενδιάμεσου χώρουτο κομουνιστικό κόμμα κύπρου ήταν κάτι το απίστευτα προωθημένο για τα κυπριακά δεδομένα και έκτοτε οπισθοχωρούμε συνεχώς

θα εμμείνω και πάλι στον χώρο του ακελ γιατί αυτό είναι που έχει σημασία

δεν είστε εσείς στο ακελ αγαπητέ φίλε Μιχάλη που πρέπει πρώτα και κύρια να πάρετε μαθήματα από την ιστορία του κομουνιστικού κόμματος κύπρου;

δηλαδή να δείτε τι ακριβώς πρέσβευαν αυτοί που το δημιούργησαν;

εκτός και αν θέλουμε να βλέπουμε την ιστορία ως ένα μουσειακό είδος χωρίς να παίρνουμε διδάγματα ζωντανά για το μέλλον

τι εννοώ;

αυτή την στιγμή που η καπιταλιστική κρίση σε όλο τον κόσμο έχει φτάσει στα κόκκινα και η φτώχεια και η εξαθλίωση στον πλανήτη έχει φτάσει σε επίπεδα δυσθεώρητα είναι θεωρείς σωστό ή τουλάχιστον θεωρείς ότι ο τρόπος που το ακελ αντιμετωπίζει την κατάσταση αποκλειστικά μέσα από αστικοδημοκρατικούλικη σκοπιά απλά διαχείρισης του αστικού καπιταλιστικού κράτους μέσα σε λογικές μειώσεις μισθών συντάξεων χωρίς να έχει όραμα για ανατροπή του συστήματος είναι ορθός; ή ότι τιμά με αυτό τον τρόπο την ιστορία ή έχει πάρει κάποια μαθήματα από την ιστορία του κομουνιστικού κόμματος κύπρου;

ποιο ακριβώς δίδαγμα έχει πάρει όταν θα αρχίσει να μιλά και πάλι για συνεργασίες με τους ξεφτιλισμένους οφα δηκοεδεκ;;;;;

ειδικά αυτή την ιστορική κατά τη γνώμη μου περίοδο που στην ελλάδα κατά πως φαίνεται τα πασοκνοουδοσκυλα θα καταβαραθρωθούν και όλα πλέον είναι πιθανά αν ο λαός το θελήσει

ειδικά με την στάση του ΚΚΕ που δήλωσε ότι δεν θα συμμετάσχει σε καμιά κυβέρνηση αλλά θα θελήσει να προσφέρει μια εναλλακτική πρόταση και όραμα για το πως ο ελληνικός λαός πρέπει να κάνει ο ίδιος για να αυτοκυβερνηθεί πλέον

4/28/2012 4:28 μμ
Μιχάλης είπε…@ osrΝα ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι δεν έχω κάποια οργανική ή άλλη θέση στο ΑΚΕΛ που να μου επιτρέπει να επηρεάζω αποφάσεις.
Συμφωνώ ότι θα πρέπει να παίρνουμε μαθήματα από την ιστορία του Κ.Κ.Κ. και ασφαλώς δεν την θεωρώ ως μουσειακό είδος.

Μόνο που φοβούμαι ότι θα σε απογοητεύσω αν σου πω ότι όπως το ΑΚΕΛ σήμερα, έτσι και το Κ.Κ.Κ. επιδίωκε συμμαχίες με τις τότε πολιτικές δυνάμεις. Π.χ. αμέσως μετά τα Οκτωβριανά.

Εδώ και τέσσερα χρόνια το ΑΚΕΛ είναι εξουσία και δεν έχει κάνει καμιά νύξη έστω για ανατροπή του καπιταλιστικού συστήματος. Κι όμως, ο πόλεμος που γίνεται εναντίον του είναι άνευ προηγουμένου.
Σκέψου να είχε και στόχο, μέσα σε τέτοιες συνθήκες, την αλλαγή του συστήματος.

Έχω την άποψη αγαπητέ μου φίλε ότι οι κινήσεις ενός κόμματος με ιστορία σχεδόν ενός αιώνα, πρέπει να είναι προσεκτικές. Και ειδικά να μην είναι αυτοκτονικές.
Και ασφαλώς να λαμβάνει υπόψη του τα δεδομένα της κάθε στιγμής και αναλόγως να δρα.

Για τη στάση του ΚΚΕ σε όλη αυτή την περίοδο της κρίσης δεν θέλω να σχολιάσω. Θα αναμένω την πρόταση και το όραμα του όταν και εφόσον δοθεί στον κόσμο.

