Καλά ρε, με ρωτάνε φίλοι γνωστοί και άγνωστοι συνομιλητές, εν θέλεις επανένωση;

Καλά, με ρωτάνε διάφοροι άνθρωποι φίλοι γνωστοί και άγνωστοι συνομιλητές,  εν θέλεις λύση; Εν θέλεις  επανένωση;  Θέλεις διχοτόμηση;

Και φυσικά το επόμενο που τους λέω είναι να μου διευκρινίσουν τι εννοούν όταν λένε επανένωση, τι εννοούν, επανένωση ποιου πράγματος;

Ας πάρουμε τα δεδομένα που έγραψα επανειλημμένως

Μετά την λύση………………

https://osr55.wordpress.com/2009/09/19/

μετά την λύση και την επανένωση τι θα γίνει;

Διαβάζω σήμερα στον Πολίτη 23 Απριλίου 2010 σελίδα 11 ότι υπάρχει τεράστια κρίση στο Βελγικό κράτος που ανήκει στον σκληρό πυρήνα της ΕΕ και μάλιστα οι Βρυξέλες θεωρείται η πρωτεύουσα της και ότι λόγω μιας γλωσσικής διένεξης μεταξύ φλαμανδοφώνων και γαλλόφωνων παραιτήθηκε ο υπουργός οικονομικών της χώρας  και ότι το φλαμανδικό κόμμα Open VLD που συμμετέχει στην κυβέρνηση θα αποχωρήσει λόγω μιας γλωσσικής διένεξης χωρίς να διευκρινίζεται τι ακριβώς εννοείται.

Υπάρχει και μια σχετική φωτογραφία από πανό που ανάρτησαν οι φλαμανδοί που αποχώρησαν από το κτίριο της βουλής και τραγουδώντας τον φλαμανδικό ύμνο όπως μας λέει η λεζάντα, κρέμασαν πανό που γράφει «1100 μέρες βελγικού χάους, ώρα για ανεξαρτησία»

Θα μου πείτε τώρα πως συνδέονται αυτά με την εισαγωγή μου περί επανένωσης διχοτόμησης κλπ

Συζητώντας με ανθρώπους σκεπτόμενους αλλά και μέσα από μπλοκ κυπρίων διαπιστώνω ένα αδιέξοδο ας το ονομάσω πολιτικοιδεολογικό

Αυτό που ονομάζεται κυπριακό έχει ρουφήξει όλα όσα αφορούν την πολιτική σκέψη και πράξη και οι πλείστοι κύπριοι όταν εκφέρουν πολιτική  άποψη αυτό κατά 99% έχει να κάνει με αυτό που ονομάζεται κυπριακό

Το κυπριακό μας έχει καταστήσει ιδεολογικά ανάπηρους και ανίκανους να δούμε πέρα από την μύτη μας

« Ε καλά, δηλαδή θέλεις διχοτόμηση;»

Προκύπτει ένα ερώτημα, γιατί θα πρέπει να είναι δίπολο επανένωση/διχοτόμηση;  Άλλωστε τι σημαίνουν πρακτικά αυτές οι έννοιες;

Ας βάλω και μια διάσταση που τείνουν να ξεχνούν όλοι αυτοί οι άνθρωποι οι δηλώνουν αντικαπιταλιστές ή ότι να λύσουμε το κυπριακό πρώτα τζαι μετά ασχολούμαστε με τα ιδεολογικά και πολιτικά ζητήματα, λες και η ιδεολογία ή η πολιτική καθαυτή έχει να κάνει με μεταφυσικές ηθικές έννοιες που αφορούν άλλα σύμπαντα και άλλες διαστάσεις και όχι με καθαρά πρακτικά ζητήματα  που δίνουν απαντήσεις, σωστές ή λάθος σχετικό είναι, για το πώς η ζωή των ανθρώπων θα είναι αξιοπρεπής

Αν αποφασιστεί από αυτούς που κρατάνε το κλειδί της λύσης όπως λένε οι πολιτικάντηδες ότι το κυπριακό θα παραμείνει έτσι όπως είναι και ότι δεν θα αλλάξει το στάτους κβο

Τότε τι γίνεται;   Αν αποφασιστεί για λόγους που έστω δεν καταλαβαίνει κανείς άλλος παρά μόνο από αυτούς που κρατάνε το κλειδί της λύσης όποιοι και να είναι αυτοί ότι για τα επόμενα 36 χρόνια το κυπριακό θα παραμείνει άλυτο

Τότε τι γίνεται;

« Δηλαδή θέλεις διχοτόμηση;»  γιατί πρέπει να δώσω απάντηση σε αυτό όταν προσωπικά θεωρώ θεωρώ ότι δεν είναι αυτό το πρόβλημα των ανθρώπων της κύπρου και όλου του κόσμου

Επανένωση διχοτόμηση είναι δύο έννοιες που ο καθένας τις αντιλαμβάνεται ούτως ή άλλως με τον δικό του τρόπο

Εχθρός είναι τα μυαλά των ανθρώπων που είναι κολλημένα σε μαλακίες εθνικιστικές απόρροια της πλύσης εγκεφάλου που υπέστηκαν

Γιαυτό και οι φλαμανδόφωνοι τσακώνονται με τους γαλλόφωνους, γιαυτό και θέλουν ανεξαρτησία και λοιπές μαλακίες μέσα στην καρδιά του σκληρού πυρήνα του καπιταλιστικού οικοδομήματος της ΕΕ

Έχει γραφτεί πολλές φορές, στην ελλάδα υπάρχει ενιαίο κράτος με ομοιογένεια κλπ κλπ

ε και;  Η φτώχεια θερίζει το ΔΝΤ καταστροφέας είναι παρόν με τις ευλογίες του διευθυντηρίου της ΕΕ που παρέπεμψε στον σουπερ τοκογλύφο που θα καταδυναστεύσει και θα εξευτελίσει κι άλλο την αξιοπρεπή διαβιωση των ανθρώπων

οι ΗΠΑ είναι ομοσπονδιακό κράτος και όμως στην μήτρα του σύγχρονου χρηματοπιστωτικού καπιταλισμού 40 εκατομύρια άνθρωποι ζουν σε συνθήκες εξαθλίωσης

κλπ κλπ

εν τέλει για ποιο πράγμα αξίζει να αγωνιστεί κάποιος;   Οκ να δεκτώ ότι κάποιοι άνθρωποι λένε ότι να λυθεί πρώτα και μετα να……. Και αν δεν λυθεί;  Τι στον πούτσο θα πρέπει να κάνουν δηλαδή;

Οι αγώνες θα είναι υπό την αίρεση της λύσης ό,τι και να σημαίνει αυτό;

Επανένωση διχοτόμηση………….. ναι το κυπριακό είναι ένα υπαρκτο πρόβλημα με στρατό κατοχής κλπ

