Η τιμή του Παπανδρέου – Του Κώστα Βαξεβάνη – Οι «ηγέτες» άνθρωποι ανθρωπίσκοι Ανθρωποι όπως όλοι μας, ανασφαλείς δυναμικοί ψυχοπαθείς -Iam Fishead – Τι στα αλήθεια γνωρίζουμε για αυτούς που ελέγχουν τις ζωές μας;

Αρχές του μήνα είχα αναρτήσει το ντοκυμαντέρ στο οποίο με παρέπεμψε  Χρύσανθος http://en.gravatar.com/angelnonis

Iam Fishead όπου έγραφα τα ακόλουθα

Ντοκυμαντέρ Iam Fishead – Τι στα αλήθεια γνωρίζουμε για αυτούς που ελέγχουν τις ζωές μας; Μήπως είναι ψυχοπαθείς; Τι είναι οι sociolpaths …φαρμακευτικές εταιρείες ….”Οι άνθρωποι είναι καλοί αλλά παθητικοί”

https://osr55.wordpress.com/2012/01/06/

Ένα αρκετά καλό ντοκυμαντέρ που έβαλε σε σχόλιο του στο μπλοκ ο Χρύσανθος

https://osr55.wordpress.com/2012/01/01/%CE%B7-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B7/#comment-3453

σκεφτείτε, τι ξέρουμε στα αλήθεια για αυτούς τους ανθρώπους που ελέγχουν την ζωή μας;  τους πολιτικούς; τους βουλευτές,   τους δικαστές;  αυτοί που αποφασίζουν ποιοι θα πάνε φυλακή ή όχι

τι γνωρίζουμε στα αλήθεια πχ για τον κάθε σιακόλα τον κάθε παρασκευαίδη τον κάθε ηλιαδη πρόεδρο της τράπεζας κύπρου τον κάθε μάκη κεραυνό που έκαμνε τον υπουργό οικονομικών και τωρά είναι πρόεδρος ενός τοκογλύφου τον κάθε τάκη κληρίδη κλπ κλπ κλπ

 

κάποια σχόλια που έκανα και θα επανέλθω πιο αναλυτικά

εν αρκετά καλό το ντοκυμαντέρ με πολλά χρήσιμα στοιχεία
σε σχέση με τον ορισμό του ψυχοπαθή που δίνει, δηλαδή ο άνθρωπος ο οποίος δεν νοιώθει ενοχές και τύψεις φτάνει να πετύχει αυτό που έχει βάλει στόχους και ο οποίος χρησιμοποιει τα πάντα ακόμα και ανθρώπους που μπορεί να είναι παντρεμένος μαζί τους
το σημαντικό στοιχείο είναι αυτό που λέει ότι ψηλά στην ιεραρχεία αυτών των κερδοσκοπικών εταιρειών οι ψυχοπαθείς είναι πάρα πολλοί σε μεγάλα ποσοστά και κτυπούν ψηλά ποσοστά ψυχοπάθειας

σημαντικό είναι επίσης αυτό που λέγεται για τους σοσιοπαθ δηλαδή αυτούς που μεταρέπονται με φάρμακα σε ψυχοπαθείς δηλαδή σε ανθρώπους ανικανους να νοιώσουν

για μένα ένα σημαντικό σημαντικό στοιχείο που κρατώ είναι αυτό που είπε ο ζιμπάρτο
ότι από την τεράστια του εμπειρία όλες αυτές τις δεκαετείες αυτό που κατάλαβε για τους ανθρώπους ειναι ότι στην πλειοψηφία τους είναι αυτό που λέμε καλοί, δηλαδή δεν θα κάνουν κακό στον άλλο σκόπιμα αλλά όμως είναι passive δηλαδή παθητικοί
δηλαδή δεν θα αντιδράσουν για να αποτρέψουν το κακό