4/28/2012 5:34 μμ

osr είπε…»Μόνο που φοβούμαι ότι θα σε απογοητεύσω αν σου πω ότι όπως το ΑΚΕΛ σήμερα, έτσι και το Κ.Κ.Κ. επιδίωκε συμμαχίες με τις τότε πολιτικές δυνάμεις. Π.χ. αμέσως μετά τα Οκτωβριανά.»σε ποιες δυνάμεις αναφέρεσαι;

«Εδώ και τέσσερα χρόνια το ΑΚΕΛ είναι εξουσία και δεν έχει κάνει καμιά νύξη έστω για ανατροπή του καπιταλιστικού συστήματος. Κι όμως, ο πόλεμος που γίνεται εναντίον του είναι άνευ προηγουμένου.»

δηλαδή το ακελ θέλει να ανατρέψει το σύστημα αλλά δεν το λέει;
και ο λόγος που δεν το λέει είναι επειδή φοβάται τον όποιο πόλεμο από τους όποιους πολιτικούς του αντίπαλους;

άρα δεν σέβεται πρώτα και κύρια το εαυτό του και λέει ψέματα στους ψηφοφόρους και οπαδούς του αφού άλλα πιστεύει και άλλα λέει και πράττει

θεωρείς δηλαδή ότι θα υπάρξει ποτέ κατάλληλη στιγμή που θα μπορεί να αρχίσει αγώνα για ανατροπή του συστήματος και οι εκπρόσωποι της πλουτοκρατίας απλά θα σκάσουν και θα το δεκτούν;

4/28/2012 5:58 μμ


Μιχάλης είπε…@ osrΑγαπητέ μου φίλε,

Αναφέρομαι πρώτα και κύρια στην εθναρχία. Ο Βάτης (αν δεν κάνω λάθος, πριν εξοριστεί), πήγε και βρήκε τον αρχιεπίσκοπο και του ζήτησε συνεργασία.
Αυτός αρνήθηκε.

Το ΑΚΕΛ από παλιά είχε διακηρύξει ότι ενόσω υπάρχει κυπριακό πρόβλημα δεν τίθεται θέμα αλλαγής του οικονομικού συστήματος.
Άρα δεν κοροϊδεύει κανένα.

Όχι βέβαια, δεν αναμένω ότι οι εκπρόσωποι της πλουτοκρατίας θα ανεχθούν ποτέ την όποια αλλαγή.
Είναι όμως διαφορετικό να έχεις ένα πλήρως ανεπτυγμένο ταξικό αγώνα χωρίς να αποσπάς δυνάμεις για το μέγα πρόβλημα που ονομάζεται κυπριακό.

4/28/2012 6:28 μμ


osr είπε…Μιχάλη να σε ρωτήσω κάτι πρακτικό και θα ήθελα ειλικρινά την γνώμη σουλες

«Το ΑΚΕΛ από παλιά είχε διακηρύξει ότι ενόσω υπάρχει κυπριακό πρόβλημα δεν τίθεται θέμα αλλαγής του οικονομικού συστήματος.»

ας πούμε ότι λύεται το κυπριακό πρόβλημα και υπογράφεται λύση

θεωρείς ότι πρακτικά με αυτό τον τρόπο λύεται το κυπριακό πρόβλημα;

και επειδή εικάζω ότι θα μου πεις πως όχι, θα σε ρωτήσω να μου πεις πότε θεωρείς εσύ ή το ακελ αν μπορείς να ξέρεις, πότε θα θεωρηθεί ότι θα έχει λυθεί το κυπριακό πρόβλημα

4/28/2012 11:33 μμ

Anef_Oriwn είπε…OSR,

Δεν νομίζεις ότι θα ήταν πιο πρακτικό και παραγωγικό για μια τέτοια συζήτηση αν προσδιόριζες τι εστί κυπριακό για ‘σένα;

4/29/2012 12:12 πμ

osr είπε…δεν είχα κάνει καμιά αναφορά στο κυπριακό αλλά πρώτος ο Μιχάλης ανέδειξε την θέση του ακελ που λέει ότι πριν γίνει οτιδήποτε άλλο (ό,τι και να είναι αυτό) πρώτα πρέπει να λυθεί το κυπριακόοπότε όχι δε νομίζω ότι θα ήταν πιο πρακτικό και παραγωγικό για μια τέτοια συζήτηση τι σημαίνει κυπριακό για μένα

το αντίθετο νομίζω είναι που έχει σημασία
δηλαδή εσείς που πρόσκειστε στο ακελ και που επικαλείστε το κυπριακό για να μην μιλάτε καν για ανατροπή του καπιταλισμού πριν αυτό λυθεί
προσδιορίστε τι είναι για σας αυτό που ονομάζουμε κυπριακό

οπότε επαναλαμβάνω το ερώτημα:
ας πούμε ότι λύεται το κυπριακό πρόβλημα και υπογράφεται λύση

θεωρείς ότι πρακτικά με αυτό τον τρόπο λύεται το κυπριακό πρόβλημα;

και επειδή εικάζω ότι θα μου πεις πως όχι, θα σε ρωτήσω να μου πεις πότε θεωρείς εσύ ή το ακελ αν μπορείς να ξέρεις, πότε θα θεωρηθεί ότι θα έχει λυθεί το κυπριακό πρόβλημα

4/29/2012 1:30 πμ

Μιχάλης είπε…@ osrΝομίζω ότι θα συμφωνήσω με τον Άνευ.