Ποιος το δημιούργησε;  Ποιος δημιούργησε το  πρόβλημα του ανατολικού τιμόρ που κατέχεται από την ινδονησία, ποιος δημιούργησε το πρόβλημα της κοινότητας των ταμιλ  που σφαβιάστηκαν περί τους 30 χιλιάδες ανθρώπους στον χρόνο που μας πέρασε από τον στρατό της χώρας;

Στην ΕΕ 80 εκατομύρια άνθρωποι ζουν σε συνθήκες εξαθλίωσης……………

Τίποτα δεν είναι άσπρο μαύρο…. Φυσικά και θα παρακολουθώ τις εξελίξεις σε αυτό που ονομάζεται κυπριακό γιατί και να θέλεις δεν μπορείς αφού κυριαρχεί παντού………….  Άτε πες τζαι λύεται…………. Τζαι μετά;  Ο σιακόλας θα ελέγχει το αεροδρόμιο;

Το μολ το μάτισον θα λειτουργεί παράνομα ενώ ο γιώρκος θα κοροιδεύεται από τους νόμους ιστούς αράχνης;

Το κυπριακό έχει καταστήσει τους πλείστους ανθρώπους ιδεολογικά και πολιτικά ανάπηρους

Κάτι σχετικό που έγραψα σε σχόλιο μου σε άλλο κείμενο μου https://osr55.wordpress.com/2010/04/16/

«η επαναστατική διαδικασία καταρχήν δεν ειναι κάτι στατικό ή κάτι που αρχίζει και τελειώνει σε κάποιο χρόνο

η επάνασταση προφανώς που έχεις εσύ μέσα στο μυαλό σου είναι αυτά που σου μάθαν στο σχολειό κλπ κλπ γαλλική επανάσταση ελληνική επανάσταση αμερικανική επανάσταση κλπ κλπ

δηλαδή ένπολη βία απο τον λαό πόλεμος στα βουνά στα χαρακώματα για ένα χρονικό διάστημα ……….. και μετά;

η ένοπλη βία σε μια επανάσταση κατά τη δική μου γνώμη αποτελεί ένα μικρό κομμάτι της χρονικά αλλά και ουσιαστικά

η επανάστατική διαδικασία αρχίζει πρώτα και κύρια μέσα στα μυαλά των ανθρώπων, στην συνειδητοποίηση της πραγματικότητας
του ποιος είναι ο εχθρός των απλών ανθρώπων μισθωτών σκλάβων
με λίγα λόγια η ταξική συνείδηση

το πιο σημαντικό όμως είναι το αίτημα αυτής της διεκδικήσης μέσω της βίας

δηλαδή τι ακριβώς επιδιώκουν αυτοί που παίρνουν τα όπλα εναντίον των αρχόντων

στην τελική δηλαδή, οι επαναστατημένοι έλληνες για ποιον πολέμησαν δηλαδή; για τους κωλέττηδες διεφθαρμένους πολιτικάντηδες που έγλυφαν τους οθωμανούς τους ρώσσους γάλλους και τους άγγλους;

η ελληνική επανάσταση δημιούργησε ένα προτεκτοράτο κρατίδιο της ιεράς συμμαχίας που εξυπηρετούσε φυσικά άλλα συμφέρονται από του λαού

αλλωστε βασιλιάς απόλυτος μονάρχης επιβλήθηκε μετά την δολοφονά του καποδίστρια ο όθωνας ένας βαυαρός και μετά βάλαν τους γκλυξπουργκ

δηλαδή οι επαναστατημένοι έλληνες που πήραν τα όπλα για αυτό το πολέμησαν; ώστε το 1897 να πτωχεύσει το κράτος τους από τα “χρέη” αέρα που του φόρτωσαν οι τοκογλύφοι της εποχής ;

οπότε το πιο σημαντικό είναι το αίτημα το οποίο θα διεκδικηθεί από τους επαναστατημένους ανθρώπους
ώστε να μην αλλάξει απλά ο μανωλιός που θα βάλει τα ρούχα του αλλοιώς»

εν ολλίγοις το σχετικό με την νέα αυτή ανάρτηση είναι το εξής:  για ποιο πράγμα αγωνίζονται αυτοί που θέλουν αυτό που ονομάζουν επανένωση;

Ένα κράτος αστικής δημοκρατίας σε συνθήκες καπιταλισμού;

Τέσπα εύκολες και μονοδιάστατες απαντήσεις για ένα τέτοιο ζήτημα δεν υπάρχουν και κατανοώ την αγωνία των ανθρώπων σε αυτό που κυριαρχει΄στην ζωή τους από τότε που γεννήθηκαν και έχει περάσει στο dna τους που λένε

Οι κύπριοι είναι ανίκανοι να σκεφτούν πολιτικά χωρίς όρους κυπριακού,  ανίκανοι να δουν τον κόσμο χωρίς να φιλτράρεται ο κόσμος μέσα από αυτό το ζήτημα

Η επανάσταση ξεκινά από το μυαλό

34 Σχόλια

Filed under Κυπριακό, Μετά την λύση...., διάφορα

34 responses to “Καλά ρε, με ρωτάνε φίλοι γνωστοί και άγνωστοι συνομιλητές, εν θέλεις επανένωση;

  1. Επιτέλους, ορισμένα βασικά και στοιχειώδη για το μόνιμο μπλοκάρισμα της πολιτικής σκέψης στο νησί! Τα σέβη μου.

    Μου αρέσει!

  2. osr

    νάσαι καλά φίλε αντώνη!!!! και συ συνέχισε να μοιράζεσαι δυνατά τις ριζοσπαστικές σου επιθυμίες!!!!!!

    Μου αρέσει!

  3. …πές τα χρυσόστομε!…

    Μου αρέσει!

  4. ΑΝΤΡΕΑΣ

    Εννοούν επανένωση της εξουσίας του κράτους. Αγωνιούν που η ενιαία κρατική εξουσία δεν ελέγχει όλη την Κύπρο και τους ανθρώπους. Έχουν ανάγκη από ένα μόναρχο.
    Θα πεις: δε θέλουν και επανένωση των άνθρωπων;Η κρατική εξουσία μπορεί να υπάρξει παρά μόνο με διαίρεση της κοινωνίας στα πλαίσια της κομματοκρατίας.
    Γενικά η διακίνηση συνθημάτων της εξουσίας υποδηλώνει πολιτική αφέλεια.Ή αλλιώς, το σύνθημα επανένωση υποδηλώνει μια μη πολιτική προσέγγιση της πραγματικότητας.Γι αυτό και στο τέλος οι διακινητές του συνθήματος κανουν το αυτονόητο, είναι απλώς χειροκροτητές του ηγέτη.Ο ηγέτης φυσικά συζητά όχι την επανένωση, αλλά το μοίρασμα της εξουσίας πριν την επανένωση!

    Μου αρέσει!