από κει και πέρα όμως οι άνθρωποι όταν βλέπουν κάποιον να αντιστέκεται και να πατά πόδι στην αδικία είναι πολύ πιθανό να κάνουν το ίδιο και να ακολουθήσουν το παράδειγμα του
ή ακόμα και στα πιο μικρά πράγματα δηλαδή να προσφέρεις αγάπη να θέλεις να κάνεις το καλό αυτό μεταδίδεται»

 

 

Διάβασα από τον Κώστα Βαξεβάνη για τον Αντρέα Παπανδρέου που μυθοποιήθηκε όσο λίγοι «ηγέτες» στην Ελλάδα ως ο μέγας ηγέτης και λοιπές μαλακίες

Ακόμα διαρκεί ο μύθος του και κάποιοι μιλάνε ακόμα για το αληθινό τάχα πασοκ με τις παρακαταθήκες του αντρέα

Το πασοκ είναι η μεγαλύτερη απάτη της μεταπολίτευσης στην Ελλάδα

τέσπα δεν λέω περισσότερα παρά μόνο παραθέτω αυτούσια τα όσα έγραψε ο Κώστας Βαξεβάνης για τον Αντρέα Παπανδρέου και τον ΓΑΠα αυτό τον τύπο wannabe neo με τα γυαλιά του μάτριξ

 

http://www.lifo.gr/mag/columns/4526

18.1.2012

Η τιμή του Παπανδρέου

Η νέα στήλη του Κώστα Βαξεβάνη

 

Ήταν στα τέλη της δεκαετίας του ’90, όταν συνάντησα στη Στοκχόλμη την οικογένεια Νίμπλουμ. Την Αιμιλία Αντρέα Νίμπλουμ, εκτός γάμου κόρη του Αντρέα Παπανδρέου, και τη μητέρα της. Η μητέρα της Αντρέα, μια τηλεοπτική παραγωγός με μεγάλη φυσική ευγένεια και υπομονή, απ’ ό,τι αποδεικνύεται, περιέγραφε έναν άλλο Παπανδρέου. Δεν είχε καμιά σχέση με τον Παπανδρέου του μπαλκονιού και της σαγήνης. Ήταν ο Αντρέας των προφάσεων, των εγωιστικών επιλογών και της συνεχούς αυτοδικαιολόγησης. Ο σύζυγος της Νίμπλουμ ήταν φίλος του Αντρέα και καθηγητής στο ίδιο πανεπιστήμιο. Η Νίμπλουμ βοήθησε τον Παπανδρέου να εμφανιστεί στη Σουηδία ως εκπρόσωπος της αντιδικτατορικής Ελλάδας, διοργανώνοντας την ιστορική συνέντευξη με τη Διεθνή Αμνηστία. Λίγους μήνες μετά έμεινε έγκυος από τον Αντρέα. Τη διαβεβαίωσε αρκετές φορές πως θα μιλήσει για τη σχέση τους και το παιδί στη Μαργαρίτα. Δεν το έκανε. Άφησε τη Νίμπλουμ με την Αιμιλία στην αγκαλιά κι έφυγε. Χρόνια αργότερα ο Ούλωφ Πάλμε, ο Σουηδός πρωθυπουργός, μεσολάβησε για να εξασφαλίσει από τον Αντρέα τη δέσμευση πως θα δώσει διατροφή για την Αιμιλία. Αυτός δέχτηκε, αλλά ήταν σαν τις πολιτικές δεσμεύσεις του Αντρέα πως θα φύγουν οι βάσεις (για όσους θυμούνται).

 