Η αναφορά μου δεν έγινε χωρίς λόγο. Προηγήθηκε δική σου θέση.

Ξεκαθαρίζω ότι μπορώ να μιλώ μόνο για τον εαυτό μου. Δεν σημαίνει πως όσα γράφω εκφράζουν το ΑΚΕΛ.

Δεν είναι εύκολο να προσδιορίσει κάποιος πώς φαντάζεται τα πράγματα για καθαρά πρακτικούς και αντικειμενικούς λόγους.

Πρώτα πρώτα θέλω να τονίσω ότι η υπογραφή της λύσης είναι το ήμισυ του παντός διότι προϋποθέτει μια συμφωνία. Και το κυπριακό δεν είναι κάτι αόριστο αλλά καθαρά πολιτικό πρόβλημα μεταξύ Κύπρου, Ελλάδας και Τουρκίας.

Από εκεί και πέρα θα διαδραματίσουν ρόλο διάφοροι παράγοντες.
Πρώτα οι συντελεστές ως επίσημοι φορείς, που ελπίζω ότι δεν θα επαναλάβουν εαυτόν, όπως το 1960.

Έχω την εντύπωση ότι εφόσον η λύση θα εγκριθεί μέσω δημοψηφίσματος από το λαό, αυτό θα σημαίνει και αποδοχή του από το λαό.

Εάν, λοιπόν, ισχύσουν αυτά, ναι, θεωρώ ότι λύνεται το πολιτικό και νομικό πρόβλημα που ονομάζεται κυπριακό.

4/29/2012 9:33 πμ

Μιχάλης είπε…@ Anef_Oriwn

Εύλογες οι απορίες σου…

4/29/2012 9:34 πμ

Σολιάτης είπε…Osr, που ζεις στην Κύπρο ή στον πλανήτη Άρη;
Στην Κύπρο υπάρχουν ξένα στρατεύματα και αυτά ανήκουν στο ΝΑΤΟ, τη συμμαχία προστασίας και επιβολής των συμφερόντων των πολυεθνικών εταιριών και των μονοπωλίων. Μπορείς να σκεφτείς αν το ΑΚΕΛ θέσει ένα αντικαπιταλιστικό πρόγραμμα για ανατροπή του συστήματος και πάρει με το μέρος του την πλειοψηφία του λαού π.χ. 60-70%, νομίζεις πως η αστική τάξη και οι σύμμαχοι της του ΝΑΤΟ θα το δεχτούν ως δημοκρατικό αποτέλεσμα ή θα επιβάλουν την (τάξη) όπως με τόση ευκολία αποφασίζουν και την επιβάλουν όπου νομίζουν ότι πλήττονται τα συμφέροντα τους; Τι τους εμπόδισε να ρημάξουν τη Γιουγκοσλαβία, το Αφγανιστάν, το Ιράκ, τη Λυδίη κ.λπ.; Μήπως εμείς είμαστε τόσο δυνατοί; Ή έχουμε τέτοιες διεθνείς αριστερές συμμαχίες που θα καταφέρουμε να επικρατήσουμε;
Το κυπριακό θα λυθείόταν καταφέρουμε να απαλλαγούμε από τα ξένα στρατεύματα, τις Νατοϊκές εγγυήσεις και οι εργαζόμενοι ελληνοκύπριοι και τουρκοκύπριοι και κάθε άλλης εθνικότητας που ζει στην Κύπρο μπορούν να διεξάγουν από κοινού εργατικούς ταξικούς και κοινωνικούς αγώνες. Οι κίνδυνοι κατάπνιξης αυτών των αγώνων δεν θα εκλείψουν αλλά τα πράγματα θα είναι διαφορετικά και οι δυνατότητες επιτυχίας περισσότερες.
Η δεξιά αντιπολίτευση εκφραστής του κοινωνικό-οικονομικού κατεστημένου, μας το είπε καθαρά (άσχετα αν μετά άλλαξε την επιχειρηματολογία της), ότι διαφωνεί με την εκπεριτροπής προεδρία και τη διασταυρούμενη ψήφο, διότι αυτό θα έδινε τη δυνατότητα στην αριστερά λόγω της επιρροής και των σχέσεων ανάμεσα στις δυό κοινότητες να είναι πάντα στην εξουσία. Προτιμούν προφανώς να μείνει το κυπριακό άλυτο παρά να είναι η αριστερά στην εξουσία. Σκέφτου όπως είπε και ο Μιχάλης η κυβέρνηση του σ. Δ. Χριστόφια κάνει διαχείριση του καπιταλισμού και δέχεται ανηλεή πόλεμο από όλα τα κόμματα και κομματίδια, Τι θα γίνει αν η αριστερά επιχειρήσει σ’ αυτές τις συνθήκες τοπικές και διεθνείς να ανατρέψει την κεφαλαιοκρατία.
Αν το ΑΚΕΛ σε συνθήκες κατοχής δεν θέτει στόχο αλλαγής του συστήματος
Αλλά απαλλαγή της Κύπρου από την κατοχή, αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχει στόχο τον σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της κοινωνίας. Επειδή θέλουμε την αλλαγή του κοινωνικό-οικονομικού συστήματος αυτό δεν σημαίνει πως θα το επιδιώξουμε εδώ και τώρα με οποιεσδήποτε συνέπειες. Εμείς δεν θα αυτοκτονήσουμε, ούτε θα κλείσουμε τον δρόμο στη σοσιαλιστική αλλαγή για να ικανοποιήσουμε αυθόρμητες επαναστατικές διαθέσεις. Ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός και γι’ αυτό χρειάζεται να έχουμε το νου μας να μη δώσουμε την ευκαιρία στην κεφαλαιοκρατία για ολοκληρωτική επικράτηση.