  5. disdaimona

    osr,
    αν υπάρχει μια καθαρή απάντηση και σύντομη, ίσως ένα ναι ή ένα όχι, θα ήθελα σε παρακαλώ να την ακούσω για το ακόλουθο ερώτημα: θεωρείς ότι οι εμείς οι ε/κ πρέπει να βάλουμε μπρος για τη διεκδίκηση μιας αταξικής κοινωνίας στο νότο μόνο;

    Μου αρέσει!

  6. osr

    φίλε μου κουνούπι ελίζω να μας τσιμπίσεις όλους πέρκει δούμε τζαι λλίον πιο καθαρά!!!

    αντρέα συμφωνώ απολύτως! μοίρασμα της εξουσίας με περισσότερους πολιτικάντηδες υπαλληλίσκους εκτός από τους σιακόληδες παρασκευαίδιες παπαφιλίππιδες χατζηκωστήες κλπ μαζί με τους αντίστοιχους τούρκους σιακόληες κλπ κλπ

    δισδαιμόνα αφού ζητάς μια σύντομη απάντηση στο ερώτημα που μου υποβάλλεις η απάντηση είναι «όχι»

    Μου αρέσει!

  7. disdaimona

    τότε osr, νομίζω μέχρι στιγμής συμφωνούμε επί παντός!

    Μου αρέσει!

  8. disdaimona

    osr,
    να το προχωρήσω ακόμα λίγο; να το κάμουμε παιχνίδι ερωτήσεων; αν θέλεις μου απαντάς αν όχι πάλι δέχομαι!

    Σε ποιά Κύπρο θα προτιμούσατε να ζείτε;
    α. σε επανενωμένη καπιταλιστική
    β. σε διχοτομημένη καπιταλιστική
    γ. σε διχοτομημένη και στο νότο αταξική(κοίτα που έκανε και ρήμα…πε της Στέλλας να το μελωποιήσουμε 🙂 )
    δ. σε επανενωμένη καπιταλιστική και μετά στα όπλα!

    Μου αρέσει!

  9. disdaimona

    …άκου ρήμα! σιγά να μην έκανε και επίθετο!

    Μου αρέσει!

  10. osr

    θα το προτείνω της στέλλας πάντως αν και ψιλοχλωμό το βλέπω 😉

    εφόσον η απάντηση στο ερώτημα όπως το θέτεις θα πρέπει να είναι σύντομη τότε η απάντηση είναι σε καμιά

    Μου αρέσει!

  11. disdaimona

    α είσαι ωραίος εσύ!!! 🙂

    οκ. παίρνουμε ένα χάρτη τότε κι αρχίζουμε να ψάχνουμε γι αλλού!

    καλά.που θα ήθελες να έχεις εξοχικό όταν έρχεσαι;:)))

    (ο επιμενων νικά!!!)

    Μου αρέσει!

  12. osr

    δισδαιμόνα πρόσεξε τι με ρώτησες:

    σε ποια κύπρο ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑΤΕ να ζείτε

    και μου παρέθεσες κάποιες επιλογές
    τις οποίες απορρίπτως όλες

    άλλη ερώτηση 😉

    Μου αρέσει!

  13. disdaimona

    …καλά, δεν έβαλα την επιλογή της ενωμένης αταξικής osr γιατί αυτή η επιλογή δεν αφορά καθόλου το περιεχόμενο της σημερινής ανάρτησης.

    τι να πω…επειδή τυγχάνει να είμαι επί καθημερινής βάσεως σε ένα εργασιακό περιβάλλον με ακραία αντι-επανενωτικά στοιχεία, ξέρω πολύ καλά γιατί το υπόκειμαι, πως πίσω από αυτό κρύβεται ένας έντονος αντι-κομμουνισμός και δεν εννοώ βέβαια αντι-ακελισμό.απειλητικός όχι αστεία!
    σιγά να μην τους κόφτει για την κύπρο! όπου ευρώ και πατρίς είναι αυτοί.
    ενώ εμείς δεν είμαστε…με το χάρτη στο χέρι, γιατί δεν έχουμε κιόλας κατάλαβες;
    οπότε και το αταξικό δεν είναι ένα ξεκάρφωτο από άλλες συνισταμένες. εγώ θα έλεγα πως το πρόβλημα είναι αντίθετο από ότι το θέτεις εσύ εδώ.
    ότι το πρόβλημα ένωση ή διχοτόμηση είναι καθαρά ταξικό θέμα και κακώς η αριστερά «βάλει νερό στο κρασί της».

    έτσι με λίγα λόγια εκθέτω τη δική μου άποψη.

    Μου αρέσει!

  14. ΑΝΤΡΕΑΣ

    Αν το κοινωνικό ζήτημα στην Κύπρο σήμερα έχει ταξική έκφραση, τότε αυτό αποτυπώνεται λογικά σε ένα πολιτικό αίτημα που θα επιλύει το πρόβλημα κατά το ταξικό σου συμφέρον.
    Για παράδειγμα το ταξικό συμφέρον του κ. Αναστασιάδη αποτυπώνεται στην επιδίωξη μιας λύσης με συγκεκριμένα στοιχεία που κατοχυρώνουν τα πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα της τοπικής ολιγαρχίας, ελληνο τουρκοκυπριακής.
    Ποια είναι η άλλη ταξική πρόταση, τι προτείνει δηλαδή η άλλη τάξη στα πλαίσια της λεγόμενης ταξικής σύγκρουσης;
    Ποιο είναι το ταξικό αίτημα, όταν δεν υπάρχουν τάξεις τελικά να εκφράσουν αντίπαλες προτάσεις;
    Η αταξική κοινωνία είναι ένα σύνθημα επίσης εφ΄ όσον δεν ορίζεται από πολιτική άποψη. Και αν δεν μπορεί να οριστεί πολιτικά , τότε δεν υπάρχει κοινωνία!Και κανένας δε θέλει να αυτο-εξαφανιστεί.

    Μου αρέσει!

  15. disdaimona

    η αταξική κοινωνία δεν ήταν και δε θα είναι ποτέ ένα σύνθημα. όχι όσο η κοινωνία είναι ταξική.
    το γεγονος της ύπαρξης της ταξικής κοινωνίας δεν είναι ένα γεγονός το οποίο εφευρίσκεται δια μέσου της πολιτικής. είναι ένα γεγονός το οποίο εντοπίζεται από την πολιτική εφόσον προηγηθεί η πράξη που αναδεικνύει την ύπαρξη του προβλήματος. κατόπιν η πολιτική θα βάλει στη θεωρία τη λεγόμενη στρατηγική ταξικού αγώνα τουτέστιν πολιτική θεωρία και πράξη.

    όσο το εθνικό λεγόμενο πρόβλημα λύνεται στα εθνικά συμβούλια και στις διαπραγματεύεις αυτό θα αντικατοπτρίζει βέβαια και τους εντολοδόχους των συμβουλατόρων.