Στη συνάντηση αυτή με τις Νίμπλουμ ρώτησα την άγνωστη κόρη του Παπανδρέου τι γνώμη είχε για τον πατέρα που δεν γνώρισε. Με κοίταξε (ίδια ο Αντρέας) και απάντησε: «Νομίζω πως ο πατέρας μου τα θεωρούσε όλα εύκολα για τον εαυτό του, γι’ αυτό τα έκανε δύσκολα για τους άλλους». Έναν μόλις χρόνο μετά τη συνάντηση στη Σουηδία, ένας συνεργάτης του Αντρέα μου εξομολογήθηκε μια ιστορία για την «ευκολία» του και τη «δυσκολία» των άλλων. Ήταν τις μέρες της Συνόδου των  Έξι στην Αθήνα. Αυτού του πολιτικού σχήματος που ήθελε να δείχνει πως ισορροπεί αντι-υπερδυναμικά ανάμεσα στα δυο μπλοκ. Ο Αντρέας έφυγε εσπευσμένα από τη Σύνοδο για να συναντήσει έναν έρωτά του στο Λαγονήσι. Την επόμενη μέρα ο διεθνής Τύπος έγραφε: «Τα έσπασε ο Παπανδρέου με τους  Έξι», ενώ οι αναλυτές της CIA προσπαθούσαν να καταλάβουν τι, αλήθεια, σήμαινε η απρόβλεπτη απουσία του Αντρέα από τη Σύνοδο. Ελάχιστοι γνώριζαν πως η απουσία του Αντρέα ήταν η επιμονή του να βλέπει τις αδυναμίες του ως τον δρόμο της ζωής του, πράγμα που ήταν αδύνατο να υποψιαστούν οι άλλοι για έναν τόσο επιθετικό ηγέτη.

Όσο περνά ο καιρός, αναρωτιέμαι αν αυτό που είπε η Αιμιλία για τον πατέρα της ισχύει για τον αδελφό της. Αν δηλαδή ο τρόπος που ο Γιώργος προσπαθεί να καθιερώσει ένα προσωπικό σύστημα ιδεών ή ανθρώπων, εμμονών άλλες φορές, γίνεται η δυσκολία των άλλων. Ο Γιώργος Παπανδρέου, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία, είναι ένας άνθρωπος μιας άλλης κουλτούρας. Ενός άλλου πολιτισμού. Είναι ένας άνθρωπος που ζει μια μεγάλη αντίφαση: διοικούσε μια χώρα την οποία δεν εκτιμά κι ένα κόμμα το οποίο σιχαίνεται. Τίποτα από τα δύο, όμως, δεν άλλαξε προς το καλύτερο.

Η πιο αντιπροσωπευτική εικόνα του Γιώργου για τους Έλληνες θα είναι αυτή με το κολάν και τα διαστημικά γυαλιά, να κάνει διατάσεις ανάμεσα σε δεκάδες στελέχη του ΠΑΣΟΚ που ανακάλυψαν ξαφνικά τον Μαραθώνιο ως τρόπο άσκησης της πολιτικής.

Για όλους τους ηγέτες δημιουργούνται πάντα τα στοιχεία αρχικώς του μύθου και στη συνέχεια της ισοπεδωτικής απομυθοποίησης. Η αλήθεια χάνεται στα προσωπικά στοιχεία που αφαιρούμε και σε αυτά που προσθέτουμε ως πολιτικά, χωρίς να είναι. Ένας άσπονδος εχθρός του Γιώργου τον χαρακτηρίζει «αδόμητο». Ως πολιτικό που θεωρεί σκοπό τα μέσα με τα οποία ασκείται η πολιτική. Που αντιλαμβάνεται την πολιτική ως μείγμα νέων τεχνολογιών, εγωισμών και μεταμοντέρνων θεωρήσεων που εκστόμισε κάποιος από τους πολλούς συμβούλους. Που θεωρεί πως οι Έλληνες πρέπει να αποβάλλουν το κακό, ιδρώνοντας στο γυμναστήριο και πίνοντας την κατάλληλη ποικιλία πράσινου τσαγιού. Πολλά ίσως είναι υπερβολές. Πως έκανε κάποιον σύμβουλό του, γνωρίζοντάς τον στην πτήση Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Πως στη διαδρομή για μια σοβαρή συνάντηση σταμάτησε να κάνει κανό, και άλλα πολλά.