4/29/2012 9:41 πμ

 osr είπε…θεωρώ ότι πρέπει να είστε ειλικρινείς και ξεκάθαροι ως προς το τι πρεσβεύετεπόσο γελοίο φαντάζει αυτό το επιχείρημα περί λύσης του κυπριακού πραγματικά!

ας πούμε ότι υπογράφεται λύση

απλά αυτό που ονομάζεται κυπριακό θα αλλάξει μορφή όπως άλλαξε το 60 το 63 το 74

και τότε θα λέτε πχ ότι πρέπει να εμπεδώσουμε την λύση κλπ κλπ
η νομίζετε ότι οι εθνικιστικές παπαρολόγοι νικολάκιες ττόμηες βουες κλπ εκπρόσωποι της πλουτοκρατίας θα καταθέσουν τα εθνικιστικά τους όπλα

απλά παραδέχεστε άλλη μία φορά ότι ουδέποτε το ακελ υπήρξε κομουνιστικο κόμμα και ουδέποτε είχε και έχει στόχο την κομουνιστική μετεξέλιξη της κοινωνίας και αυτό γίνεται παραδεκτό και από αυτήν εδώ την συζήτηση ως προς το πρόσχημα της λύσης του κυπριακού

το ακελ είναι ένα απλό αστικό σοσιαλδημοκρατικό κόμμα διαχειριστής του καπιταλισμού με λίγες σάλτσες αριστερού λεκτικού

πέστε την αλήθεια στον κόσμο σας αν τολμάτε και μην καπηλεύεστε σύμβολα στα οποία μόνοι σας λέτε ότι δεν πιστεύετε όπως είναι το σφυροδρέπανο

η πολιτική είναι πρώτα και κύρια η ειλικρίνια και αυτό που κάνετε εσείς είναι το μέγιστο ψέμα στους οπαδούς σας

αν το ακελ υπήρχε το 1886 στο Σικάγο θα έλεγε ότι δεν μπορούμε έτσι όπως είναι τα πράγματα και τα δεδομένα τώρα να τα βάλουμε με την χωροφυλακή και τον στρατό των καπιταλιστών και ότι θα πρέπει να κάνουμε διάλογο μέχρι να λυθεί το εργοστασιακό πρώτα και μετά βλέπουμε

4/29/2012 1:11 μμ

==============
ολόκληρο το κείμενο εδώ
http://mihalismihail.blogspot.com/2012/04/blog-post_28.html