    τα ταξικά θέματα δε λύνονται με μανιφέστα ταξικού αγώνα.λύνονται με το ταξικό αγώνα τον ίδιο κατά τη διάρκεια του οποίου κρίνεται απαραίτητη και η σύσταση του μανιφέστου.

    δεν μπορεί να υπάρξει πρόταση λύσης του κυπριακού άλλη από αυτή που να εξυπηρετεί το υπάρχον οικονομικό καθεστώς αλλά δεν μπορεί να γίνει κανένας ταξικός αγώνας αν δε λυθεί αυτό το πρόβλημα, έστω με την υπογραφή μιας διχοτόμησης. είναι γι αυτό ακριβώς που το πρόβλημα είναι μπλοκαρισμένο. είναι γι αυτό ακριβώς που πρωτοδημιουργήθηκε εξάλλου.
    δεν υπάρχει εθνικό πρόβλημα το οποίο να μην ειναι πριν και συνάμα ταξικό. γι αυτό εξάλλου δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ του απορριπτικού μετώπου που να μην είναι κομμουνιστικοφάγος!!!

    και αφού κοιτάμε και τα διεθνη ας πάρουμε παράδειγμα και από άλλες χώρες για να δούμε πως παντού τα εθνικά κουκουλλώνουν τα ταξικά κι αν δεν έιναι τα εθνικά θα είναι «τα θρησκευτικά».

    όποιος είναι ξεκάθαρα υπέρ της λύσης,αλλά ξεκάθαρα,είναι σαφέστατα υπέρ και της αταξικής κοινωνίας.

    Μου αρέσει!

  16. disdaimona

    @osr

    συμφωνώ μαζί σου osr για όσα έγραψες και όσα υπονόησες στο μέρος της ανάρτησης που αφορούσε την επανάσταση,τον ένοπλο αγώνα,τη στιγμή και τη διάρκεια κ.λ.π.

    ήθελα να το διευκρινίσω.

    Μου αρέσει!

  17. Μπορεί κάποιος/α να μου εξηγήσει με ποιο τρόπο και για ποιο λόγο θα φέρει η επανένωση (για πρώτη φορά) στην Κύπρο αυτό το οποίο δεν υπάρχει σχεδόν πουθενά στην Ευρώπη, δηλαδή μια γενικευμένη αντίληψη της ταξικής συγκρότησης της κοινωνίας που να οδηγεί στην κομμουνιστική τροχιά; Και όχι, ας πούμε, σε μια επιδείνωση των ταξικών ανισοτήτων από τις εθνοτικές διαφορές και των εθνοτικών εντάσεων από τις ταξικές ανισότητες; Το ρωτάω γιατί ακούω συχνά το σενάριο «πρώτα επανένωση/μετά μαρξική πολιτική» αλλά δεν κατανοώ σε ποια πολιτικά απτή λογική βασίζεται.

    Με άλλα λόγια αν και κατανοώ πλήρως το αίτημα για επανένωση ως αίτημα μιας αριστεράς της ηθικής, μιας αριστεράς δηλαδή που έχει κατ’ ουσίαν απεμπολήσει την ταξική ανάλυση για χάρη του ηθικού λόγου της ανοικτότητας απέναντι στον άλλο, δυσκολεύομαι να δω πως είναι ταυτόχρονα ταξικό αίτημα.

    Ταξικό αίτημα σε ό,τι αφορά το κυπριακό όπως το κατανοώ εγώ θα ήταν η μη επικέντρωση στην απομάκρυνση των εποίκων, η παραδοχή ότι είναι και δική τους πατρίδα η Κύπρος. Δεν ξέρω πόσο σκανδαλώδες είναι να υποστηρίζει κανείς κάτι τέτοιο, εμένα όμως μου φαίνεται πλήρως συμβατό με την ταξική συνείδηση να αποδεχθείς ότι αυτοί οι άνθρωποι –πάμφτωχοι στις πλείστες των περιπτώσεων– δεν πρέπει να στερούνται νομιμοποίησης λες και είναι παράσιτα ή κατσαρίδες. Αλλά μια τέτοια οπτική δεν σημαίνει αναγκαστικά ναι στην επανένωση ως πρωταρχικό αίτημα, ούτε ίσως είναι αποδεκτή από όλους αυτούς που θα υποστήριζαν ως προτεραιότητα την επανένωση.

    Τέλος, δεν γνωρίζω αν όλα τα μέλη του απορριπτικού μετώπου είναι κομμουνιστοφάγοι (σίγουρα υπάρχουν πολλοί δεξιοί και φασίστες στο απορριπτικό μέτωπο, δεν υπάρχει αμφιβολία), γνωρίζω όμως ότι αρκετά μέλη του επανενωτικού μετώπου είναι (νεο)φιλελεύθεροι, ΕΕ-Βρυξελλο κεντρικοί, άνθρωποι του επιχειρηματικού κόσμου, κλπ. Το πρόβλημα είναι ότι πίσω απ’ το ναι ή το όχι κρύβονται χαώδεις διαφορές μεταξύ φαινομενικά ομονοούντων, με λίγα λόγια ότι το πρόβλημα της επανένωσης δεν είναι αρκούντως πολιτικά αρθρωμένο ώστε να φέρει στο προσκήνιο αυτές τις διαφορές και να τις αναδείξει.

    Αυτές είναι οι δικές μου διαπιστώσεις αυτά τα χρόνια στην Κύπρο, αλλά βέβαια δεν είμαι από εδώ και πιθανόν υπάρχουν διαστάσεις που αγνοώ.

    Μου αρέσει!

  18. ΑΝΤΡΕΑΣ

    Δεν υποστήριξα ότι η ταξική κοινωνία εφευρίσκεται δια μέσου της πολιτικής!Ούτε πως τα ταξικά θέματα λύνονται με μανιφέστα ταξικού αγώνα!Πού τα βρήκες αυτά;
    Δε συνεχίζω γιατί δε θέλω ούτε να φάω ούτε να με φάει κανείς!

    Μου αρέσει!

  19. χαίρετε..

    Καταρχάς θα ήθελα να προσγειώσω το θέμα αφαιρώντας το δίλημμα Λύση-διχοτόμηση..

    Δεν υπάρχει πλέον τέτοιο θέμα, το κυπριακό λύθηκε με διχοτόμηση – τελεία.

    όποιος δεν το βλέπει ή είναι είτε ιδεαλιστής και αφελής μέχρι αηδίας είτε ηλίθιος είτε απλά σε άρνηση.

    Ειδικά μετά την απόφαση του Εδαδ. Ολα έχουν ουσιαστικά κριθεί.