Οι ηγέτες, παρά τη δημόσια έκθεσή τους, έχουν πάντα τη δυνατότητα να εμφανίζουν την επιπολαιότητά τους ως όραμα και την αποτυχία τους ως θυσία. Ο Γιώργος θα κριθεί και αυτός από την ιστορία. Όχι για τα δευτερεύοντα. Για το πρωτεύον. Μπορούσε ν’ αλλάξει την Ελλάδα και δεν το έκανε. Την οδήγησε στο ΔΝΤ, χωρίς καμιά διαπραγμάτευση. Σύμφωνα με τους διεθνείς αναλυτές πια, μπορούσε να διαπραγματευτεί το χρέος όταν Γερμανοί και Γάλλοι ήταν φορτωμένοι με ελληνικά ομόλογα, υποστηρίζοντας την άποψη πως η ελληνική κρίση έχει ελληνικές ιδιομορφίες, αλλά είναι συστημική-ευρωπαϊκή. Ανικανότητα ή πρόθεση; Αυτό είναι πράγματι (όπως θα ‘λεγε και ο Αντρέας) θέμα τιμής του Παπανδρέου…

8 Σχόλια

Filed under Μετά την λύση...., Παγκόσμιο Σύστημα-Αλήθειες κρυμμένες, αλήθεια, κρίση

8 responses to “Η τιμή του Παπανδρέου – Του Κώστα Βαξεβάνη – Οι «ηγέτες» άνθρωποι ανθρωπίσκοι Ανθρωποι όπως όλοι μας, ανασφαλείς δυναμικοί ψυχοπαθείς -Iam Fishead – Τι στα αλήθεια γνωρίζουμε για αυτούς που ελέγχουν τις ζωές μας;

  1. Re bro, asxeto, poso pi8ano 8oris to senario gia ena trito pagkosmio polemo?
    Pola ipoptes i kinisis ulon ton xoron en nomizis?

    Μου αρέσει!

  2. Πάντως το ντοκυμαντέρ τελιώνει με τον πιο ηλίθιο τρόπο που θα μπορούσα να φανταστώ. Απλώς να αρχίσουμε να κάνουμε καλές πράξεις και ο κόσμος θα φτιάξει. Αν ήταν έτσι, θα είχε φτιάξει προ πολλού.

    Τα περί καλών και κακών ανθρώπων, είναι εννοιολογικά εργαλεία που ανήκουν στο διανοητικό επίπεδο ωρίμανσης ενός βρέφους. Όπως κάθε κίνηση στο φυσικό κόσμο μπορεί να εμφανιστεί μόνο ως αποτέλεσμα μιας δύναμης, έτσι και κάθε πράξη των ανθρώπων είναι αποτέλεσμα κάποιων κινήτρων. Τα κίνητρα δεν είναι καλά ή κακά, είναι οι θεμελιωδεις δυνάμεις που μας θέτουν σε λειτουργία.

    Το υλικό τους υπόβαθρο είναι η βιολογίκή μας δόμηση που έχει σμιλευτεί από εκατομμύρια χρόνια εξέλιξης, έτσι ώστε να είμαστε ικανοί να επιβιώνουμε και να αναπαραγόμαστε μέσα σε ένα περιβάλλον, φυσικό και κοινωνικό, το οποίο πλέον δεν είναι πια το ίδιο. Αυτό δημιουργεί ορισμένα προβλήματα, αλλά η φύση μας δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καλή ή κακή. Είναι απλώς η φύση μας και πρέπει να την κατανοήσουμε σε βάθος, αν θέλουμε να αλλάξουμε τον κόσμο μας προς το καλύτερο.

    Μου αρέσει!

  3. True story. Tin fisi mas tin katanoisame, zugkla, ti protinis na kanume?

    Μου αρέσει!