ΣΆΒΒΑΤΟ, 28 ΑΠΡΙΛΊΟΥ 2012

ΠΑΣΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ…

 Δύο δεδομένα με έσπρωξαν να γράψω το σημερινό κείμενο.
Το πρώτο ήταν το διήμερο συνέδριο που οργάνωσε το Ινστιτούτο Έρευνας Προμηθέας σε συνεργασία με το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου (ΙΣΑ) στις 24 και 25 Απριλίου 2012.
Το δεύτερο ένα άρθρο του συνάδελφου Χρίστου Καρύδη που δημοσιεύθηκε στον τύπο τις τελευταίες μέρες με τίτλο«Αναδείξτε την ιστορία μας, μην τη φοβάστε».
Πρέπει να τονίσω ότι συμφωνώ απόλυτα με τον τίτλο που έδωσε στο άρθρο του ο συνάδελφος.
Διαφωνώ όμως με το περιεχόμενο.
***
Το διήμερο συνέδριο είχε θέμα «Η Κυπριακή Αριστερά στην πρώτη περίοδο της Βρετανικής Αποικιοκρατίας: εμφάνιση, συγκρότηση, εξέλιξη».
Κατά γενική ομολογία το συνέδριο ανέδειξε πολλά γνωστά και άγνωστα στοιχεία που έχουν να κάνουν με την εμφάνιση του Κ.Κ.Κ., τα πρώτα του στάδια και την πορεία του μέσα σ’ αυτό το χρονικό πλαίσιο που έθετε και ο τίτλος του συνεδρίου.
Δόθηκαν αρκετά στοιχεία και μέσα και από τις συζητήσεις που έγιναν στο τέλος κάθε ενότητας βγήκαν χρήσιμα συμπεράσματα.
Παρακολουθώντας από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό το συνέδριο, επιβεβαίωσα το συμπέρασμα ότι στην Κύπρο η ιστορία πάσχει. Και πάσχει μάλιστα σοβαρά.
Πάσχει τόσο στη γνώση της ιστορίας μας όσο και στην προβολή.
Το Κομμουνιστικό Κόμμα Κύπρου δεν είναι και δεν μπορεί να θεωρηθεί από κανένα ότι είναι ένα αμελητέο σημείο της Κυπριακής Ιστορίας.
Κι όμως, λίγα γνωρίζουμε γι’ αυτό.
Παρουσιάστηκαν, λοιπόν, οι επηρεασμοί των πρωτοπόρων κομμουνιστών, οι θέσεις τους ενάντια στην αποικιοκρατία, οι διώξεις και η πολεμική την οποία υπέστησαν τόσο από τους Βρετανούς όσο και από την Εκκλησία που ήταν τότε ο εκφραστής αυτού που σήμερα ονομάζουμε Δεξιά.
Στελέχη του Κ.Κ.Κ. υπήρξαν εξαιρετικές προσωπικότητες όπως ο Αιμίλιος Χουρμούζιος, ο Λεωνίδας Στρίγγος, η Κλειώ Χριστοδουλίδου, ο Πλουτής Σέρβας, ο Γιάννης Λέφκης και άλλοι.
Όλοι αυτοί απουσιάζουν από την ιστορία μας. Το ίδιο και το Κ.Κ.Κ.
Και αυτό διότι τίποτε δεν διδάσκεται γι’ αυτά στη σχολική ιστορία.
Και επιμένω στο θέμα σχολική ιστορία, διότι εκεί είναι η βάση της μετέπειτα γνώσης του απλού και καθημερινού ανθρώπου.
***
Τονίζω ότι είτε μιλούμε για την ιστορία της Αριστεράς είτε την ιστορία της Δεξιάς, δεν παύουν να αποτελούν μέρος της ιστορίας της Κύπρου.
Το αντίθετο συμβαίνει όσον αφορά την ιστορία της Δεξιάς.
Υπερπροβάλλεται ο ρόλος της Εκκλησίας, της Εθναρχίας, των παπάδων, εξιδανικεύονται τα ιστορικά γεγονότα και δίνουν μια αντι-ιστορική θεώρηση των πραγμάτων, βασισμένα πάνω στο συναίσθημα.
Και ασφαλώς κυρίαρχη θέση έχει η δράση της ΕΟΚΑ 1955-59.
Η Κύπρος είναι γεμάτη μνημεία που αφορούν την περίοδο 55-59.
Το κράτος φρόντισε να ιδρύσει το ΣΙΜΑΕ, το Μουσείο Αγώνος, να διαφυλάξει χώρους που σ’ αυτούς γράφτηκε η ιστορία του 55-59.
Συμφωνώ με τον συνάδελφο Χρ. Καρύδη ότι «την κυπριακή πολιτεία (Κυβέρνηση και Βουλή) να ασχοληθούν με σοβαρότητα πλέον και συστηματικά με την ανάδειξη και την προβολή της ιστορίας του τόπου μας. Και τούτο γιατί λαοί που ξεχνούν την ιστορία τους είναι καταδικασμένοι σε θάνατο και αφανισμό. Και τέτοιο τέλος δεν αξίζει στον Κυπριακό Ελληνισμό».
Δεν διαφωνώ καθόλου μ’ αυτό.
Διαφωνώ με την μονομέρεια.
Διαφωνώ με τον Χρ. Καρύδη όταν γράφει ότι πρέπει να αναδειχθούν πτυχές της νεότερης ιστορίας μας που έχουν σχέση μόνο με την ΕΟΚΑ.
Ζητά από το Υπουργείο Παιδεία να διοργανώνει επισκέψεις μαθητών στα Φυλακισμένα Μνήματα, στη Σεβέρειο Βιβλιοθήκη, το ΡΙΚ να προβάλλει ταινίες για τη ζωή και τη δράση των ηρώων της ΕΟΚΑ, να καθιερωθεί στα σχολεία ημέρα μνήμης του ήρωα μαθητή, κλπ.
Επαναλαμβάνω, καμία ένσταση.
Μόνο που η ιστορία μας δεν περιέχει μόνο αυτά.
Γιατί π.χ. μαζί μ’ αυτά να μην αναδειχθούν οι αγώνες για την Ένωση που ξεκίνησαν αμέσως μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας από τον Οθωμανικό ζυγό;
Γιατί να μην αναδειχθούν οι κοινοί αγώνες Ε/κυπρίων και Τ/κυπρίων, οι απεργίες της δεκαετίας του ’40, η ιστορία του εργατικού κινήματος στην Κύπρο, τα όσα έγιναν μετά την ανεξαρτησία, το 63-64, το 1967, οι αντιχουντικοί αγώνες, η περίοδος 1971-74;
Γιατί π.χ. να μη διοργανώνονται επισκέψεις στο Μαυροβούνι, στη Σκουριώτισσα και αλλού, όπου σημειώθηκαν σημαντικά γεγονότα;
Γιατί να μη διοργανώνονται διαγωνισμοί για όλη τη σύγχρονη ιστορία μας;
Γιατί να μην καθιερωθεί και ημέρα κοινών αγώνων Ε/κυπρίων και Τ/κυπρίων;
Γιατί το ΡΙΚ να μην προχωρήσει σε παραγωγές που αφορούν και αυτά τα γεγονότα;
Μήπως όλα αυτά δεν αποτελούν ιστορία;
Μήπως δεν είναι κομμάτια της ιστορίας μας;
Ο ρόλος των ακαδημαϊκών
Θα κάνω όμως και μια θλιβερή διαπίστωση.
Η εικόνα που πήρα από κάποιους ακαδημαϊκούς που έλαβαν μέρος στο διήμερο συνέδριο ήταν απογοητευτική.
Απογοητευτική τόσο για το εύρος των γνώσεων τους γύρω από το θέμα, όσο και από την συμπεριφορά τους.
Θεωρώ αδιανόητο, μέχρι χθες φοιτητές, επειδή πήραν ένα δίπλωμα πανεπιστημίου να θεωρούν τον εαυτό τους ιστορικό και ότι λένε να θεωρείται θέσφατο.
Θεωρώ αδιανόητο κάποιοι που «ακόμα δεν βγήκαν από το αυγό» να μιλούν αφ’ υψηλού και με υποτιμητικό τρόπο προς όσους πιθανόν να διαφωνούν μαζί τους.
Και κυρίως διαφωνώ έντονα με την άποψη κάποιων από αυτούς ότι ιστορία είναι μόνο η καταγραφή γεγονότων και όχι η ερμηνεία τους.
Διερωτώμαι, ποιος τους το έμαθε αυτό;
Αναρτήθηκε από στις 10:49
Advertisements