    Τώρα το να ‘ρθεί κανείς να μου επιχειρηματολογήσει για το αν η επιλογή μεταξύ διχοτόμησης και της ομοσπονδιακής λύσης πως είναι καλύτερη η διχοτόμηση είναι ένα θέμα, το να προσπαθεί κάποιος να μεταπλάσει δεδομένα και πραγματικότητες για να »επιβεβαιωθεί» είναι ένα άλλο.

    Τώρα πια εδώ που φτάσαμε ας τα πούμε έξω απο τα δόντια.

    Το 2004 η Κυβέρνηση Σημίτη οραματίστηκε Λύση Κυπριακού με καταλύτη την Ευρωπαϊκή ένωση. Αν γινόταν αποδεχτό το Ανναν θα πέρναμε τάχατες πίσω Αμμόχωστο – Μόρφου κτλ. όμως με την έλευση της οικονομικής κρίσης είναι προφανές πως θα είχαμε καταρρεύσει οικονομικά και θα βρισκόμασταν σε χειρότερη κατάσταση ακόμα και απο την Ελλάδα. Εκ των υστέρων δηλαδή ομιλώντας και κρίνοντας -ορθά είπαμε Οχι.
    Επιπλέον το σενάριο λύσης με καταλύτη την ΕΕ κατέρρευσε σε όλους του τους τομείς, διότι ο καταλύτης ήταν ..πολύ πιο δραστικός και δημιούργησε μια αλυσιδωτή αντίδραση.

    Περί το 1990 ένας Ελληνας νομικός φίλος του Κρανιδιώτη είχε κάνει μια διατριβή στο πως θα μπορούσε το κυπριακό να λυθεί αποκλειστικά και μόνο δια της νομικής οδού.

    Είχε καταρτίσει ένα πολυσέλιδο κείμενο το οποίο έγινε από τότε το ιερό ευαγγέλιο όλων των νομικών κύκλων στη Κύπρο.

    Ερώτηση πρώτη:

    Σήμερα, που αυτή η θεωρεία στην προσπάθεια της να γίνει πράξη έχει καταρρεύσει όπως και χιλιάδες άπειρες άλλες θεωρίες, Δεν βλέπεις πως ορισμένοι λόγω εγωισμού να πουν πως έσφαλαν, βαφτίζουν ακόμη και την διχοτόμηση ως καλύτερο σενάριο απο μια ομοσπονδιακή λύση; Μεταπλάθουν δηλαδή την πραγματικότητα για να χωρέσουν μέσα το εγώ τους; Βλέπεις ή δεν βλέπεις αυτό το πράγμα;

    Ερώτηση δεύτερη:

    Σήμερα έχουμε μπροστά μας το εξής δεδομένο: Την εκλογή Ερογλου. Είναι προφανές πως λύση που τους κκεπραίους για τους κκεπραίους δεν πρόκειται να βρεθεί ποτέ, (όχι πως πριν υπήρξε ποτέ τέτοια περίπτωση αλλά λέμε τώρα..) πρέπει ή δεν πρέπει να ακολουθήσουμε μια ριζικά διαφορετική πολιτική με σκοπό να σώσουμε ότι σώζεται αφού και τα δύο σενάρια φανταστικής ιδεατής λύσης έχουν αποτύχει;

    Εν κατακλείδι θα ήθελα να σχολιάσω λίγο την μηδενιστική σου προσέγγιση στο οικονομικό ζήτημα,

    Συγκεκριμένα παράνομο είναι το Madison όχι το mall το Σιακόλα. Ομως παράνομο γιατί; Εξάλλου το madison – imc- κτίστηκε δέκα χρόνια πριν τον Siakola-mall , γιατί το ένα είναι παράνομο και το άλλο όχι;

    Το mall – siakola απλά πήρε την εκκρεμούσα πολεοδομική του άδεια με γείωμα Τάσσου.

    Αν το πάρεις το θέμα αυστηρά με τους πολεοδομικούς κανόνες της Κύπρου το Mall είναι το πραγματικά παράνομο όχι το madison,

    γιατί όμως τώρα θυμήθηκαν όλοι πως είναι παράνομο το madison;

    ..το madison δεν ανήκει στον Σιακόλα,
    δια του λόγου του αληθές »μπήκε του Σιακόλα»

    Ενας αδαής σαν εμένα θα έλεγε πως ο Σιακόλας λόμπαρε την πολεοδομία για να κλείσει το madison,

    δεν θα το πω όμως, θα το πάω αλλού το θέμα, θεωρείς πως είναι καλύτερο να κλείσει το madison και να χάσουν την δουλειά τους τα χίλια πόσα άτομα που δουλεύουν εκεί λόγο ενός πολεοδομικού νομού; Θεωρείς πως είναι προς το όφελος του κοινού καλού το να κλείσουν και τα mall και τα madison;

    Τι σε κάνει να θεωρείς πως οι απαρχαιωμένοι πολεοδομικοί κανόνες της Κύπρου με χιλιάδες μέτρα και χιλιάδες σταθμά αναλόγως γειώματος, που έπρεπε να έχουν αναθεωρηθεί εδώ και πολλά χρόνια για να αυξηθεί ο συντελεστής δόμησης των πόλεων είναι θέσφατο;

    .. Σχετικά είναι όλα φίλε μου, μην τα παίρνεις τόσο τοις μετρητοίς, ειδικά στο θέμα του madison παίζει πολλή siakolistiko lobby..

    Μου αρέσει!

  20. disdaimona

    απαντώ κάπως βιαστικά, κι αν συνεχισει ο διάλογος ξανεπανερχόμαστε.

    @αντρέας
    πήρα αφορμή από τα λόγια σου για να συνεχίσω μια προβληματική για το τι είναι ταξικός αγώνας. όχι για να σταματήσω μια προβληματική. όταν κάνουμε ένα διάλογο, προσθέτουμε ή αφαιρούμε ή συνθέτουμε σκέψεις. δεν κατανοώ γιατί πρέπει να θεωρούμε ότι υπάρχει διάθεση φαγώματος. όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε και προσπαθούμε να αλληλο-βοηθηθούμε και να βοηθήσουμε σε ένα διάλογο. και να φαγωθούμε εκεί έξω ο κόσμος παραμένει ο ίδιος. κάποια στιγμή πρέπει να απομυθοποιήσουμε τα παιχνίδια εντυπώσεων μέσα στα μπλογκς. δεν μιλάμε για να νικήσουμε. αυτό θα ήταν και κάπως άρρωστο ως στάση σε μια κοινωνία ανθρώπων. κάνω μακροσκελές αυτό το σχόλιο γιατί είναι σημαντικό, να υπάρχει μια μίνιμουμ εμπιστοσύνη τουλάχιστον όσον αφορά τις προθέσεις μας. ήταν αρκετά παραγωγικό το δικό σου σχόλιο για να οδηγήσει και μένα στη διάθεση να συνεχίσω μια κουβέντα. το ζητουμενο δεν είναι να φαγωθούμε. το ζητούμενο είναι να καταφέρουμε να ζήσουμε. η ζωή δεν εξαντλείται στα λόγια μας. η ζωή είναι εκεί έξω. προσπαθούμε ο λόγος μας να γίνει βοηθητικός για τη ζωή μας. όχι να γίνει απαγορευτικός,και άρρωστα ανταγωνιστικός. μιλάμε αντρέα δεν βαράμε. όποιος δεν θέλει να μιλά και νομίζει ότι δικαιούται μόνο να βάρά νομίζω δεν κάνει για τη συγκεκριμένη παρέα. νομίζω ούτε εγώ ούτε εσύ είμαστε εδώ για να βαράμε.