  4. osr

    χρύσανθε πάντως η τελευταία μεγάλη ύφεση συστημική κρίση του καπιταλισμού που οδήγησε και στην άνοδο του φασισμού στην ισπανία ιταλία ελλάδα και φυσικά του χίτλερ στην γερμανία έληξε με τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και τους εκατομύρια νεκρούς με τους ζωντανούς να γίνονται εργάτες για την «ανοικοδόμηση» της Ευρώπης
    ακριβώς όπως μετά από κάθε πόλεμο στον λίβανο στο ιρακ στο αφγανιστάν στην λιβύη κλπ πάνε όλες οι εταιρείες που μοιράζονται την πίττα για την «ανοικοδόμηση»

    παγκόσμιος πόλεμος πάντως υπό την έννοια ότι πχ εννα έχουμε συμμαχία ρωσίας κίνας εναντίον πχ ηπα εε κλπ δεν ξέρω πόσο παίζει τούντο σενάριο γιατί θεωρώ ότι αγνοώ πολλές παράμετρους σε σχέση με τούντο πράμα

    πάντως θεωρώ ότι ούτε η ρωσία τζαι ειδικά η κίνα δεν επιθυμούν έναν πόλεμο τωρά τζαι λέω ειδικά η κίνα αφού είναι η τεράστια κερδισμένη μέχρι τώρα με τούτην ούλλη την κατάσταση στον κόσμο αφού ουσιαστικά είναι η μόνη οικονομία μαζί με την γερμανία που παράγει και εξάγει προιόντα

    αγοράζει το χρέος της αμερικής αγοράζει υπηρεσίες βασικες νομίζω στην αγγλία μια κινέζικη εταιρεία ανέλαβε αν δεν κάνω λάθος τον σιδηρόδρομο ή συγκοινωνίες του τάμεση (με μεγάλη επιφύλαξη τούτον που λέω)

    η τουρκία που είναι κάτω από την ρωσία τζαι κάμνει ανοίγματα στο ιραν τζαι συγκρούεται λεκτικά τουλάχιστον με ηπα ισραήλ και εε που έχει μέτωπα ανοικτά με τους κουρδους τόσο στην τουρκία όσο και στο ιρακ

    τέσπα όλα είναι πιθανά πάντως και κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τίποτα
    άλλωστε οι λεγόμενες «αγορές» οι τοκογλύφοι ιδίως είναι γενικά σε κατάσταση πανικού νομίζω αφού προσπαθούν μάταια κατά τη γνώμη μου να γλιτώσουν την χρεωκοπία που είναι αναπόφευκτη όσα λεφτά και να τυπώνουν και να τους δίνουν

    νομίζω δεν έχουν κανένα σχέδιο για την κατάσταση και κινούνται σπασμωδικά τζαι μάλιστα ο καθένας κάνοντας το δικό του παιχνίδι για τα αποκλειστικα δικά του συμφέροντα

    πχ ενώ πριν δύο χρόνια έλεγαν ότι η ελλάδα θα εξοφλήσει στο ακέραιο όλα τις τα δάνεια και όποιος μιλούσε για κούρεμα του χρέους όπως μιλούσε ο καζάκης τον έβγαζαν γραφικό και τρελλό σήμερα πλέον μιλάνε για κούρεμα ύψους 80% ή ακόμα μεγαλύτερο και μάλιστα όπως έγραψα και πριν λίγες μέρες αναδημοσιευσα ένα άρθρο της γερμανικής deuchse velle που έλεγε ότι η ελλάδα θα χρεωκοπήσει ατάκτως

    πριν δύο χρόνια όποιος μιλούσε για έξοδο της ελλάδας από το ευρώ ήταν τουλάχιστον ψυχοπαθής σήμερα όλοι θεωρούν σχεδόν βέβαιο αυτο το ενδεχόμενο

    οπότε όλα τα σενάρια είναι ανοικτά

    τζαι εμείς ειδικά οι αχάπαροι είμαστε σε πολλά επικίνδυνη ζώνη αφού τα γκάζια τζαι το πετρελαίο μάλλον είναι φυτίλι που αν πάρει θα μας ανατινάξει
    εννα δείξει

    Μου αρέσει!

  5. osr

    αληθιλάτη συμφωνώ με τις διαπιστώσεις σου τζαι ειδικά σε ούλλα τούτα περί καλού κακού κλπ που είναι έννοιες ηθικοπλαστικές τζαι σχετικές
    λες

    » Όπως κάθε κίνηση στο φυσικό κόσμο μπορεί να εμφανιστεί μόνο ως αποτέλεσμα μιας δύναμης, έτσι και κάθε πράξη των ανθρώπων είναι αποτέλεσμα κάποιων κινήτρων. Τα κίνητρα δεν είναι καλά ή κακά, είναι οι θεμελιωδεις δυνάμεις που μας θέτουν σε λειτουργία.»