Σχολιάστε

Filed under "παιδεία" ξεφτίλας, Η δική μου η πατρίδα έχει μοιραστεί στα δυό....παράλληλοι κόσμοι στην κύπρο σήμερα, Κυπριακό, Κύπρος=Το βασίλειο της αναξιοκρατίας, Μετά την λύση...., Παγκόσμιο Σύστημα-Αλήθειες κρυμμένες, αλήθεια, κρίση

Περί ιδιωτικοποιήσεων κλεψιάς δημόσιας περιουσίας…Catastroica ένα διαφωτιστικό ντοκυμαντέρ για την αποτυχία των ιδιωτικοποιήσεων και τις επανακρατικοποιήσεις σε Γερμανία Γαλλία ΗΠΑ κλπ

xqdvex_catastroika-greek-supersubs-720p

http://dai.ly/Iq8iFj

http://www.catastroika.com/

Οι δημιουργοί του Debtocracy, του ντοκιμαντέρ που είδαν τουλάχιστον δύο εκ. άνθρωποι, επιστρέφουν με μια νέα παραγωγή.

Η CATASTROIKA αναζητά τις συνέπειες από την ολοκληρωτική εκποίηση μιας χώρας. Εξετάζοντας παραδείγματα ιδιωτικοποιήσεων και απορρύθμισης στις πιο αναπτυγμένες χώρες της Δύσης προσπαθεί να προβλέψει τι θα συμβεί αν το ίδιο μοντέλο εφαρμοστεί σε μία χώρα υπό καθεστώς επιτήρησης.