    @Αντώνης

    όχι δεν υπάρχει ούτε στη δική μας κοινωνιά ούτε πουθενά αλλού καμιά εγγύηση που να μας οδηγεί σε ασφαλή συμπεράσματα για το ότι μπαίνουμε σε μια κομμουνιστική τροχιά όπως την είπες. ναι, υπάρχει ο κίνδυνος η λύση να επιφέρει επιδείνωση των ταξικών διαφορών μέσω των εθνοτικών συγκρουσεων. υπάρχει και η πιθανότητα όμως να συμβεί το αντίθετο. η λύση του εθνικού να ξεκαθαρίσει το τοπίο των ταξικών διαφορών. να σταματήσω εγώ να έχω «κοινούς τόπους» με το θιασωτή των Βρυξελλών. το ταξικό ζήτημα, όπως σωστά το θέτεις, εάν κατάλαβα καλά, δεν είναι μόνο οικονομικό ζήτημα. να, ας πούμε τώρα εγώ και ο πιο πάνω θιασωτής μπορει να παίρνουμε από χίλια ευρώ το μήνα. αλλά εγώ αγωνίζομαι να κατέβουν τα θρησκευτικά σύμβολα από τις σχολικές αίθουσες ενω εκείνος αγωνίζεται να επιβληθεί η εξομολόγηση από το δημοτικό!
    υπάρχει δηλαδή μια προέκταση της «αριστερής ηθικής» που λες, υπάρχει όμως και μια άλλη ηθική,
    τάχα ανθρωποκεντρική αλλά του τύπου της φιλοπτώχου, η οποία θέλει μεν λύση, αλλά θέλει και τον εθνικισμό της θέλει και τους τριτοκλασάτους μετανάστες της θέλει και τις φτηνές ανήλικες αλλοδαπές πόρνες θέλει κατα βάθος και τον Μάρκο Μπότσαρη. Αν αυτή η τάξη ανθρώπων, η οποία επίσης επιδιώκει μια λύση, την επιδιώκει για να εκμαιεύσει οικονομικό όφελος, προφανώς είναι πιστή στην δική της ταξική συνείδηση.
    εγώ ξέρω γιατί θέλω λύση; ναι ξέρω. και είμαι πιστή στη δική μου ταξική συνείδηση.

    Μου αρέσει!

  21. «υπάρχει όμως και μια άλλη ηθική,
    τάχα ανθρωποκεντρική αλλά του τύπου της φιλοπτώχου, η οποία θέλει μεν λύση, αλλά θέλει και τον εθνικισμό της θέλει και τους τριτοκλασάτους μετανάστες της θέλει και τις φτηνές ανήλικες αλλοδαπές πόρνες θέλει κατα βάθος και τον Μάρκο Μπότσαρη.»

    Σωστό και αυτό. Εμπειρικά το έχω διαπιστώσει και αυτό ότι υπάρχει.

    Μου αρέσει!

  22. osr

    disdaimona λες

    «γι αυτό εξάλλου δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ του απορριπτικού μετώπου που να μην είναι κομμουνιστικοφάγος!!!»

    και μετά λες

    «όποιος είναι ξεκάθαρα υπέρ της λύσης,αλλά ξεκάθαρα,είναι σαφέστατα υπέρ και της αταξικής κοινωνίας.»

    αγαπητή μου δισδαιμόνα μου είσαι εξαιρετικά συμπαθής αλλά εδώ πραγματικά πρέπει να σου ότι δίνεις ρεσιτάλ γενικεύσεων τσουβαλιάσματος και αυθαίρετων γενικεύσεων που εν πάσει περιπτώσει έτσι όπως βιώνω εγώ τους ανθρώπους στην κύπρο δεν ισχύουν

    οι σούπερ ντούπερ γκράντε δηλωμένοι δεξιοι φιλελεύθεροι της ελεύθερης αγοράς και λοιπές μπαρούφες ο αναστασιάδης ο χρήστος στυλιανίδης ο βασιλείου ο μαρκίδης ο λόρδος είναι υπέρ της αταξικής κοινωνίας επειδή θέλουν λύση;

    ο στροβολιώτης ο υπέρμαχος της οικονομίας της τάχα ελεύθερης καπιτλαιστης αγοράς τον οποίο βάζω στο ίδιο τσουβάλι με τους πιο πάνω υποστηρίζει την αταξική κοινωνία;; πε τουτο τζαι εννα φκάλει σπυρουθκια νομίζω

    συμφωνώ ως εκ τούτου απόλυτα με τον αντώνη στα όσα σου έγραψε δισδαιμόνα

    «δεν γνωρίζω αν όλα τα μέλη του απορριπτικού μετώπου είναι κομμουνιστοφάγοι (σίγουρα υπάρχουν πολλοί δεξιοί και φασίστες στο απορριπτικό μέτωπο, δεν υπάρχει αμφιβολία), γνωρίζω όμως ότι αρκετά μέλη του επανενωτικού μετώπου είναι (νεο)φιλελεύθεροι, ΕΕ-Βρυξελλο κεντρικοί, άνθρωποι του επιχειρηματικού κόσμου, κλπ »

    και όπως και ο αντώνης γράφει για το αν είναι ταξικο ζήτημα η λύση:

    «Με άλλα λόγια αν και κατανοώ πλήρως το αίτημα για επανένωση ως αίτημα μιας αριστεράς της ηθικής, μιας αριστεράς δηλαδή που έχει κατ’ ουσίαν απεμπολήσει την ταξική ανάλυση για χάρη του ηθικού λόγου της ανοικτότητας απέναντι στον άλλο, δυσκολεύομαι να δω πως είναι ταυτόχρονα ταξικό αίτημα.»