    συμφωνώ όλα έχουν την αιτία τους δηλαδή ο τάδε συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο γιατί έγινε αυτό εκείνο και σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα αδρεναλίνης έχουμε αυτό και εκείνο κλπ

    η ηθική είναι ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα το οποίο όμως φίλε έχει βάση αναλόγως πως την ερμηνεύεις

    πχ για μένα ηθικό είναι να παλεύεις για έναν κόσμο όπου όλοι ή τουλάχιστον όσο περισσότεροι άνθρωποι γίνεται να έχουν τα βασικά για ζουν αξιοπρεπώς
    στέγη φαγητό ελευθερία επιλογής

    αυτό είναι και θέμα λογικής και συμπερασμάτων που μπορεί κάποιος να καταλήξει

    το ντοκυμαντέρ πάντως καταπιάνεται με τους ανθρώπους που δεν έχουν καμιά «ηθική» συστολή δηλαδή είναι ψυχοπαθείς και θέλουν μόνο να ικανοποιούν τους στόχους που έχουν θέσει ανεξαρτήτως κόστους

    δεν εξηγείται πάντως που οφείλεται αυτή τους η συμπεριφορά δηλαδή που οφείλεται το ότι κάποιοι άνθρωποι συμπεριφέρονται με αυτό τον τρόπο δηλαδή είναι ανίκανοι να έχουν συναισθήματα και δεν νοιώθουν ενοχές ή μετάνοια για κάποιο κακό που έχουν κάνει

    λες στην αρχή
    «Πάντως το ντοκυμαντέρ τελιώνει με τον πιο ηλίθιο τρόπο που θα μπορούσα να φανταστώ. Απλώς να αρχίσουμε να κάνουμε καλές πράξεις και ο κόσμος θα φτιάξει. Αν ήταν έτσι, θα είχε φτιάξει προ πολλού»

    συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό μαζί σου απλά να έχουμε κατά νου ότι τούντα ντοκυμαντέρ δεν ξέρουμε και τι σκοπιμότητες εξυπηρετούν

    πχ μου έλεγε ένας φίλος στον οποίο το έδειξα ότι μπορεί και να φτιάχνουν σκόπιμα αυτά προς εκφοβισμό ότι επί της ουσίας δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα

    παραδείγματος χάριν είδα πριν λίγες μέρες μια ταινεία με τον γουιλ σμιθ που λέγεται «ο εχθρός του κράτους»
    και βασικά μας έδειχνε ότι και καλά είναι όλα ελεγχόμενα ότι παρακολουθούν τα πάντα μέσω δορυφόρων ακόμα και σε απόσταση ενός μέτρου ακούνε τα πάντα και αν θέλουν μπορούν πολύ εύκολα να σε καταστρέψουν

    βασικά θεωρώ ότι αυτές οι ταινείς θέλουν να προκαλούν τον φόβο και να εμπεδώνουν στον κόσμο ότι είναι ανήμποροι να αντιδράσουν σε αυτές τις δυνάμεις που ελέγχουν τον κόσμο

    πάντως εγώ αυτό που προτείνω φίλε αλαθηλάτη τζαι χρύσανθε αφού ρωτάς είναι αυτό που λέω πάντα

    έχουμε την λογική μας και πρέπει να βρούμε τρόπους να διεκδικούμε αυτά που θέλουμε
    για να μπορέσεις να αποκτήσεις αυτό που θέλεις πρέπει να έχεις κάτι που ο άλλος θέλει απο σένα και χωρίς αυτό δεν μπορεί να κάνει τίποτα

    αυτό που θέλουν οι καπιταλιστές ή η ελιτ που λαλεί τζαι ο χρύσανθος από εμάς είναι η εργατική μας δύναμη πρώτα και κύρια και μετά η δύναμη της κατανάλωσης

    άρα πατάς τους τζαμέ που πονούν, με απεργίες διαρκείας αρχικά και αν επεκταθεί το κίνημα σε απαλλοτριώσεις μέσων παραγωγής καταλήψεις κτιρίων και τελικά εξέγερση και κατάλυσης της εξουσίας τους

    συνταγές δεν υπάρχουν

    Μου αρέσει!