=====================

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα για το πολύ χοντρό κερδοσκοπικό παιχνίδι που παίζεται με το ξεπούλημα οργανισμών κοινής ωφέλειας και αποτελούν φυσικά μονοπώλια και δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο ανταγωνισμού και αγοράς

είναι η προσπάθεια ξεπουλήματος της ΔΕΗ

η πραγματική αξία της ΔΕΗ αποτιμάτε γύρω στα 17 ΔΙΣ ευρώ και στο χρηματιστήριο η αξία της αγγίζει τα …. 750 εκατομύρια!!!!!!!

εδώ ένα κείμενο σχετικό που είχα βάλει προ λίγο καιρού

 https://osr55.wordpress.com/2012/03/07/

Περί ιδιωτικοποιήσεων ο λόγος…Στην Γερμανία και Αγγλία ιδιωτικοποίησαν τα τρένα και λόγω μη συντήρησης κλπ είχαμε νεκρούς λιποθυμίες από ..καύσωνα στην Γερμανία εκτροχιασμούς διαλυμένες ράγες ..στην Βολιβία ιδιωτικοποίησαν το νερό και άμεσα οι τιμές ΤΡΙΠΛΑΣΙΑΣΤΙΚΑΝ κλπ κλπ

επειδή πολύς λόγος γίνεται για ιδιωτικοποιήσεις και …….. ας μην το σχολιάσω….απλά αντιγράφω κάποια σχόλια μου από το blog του στροβολιώτη που έγινε αρχικά η κουβέντα και του cyprus critic που το επανέφερε

  1. ανάλογη συζήτηση έγινε στο μπλοκ του στροβολιώτη και αντιγράφω εδω σχόλια μου και άλλων σχολιαστών σχετικά

    http://strovoliotis.wordpress.com/2010/07/12/

    από σχολιαστές που ζουν στην Γερμανία και στην Ελβετία που ήδη ζουν τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης

    Ράνια PERMALINK
    Ιουλίου 13, 2010 12:47
    Στροβολιότη,
    Καταρχήν να σου πω μπράβο που γράφεις μια τόσο προκλητική άποψη. και μπράβο σε όσους σχολιάσαν κόσμια.
    Προσωπικά διαφωνώ εντελώς με την πρόταση σου.
    Παραδείγματα μπορώ να φέρω πολλά. Τα τρένα στη Γερμανία που μετά που την ιδιωτικοποίηση αρχίσαν οι καθυστερήσεις, να …φεύκουν πόρτες εν κινήσει, να μεν δουλεύκει ο κλιματισμός (εφυρτήκαν κάποια γυμνασιόπαιδα προχτές που την πυρά). Και εννοείται ότι εν πανάκριβα.
    Τα τρένα του Βερολίνου. Πέρσι το καλοκαίρι το Βερολίνο έμεινε χωρίς τρένα για ολόκληρο το καλοκαίρι επειδή εν εκάμναν σέρβις για να γλυτώσουν λεφτά. Και το 1/3 των βαγονιών εχάλασε.
    Οι αερομεταφορές στην Ελλάδα που για να πάεις που Αθήνα-Θεσαλλονίκη με την Ετζίαν (που εσυγχωνεύτηκε με την πουλημένη Ολυμπιακή) εν 2 φορές πιο ακριβά που το Αθήνα-Λονδίνο…και πίσω

    ===
    άρθρα που επιβεβαιώνουν το περιστατικό και άλλα που είχαμε θάνατο ανθρώπων συνεπεία της μη συντήρησης από την εταιρεία
    Why German Trains No Longer Run on Time

    http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,496257,00.html

    http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,705963,00.html

    http://www.wsws.org/articles/2011/feb2011/trai-f03.shtml

    για τους ιδιωτικούς σιδηρόδρομους της αγγλίας που είναι στα ίδια χάλια με της γερμανίας

    http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/may/22/will-hutton-rail-privatisation-disastrous