    μα ακριβώς το αντίθετο είναι, αφού έτσι επιδιώκεται η δημιουργία ενός αστικού κράτους στα πλαίσια του καπιταλισμού το οποίο μάλιστα χωρίζει τους ανθρώπους εθνικά ακόμη και στα χαρτιά
    τι ταξικά μας λες αγαπητή μου δισδαιμόνα;

    αναλόγως τι εννοεί κάποιος όταν μιλά για ταξική συνείδηση και τάξεις

    μια ερμηνεία που έδωσε σε άλλο σχόλιο μου
    https://osr55.wordpress.com/2010/04/20/

    το ότι αυτή την στιγμή υπάρχει ταξικός πόλεμος είναι δεδομένο ασχέτως αν αυτό δεν γίνεται αντιληπτό

    όσον αφορά το σημείο που λες ότι κάνω αναφορά στην πλουτονομία, δεν είναι εγώ που κάνω αυτή την αναφορά αλλά η citigroup η οποία το κάνει για τους δικούς της λόγους

    ας ξεκαθαρίσουμε λοιπόν τις έννοιες

    οι πλείστοι αστοί ανήκουν στην εργατική τάξη των μισθωτών σκλάβων

    εργάτης είναι αυτός ο οποίος παράγει εργασία την ώρα που θέλει ο εργοδότης τους όπως θέλει ο εργοδότης του όχι για να την καρπωθεί ο ίδιος αλλά για να την πουλήσει ο εργοδότης του και να βγάλει κέρδος

    εργάτης είναι ο άνθρωπος που δουλεύει σε εργοστάσιο αυτοκινήτων και παράγει αυτοκίνητα (τα οποία ενδεχομένως δεν έχει την οικονομική δυνατότηα να τα αγοράσει ποτέ)

    όπως επίσης εργάτης είναι ο τύπος με την γραβατούα και το κοστουμουι του που δουλεύει σε μια λογιστική εταιρεία και παράγει εργασία για να βγάλει κέρδος το αφεντικό του

    σε αντάλλαγμα ο εργοδότης αφεντικό τους προσφέρει έναν μισθό

    η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων είναι αστοί οι οποίοι ανήκουν στην εργατική τάξη

    ακόμη και οι υψηλόμισθοι μισθωτοί δεν παύουν από το να ανήκουν στην εργατική τάξη αφού είναι στο έλεος του εργοδότη τους

    αυτά σε γενικές γραμμές

    οι καπιταλιστές εργοδότες ελέγχουν τα μέσα παραγωγής του πλούτου όπως ειναι τα εργοστάσια που παράγουν τα πάντα και οι οποίοι κερδίζουν αμύθητα ποσά από την υπεραξία της εργασίας των εργατών τους τους οποίους εκμεταλλεύονται

    οι καπιταλιστές εργοδότες επιδιώκουν μεγιστοποίηση των κερδών τους και περιορισμός του κόστους

    το κέρδος μεγιστοποιείται όταν υπάρχει μεγαλύτερη παραγωγή άρα τι επιδιώκουν πάντα; πιο πολλές ώρες εργασίας για τους εργάτες

    περιορισμός του κόστους πως επέρχεται; μα φυσικά με τον περιορισμό των μισθών όσο γίνεται πιο κάτω

    το άρθρο αυτό όπως διάβασες είναι αφιερωμένο στην επέτειο της 20ης απριλίου με την αιματηρή εξέγερση των εργατών οι οποίοι αγωνίστηκαν και κέρδισαν όλα αυτά που έχουμε σήμερα και δεν μας τα χάρισε κανένας μαλακισμένος εργοδότης

    ο εργοδότης και σήμερα, ο όποιος εργοδότης αν μπορούσε χωρίς κόστος θα έστελλε την εθνοφυλακή να μας σφάξει όλους ώστε να δουλεύουμε όλοι 20 ώρες την ημέρα με δκυό μπακκίρες τον μήνα

    στο πιο πάνω γράφημα του κυρίως άρθρου γράφει:

    “Γράφημα για τις ανισότητες στις ΗΠΑ, που σπάνε κάθε ρεκόρ:
    Παρατηρήστε το πως μας έχουν γυρίσει στην κατάσταση τις δεκαετίας του 1920-1930.

    Αντίθετα, παρατηρήστε το γράφημα τη δεκαετία 1960-1970, όπου οι μεγάλοι λαϊκοί αγώνες έχουν φέρει το λαό σε πολύ καλύτερη θέση”

    μόνο οι λαικοί αγώνες της εργατικής τάξης εξασφαλίζουν την ποιότητα ζωής

    αν αυτό γίνει αντιληπτό τότε σημαίνει ότι
    έχει επέλθει η “ταξική συνείδηση”

    και ότι οι εργαζόμενοι αντιλαμβάνονται ότι μόνο με απεργείες καταλήψεις και άλλα μέτρα πίεσης προς τους εργοδότες μπορούν να εξασφαλίσουν τα δικαιώματα τους

    και ότι κανένας πολιτικάντης δεν μπορεί να τους το προσφέρει αυτό από μόνος του

    ακόμα και στην εξέγερση αυτή των εργατών της 20ης απριλίου ο σοσιαλιστής γερουσιαστής επενέβηκε κατόπιν εορτής και μετά την παναμερικάνικη εξέγερση

    όσο συνεχίζεται η διαιώνιση του παραμυθιού ότι πχ ένας ομπάμα μπορεί να επιφέρει αλλαγές κλπ κλπ ή γιωργάκης μαννούιν μπορεί να τα βάλει τάχα με την εξουσία των καπιλαιστων εργοδοτών τόσο η ταξική συνείδηση θα εκμηδενίζεται ολοένα

    και οι καπιταλιστές θα κάνουν παιχνίδι στο γήπεδο τους

    ο ομπάμα πχ μπορεί να πέρασε το ασφαλιστικό νομοσχέδιο ώστε να καλυφθούν οι περισότεροι αμερικάνοι κάτι που είναι καλό για τον κόσμο αλλά αυτό έγινε κατόπιν τεράστιων διεκδικήσεων και λαικής πίεσης που είχε να αντιμετωπίσει και την προπαγάνδα μεγάλης μερίδας των μμεξαπάτησης

    αυτό που έκανε ο ομπάμα ξέρεις τι είναι;

    η χύτρα ταχύτητας που άφησε λίγο ατμό να ξεφύγει ώστε να εκτονωθεί η οργή του κόσμου

    ώστε να ξαναπιστέψει στο σύστημα που τον καταδυναστεύει

    δεν είναι μάυρο άσπρο και φυσικά θα πρέπει να αξιοποιιηθούν αξιόλογοι ανθρώπου που βρίσκονται σε θέσεις κλειδιά και μπορούν να βοηθήσουν να βελτιωθεί η ζωή των ανθρώπων

    αυτό όμως είναι μια απλή ανάσα μέσα στον βραχνά του καπιταλισμού όπως διαμορφώθηκε σήμερα που σκοτώνει κυριολεκτικά τους ανθρώπους με την μισθωτή σκλαβιά των 12ωρων των 6ημερων την εβδομάδα και των πενιχρών μισθών των 800 ευρώ