  6. Δεν διαφωνούμε επί της ουσίας. Οι ηθικές αξίες μπορεί να είναι υποκειμενικές αλλά αυτό δεν τις κάνει λιγότερο απαραίτητες, εξάλλου είναι αναπόφευκτες. Ακόμα και αν κάποιος είναι ατομικιστής, εκείνο που τροφοδοτεί με νόημα τους στόχους του είναι αξία. Αλλά επίσης οι άνθρωποι είμαστε κοινωνικά όντα, έχουμε ανάγκες που συμπεριλαμβάνουν τους άλλους και αν το σκεφτούμε καλά, το συμφέρον σπανίως είναι μια καθαρά ατομική υπόθεση. Είμαστε ζώα που ζουν σε αγέλες, όχι μοναχικά.

    Μόνο που η αγέλη μας απέκτησε πλανητικές διαστάσεις και είναι δύσκολο να την διαχειριστούμε. Για το τι μπορούμε να κάνουμε, δεν υπάρχει μια συνταγή που μπορούμε να την ακολουθήσουμε μηχανικά. Ούτε μπορεί κάποιος να παίξει τον ρόλο του μεσία, να βρει από μόνος του την λύση για τον κόσμο. Μπορεί να διαφωνώ με το απλοϊκό συμπέρασμα ότι με το να ρυθμίσεις τις προσωπικές σου σχέσεις και τον τρόπο που αλληλεπιδράς με τους άλλους είναι αρκετό για να αλλάξει ο κόσμος, αλλά αυτό δε είναι δικαιολογία για να μην το κάνεις. Από που μπορεί να αρχίσει κανείς, αν όχι από την προσωπική του ζωή, την καθημερινή αμεσότητα;

    Αλλά το να χαμογελάς στους άλλους έστω και ψεύτικα, όπως εισηγείται κάποιος στο ντοκυμαντέρ, δεν είναι λύση. Χρειάζεται να αλληλεπιδρούμε με τα πραγματικά συναισθήματά μας. Οι σχέσεις μας με τους άλλους δεν αρκεί να διορθωθούν επιφανειακά, αυτό είναι σα να βάφεις ένα σάπιο ξύλο. Ας πάρουμε για παράδειγμα τον εργασιακό τομέα. Δεν αρκεί να είσαι ευγενικός στους υπαλλήλους σου ή στα αφεντικά σου. Χρειάζεται να κατργήσεις την σχέση αφεντικού / υπαλλήλου, και να την αντικαταστήσεις με μια σχέση μεταξύ συνεργατών. Αυτό σημαίνει να αλλάξει η ίδια η δομή της εργασίας και η θέση του κάθε ατόμου μέσα σ’ αυτήν. Είναι κάτι πολύ δύσκολο και προϋποθέτει την δυνατότητα να δημιουργήσεις την δική σου δουλειά ώστε να μπορείς, μαζί με τους συνεργάτες σου, να καθορίσεις τους όρους της. Δεν έχει ο καθένας αυτή την δυνατότητα αλλά είναι ένα παράδειγμα του τι εννοώ ότι πρέπει να αλλάξεις πραγματικά τις σχέσεις σου με τους άλλους, και όχι επιφανειακά.