    http://www.christianwolmar.co.uk/books/the-great-british-railway-disaster/

    http://www.jrtr.net/jrtr34/f16_mat.html

    στην αργεντινή τα ίδια και τρισχειρότερα από την ιδιωτικοποίηση

    http://mlvzero.blogspot.com/2012/02/privatisation-derailed-argentinas-rail.html

    http://www.irastimes.org/Disaster_Management_over_European_Railway_Systems.htm

    Απάντηση

  2. κυπρέος που ζει στην ελβετία

    Aceras Anthropophorum PERMALINK
    Ιουλίου 12, 2010 09:15
    Φίλε μου διαφωνώ κάθετα με την ανάλυση σου. Βλέποντας τι γίνεται στην Ευρώπη, ότι πουλήθηκε το κλαίει τώρα ο λαός του οποίου η Κυβέρνηση το πούλησε.
    Στην Ελβετία πουλήθηκε η τηλεφωνία. Έχουμε το πιο ακριβό τηλέφωνο. Πουλήθηκε η suissair. Έχουμε την Lufthansa που μας μιλά μόνο γερμανικά, κάμνει μόνο τα κερδοφόρα δρομολόγια χωρίς να δρώνει το φτίν της για άλλα εθνικά συμφέροντα της Ελβετίας, όπως ο τουρισμός, ή πολιτικές σχέσεις. Ο ηλεκτρισμός δεν πουλήθηκε. Έχουμε τον πιο φτηνό τζιαι οικολογικό ηλεκτρισμό της Ευρώπης. Στην Αγγλία που πουλήθηκε, ο μικροκαταναλωτής πληρώνει πιο ακριβά τζιαι μειώθηκαν μόνο οι τιμές για τους μεγάλους καταναλωτές που αφήνουν κέρδος. Τα τραίνα που ιδιοτικοποιηθήκαν στην αγγλία … άλλη τραγική ιστορία. Ντελούξ βαγόνια που τζιοιλούν πάνω σε σαραβάλλες ράγες.
    =================
    osr PERMALINK
    Ιουλίου 12, 2010 16:37
    και μόλις τα πουλήσει τσουπ…………… οι ιδιωτικές εταιρείες θα αυξήσουν κατακόρυφα τους λοαρκασομους τους τζαι εκάτσαμεν πάνω ούλλοιιι….
    δηλαδή όταν πχ η ΑΗΚ που πλέον θα είναι ιδιωτική και θα έχει και το μονοπώλιο θα πει ότι θα αυξήσω τους λογαριασμούς σας κατά 150% τι θα μπορεί να κάνει ο καταναλωτής;
    να πάει στην κυβέρνηση του; μα θα πει “εγώ εν τζαι῾” ….. τι να πω ρε

    osr PERMALINK
    Ιουλίου 13, 2010 10:56
    η cyta ειναι ημικρατική
    τζαι τόσο πολλά αφηνιάσαν οι θαυμαστές της ακρίβειας και προστάτες αυτών που φκάλλουν πα στην ράσση ούλλων μας
    που ο εκπρόσωπος τους ο ματάκιας που ειχε καμερες παντού στην Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού και τον παρέτησαν ο Χριστοφίδης έβγαλε φιρμάνι για χάριν του ανταγωνισμού τάχα
    με την οποία έλεγε ότι η cyta ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙ τις τιμές της!!!!!!
    ούτως ώστε η areeba τότε mtn τώρα να μπορεί να την …..ανταγωνιστεί….
    όπου υπήρξαν ιδιωτικοποιήσεις υπήρξαν απίστευτες αυξήσεις
    και μιλάμε για αγαθά πρώτης ανάγκης
    δεστε τι γίνεται με τις πεζίνες
    πόσες είναι; εκο lukoil shell petrolina esso … υπάρχει ανταγωνισμός;;;;;
    ΑΝΕΚΔΟΤΟ
    απλά μας κλέβουν όλοι μαζί
    ΑΗΚ ρεύμα….. άτε για τον χώρο της κύπρου να έρτει άλλη μια (που δεν εshει chance άλλα άτε για χάριν συζήτησης) εταιρεία
    υπάρχει περίπτωση να υπάρχει ανταγωνισμός με δύο εταιρείες;;;;;;;;;;;;;;;;
    ΑΝΕΚΔΟΤΟ
    εδώ στο γάλα στο ψωμί με τόσες αμέτρετηες υπεραγορές φούρνους περίπτερα κλπ
    και έχουμε το πιο ακριβό γάλα στην ΕΕ και ίσως στον κόσμο
    τι ανταγωνισμός και κουραφέξαλα
    δεν υπάρχει ούτε υγιής ούτε άρρωστος ανταγωνισμός
    δεν υπάρχει ανταγωνισμός
    υπάρχουν καρτέλ
    και μιλάμε για είδη πρώτης ανάγκης

    Απάντηση

  3. και ένα τελευταίο που έγινε τζαι ταινεία
    “Ακόμα και το νερό”
    EVen the water
    στην Βολιβία το κράτος ιδιωτικοποίησε και έδωσε σε εταιρείες την διαχείριση του νερού
    αμέσως τριπλασιάστηκαν οι τιμές και όχι μόνο αυτό αλλά ποινικοποιήθηκε το μάζεμα του νερού!!!!! μόνο η εταιρεία μπορούσε να το διαχειρίζεται!! και φυσικά οι βολιβιανοί εξεγέρθηκαν τζαι εστείλαν τις εταιρείες στον θκιάολο

    http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=80&aid=420371&cid=122

    http://www.commondreams.org/views/071500-101.htm

Sh

Σχολιάστε

Filed under "δικαιοσύνη", Κύπρος=Το βασίλειο της αναξιοκρατίας, Μετά την λύση...., Παγκόσμιο Σύστημα-Αλήθειες κρυμμένες, Συνεντεύξεις, αλήθεια, κρίση, ντοκυμαντερ