    Επίσης χρειάζεται ο καθένας να είναι τόσο ιδιώτης όσο και δημόσιο πρόσωπο. Αν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ εργάτη και πολιτικού αρμοδίου, ή μεταξύ εργάτη και διανόησης, τότε ο εργάτης θα είναι πάντα το θύμα και οι καθοδηγητές του οι θύτες. Χρειάζεται μεγάλη αφέλεια για να πιστεύει κάποιος ότι μια οποιαδήποτε εξουσία θα φροντήσει για τα δικά του συμφέροντα και όχι για τα δικά της. Ακόμα και αν κάποιος που βρίσκεται σε θέση εξουσίας έχει πραγματικά πρόθεση να βοηθήσει, δεν είναι δυνατόν να αντιληφθεί τις συνθήκες ζωής ενός άλλου που παλεύει για την επιβίωσή του. Επίσης θα πρέπει να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του περιβάλλοντός του για να μπορέσει να κρατήσει την θέση του. Σταδιακά είναι αναπόφευκτο να δημιουργηθεί όλη η σαπίλα που γνωρίζουμε σήμερα.

    Η βασική προϋπόθεση του να μπορούμε να πέρνουμε εμείς οι ίδιοι τις αποφάσεις, είναι η γνώση του κόσμου μας. Αλλά ο κόσμος μας είναι τεράστιος και πολύπλοκος. Εκτός αυτού, βομβαρδιζόμαστε πολύ περισσότερο από την παραπληροφόρηση και την προπαγάνδα, παρά από γνώσεις. Οπότε εκείνο που πρέπει να κάνουμε είναι να αρχίσουμε να βάζουμε σε τάξη όλο αυτό το χάος της πληροφορίας / παραπληροφορίας μέσα στο οποίο ζούμε. Κανείς μας δεν μπορεί να το πετύχει αυτό από μόνος του, αλλά ο καθένας χρειάζεται να κάνει το δικό του κομμάτι. Εκτός αν δεν βρίσκει ενδιαφέρον σε μια τέτοια ενασχόληση. Προφανώς δεν πρόκειται να επιδοθούν όλοι σε μια τέτοια δραστηριότητα. Αν όμως υπάρξουν αρκετοί, αν καθαρίσουμε ένα μεγάλο μέρος της γνώσης της ανθρωπότητας από τις ανοησίες και το δομήσουμε με τρόπο ώστε να υπάρχει ανοικτή και εύκολη πρόσβαση στον καθένα, το σύστημα θα εξαρτηθεί από αυτή μας την δραστηριότητα, θα του γίνει απαραίτητη.

    Δεν εννοώ απλώς την δημιουργία ενός συνόλου εγκυκλοπαιδικών γνώσεων, μιλώ για εργαλεία ολιστικής κατανόησης των διαφόρων πτυχών της ζωής και της ανθρώπινης δραστηριότητας, και για την δημιουργία ενός ανοιχτού σχολείου όπου ο καθένας είναι ταυτόχρονα δάσκαλος και μαθητής, θα πέρνει και θα δίνει. Και χρειάζεται να καλιεργήσουμε μια κουλτούρα με αυτή την κατεύθυνση.

    Αν εμείς είμαστε οι εργαζόμενοι και οι διαχειριστές της γνώσης, οι μύες και ο εγκέφαλος της κοινωνίας, στο τέλος οι μεσολαβητές θα είναι άχρηστοι. Ούτε θα μπορουν να μας ξεγελάσουν πολιτικάντιδες, ρήτορες και προπαγανδιστές. Σήμερα υπάρχουν εργαλεία για συλλογική λήψη αποφάσεων που δεν υπήρχαν στο παρελθόν, αλλά δεν υπάρχει η κοινωνική δομή ώστε να χρησιμοποιούνται σε όλο το εύρος των δυνατοτήτων τους. Αν η οριζόντιες δομές γίνουν βασικό μέρος της δόμησης του κοινωνικού συστήματος, δεν θα είναι εύκολο για τα ιδιωτικά συμφέροντα να τις αναιρέσουν.

    Μου αρέσει!

  7. Asxeto to video.. alla oreos o kamenos.

    Afto pu skeftome ego ine oti prepi na organo8ume emis pu exume omies ideologies se ena group ke na antalazume plirofories ke skepsis. Pros to paron liturgume prosopika para omadika.

    btw good news ta pipa ke sopa epesan…

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s