    δεν πιστεύω σε καμιά τοπ2μποτομ διαδικασία

    ταξική συνείδηση είναι η συνειδητοποίηση από τους ανθρώπους της δύναμης τους, ότι δηλαδή αυτοί είναι που παράγουν τον πλούτο

    και ότι χωρίς αυτούς οι εργοδότες είναι ένα μάτσο σκατά»

    δηλαδή αγαπητή μου δισδαιδόμα αν αποφασίσουν αυτοί που κρατάνε το κλειδί της λύσης όποιοι και να είναι αυτοί

    εσύ τι θα κάνεις;;;; θα συνεχίσεις μέχρι τα γεράματα για λύση; και η αντικαπιταλιστική πάλη που θα πάει;

    κυριάκο έχασες το νόημα της ανάρτησης οπότε τα όσα μου γράφεις για κυπριακό έρογλου σημίτηδες (που ως τεράστιος άθλιος κατέστρεψε το κράτος του κάνοντας παράνομα δάνεια από την goldman sachs (που πληρώνει μόνο 1% φόρο στην ελλάδα) υποθηκεύοντας και καταστρέφοντας το μέλλον των ελλήνων)
    είναι εκτός του πνεύματος

    όσον αφορά τα όσα μου λες για το madison το μολ του σιακόλα και τις λαμογιές που γίνονται

    μα ακριβώς αυτό θέλω να πω

    ότι αυτό το βρώμικο σύστημα του ιστού της αράχνης που πιάνει μόνο εσένα εμένα και τα μικρά έντομακια κάνει πάρτι με σαμπάνιες με τα μεγάλα έντομα σιακόλα αγίου jykkou klp

    Μου αρέσει!

  23. disdaimona

    @osr

    η συμπάθεια αμοιβαία, αλλά τούτο ήδη ξέρεις το νομίζω.
    πως λέγεται όμως όταν κάποιος απομονωνει δύο προτάσεις από δύο διαφορετικά σημεία ενός κειμένου, ενω μάλιστα έπεται αλλο κείμενο επεξηγηματικό επί αυτών των προτάσεων;….

    [εκτός από τη μαθηματική λογική είναι χρήσιμη και η στιχουργική στη διαλεκτική αντίληψη. σ΄αυτό θα συνηγορεί είμαι σίγουρη και η στελλα]

    είπα: “όποιος είναι ξεκάθαρα υπέρ της λύσης,αλλά ξεκάθαρα,είναι σαφέστατα υπέρ και της αταξικής κοινωνίας.” το [αλλά ξεκάθαρα] τι σημαίνει, μπορεις να το βρεις στην απάντηση προς τον αντώνη. το θέλω λύση, δεν σημαίνει αυτομάτως ένα πακέτο πραγμάτων. όσοι θέλουν λύση δεν αποτελούν μια ομοιογενή κατάσταση ούτε ταξικά ούτε συνειδησιακά. όπως ισχύει όμως osr και για όσους δεν είναι ούτε υπέρ ούτε κατά για α ή β λόγους. τι σχέση έχεις ας πούμε εσύ με τον Χριστόδουλο Χριστοδούλου που απομονώνει τον οικονομικό παράγοντα για να αποφασίσει επί του κυπριακού; νομίζω καμία.σκέψου τώρα εγώ να επιμένω, να επιμένω, να επιμένω πως έχεις!

    ως προς την ένταση της ταξικής σου συνειδητότητας, δέκα με τόνο! όποιος όμως μπαίνει μες τη φωλιά με τα φίδια για να υπερασπιστεί τη συνείδηση του δε σημαίνει πως είναι λιγότερο συνειδητοποιημένος ή λιγότερο μαχητικός. κάποιες φορές συμβαίνει το αντίθετο.

    για τα πάρακατω που λες, περί της εργατικής τάξης και των αγώνων της,συμφωνούμε, πόσες φορές πρέπει να το πω,συμφωνώ συμφωνώ συμφωνώ.

    εσύ συμφωνείς πως το πρόσωπο της αριστεράς έχει εγλωβιστεί στα σχήματα τα οποία επέβαλε η διαδικασία επίλυσης του κυπριακού; όπως επίσης έχει εγλωβιστεί και το λεγόμενο συνδικαλιστικό κίνημα;
    και πως αυτό αποτελεί ένα επιπλέον πρόβλημα στο γενικότερο και παγκόσμιο περιβάλλον κρίσεως των αριστερών κινημάτων;

    προσπαθείς osr διαμέσου της στάσης σου για το κυπριακό να λύσεις ένα παγκόσμιο πρόβλημα. όπως λέει και το τραγούδι «οι εξεγέρσεις μας είναι εν γένει εκτός του κλίματος» προσπαθούμε να ανατρέψουμε το κλίμα. σε παγκόσμιο επίπεδο βράζει το καζάνι και τα αριστερά κινήματα αναδιαπλάθονται.
    και σε αυτή την προσπάθεια εγώ προσωπικά δεν αισθάνομαι έντομο. όχι γιατί μεγαλοιδεατίζω. αλλά γιατί το να πεις έντομα αυτούς που κινούνται προς ανατροπή της κατάστασης είναι ιστορικό λάθος.

    πρέπει να πάμε προς την σύνθεση όχι προς τον κερματισμό ενός αγώνα.

    όχι δεν θα περιμένω μέχρι τα γεράματα. καταρχήν ποιός είπε πως περιμένω καν! ταξικός αγώνας που έχει να κάνει με τη συνειδητότητα της θέσης μας, γίνεται κάθε μέρα. λυπάμαι που δεν μπορώ να μπω σε περισσότερες επεξηγηματικές λεπτομέρειες. αλλά δεν ανήκω στην κατηγορία αυτών που αγωνίζονται για ένα πράγμα το οποίο να λέγεται λύση και πάει τελείωσε. η ζωή είναι πολυεπίπεδη ο αγώνας είναι πολυεπίπεδος. αρχίζει από τον διπλανό μας και φτάνει μέχρι εκεί που φτάνει το χέρι μας, που έγινε προέκταση του μυαλού μας, της αγωνίας μας και γίνεται και με κόστος. όποιος δεν μιλά και επαναπάυεται για μένα είναι ηθικώς ύποπτος.
    σταμάτα να θεωρείς πως όποιος κάθεται με τον ταξικό εχθρό για να λύσει ένα ζήτημα το κάνει από αφέλεια, από αμάθεια, απο έλλειματική ηθική ή από υποκρισία. θα σου πω πως γίνεσαι και κάπως άδικος. γιατί αντί να προσθέτουμε δυνάμεις αφαιρούμε. είναι σαν να μου λες πως μου έχουν απαγάγει το παιδί και εγώ είμαι πουλημένη επειδή διαπραγματεύομαι με τον απαγωγέα τα λύτρα. αντ αυτό έπρεπε να βγω στους δρόμους να φωνάζω πως το παιδί είναι δικό μου. άσε που πρέπει να κάνω και ανάλυση του ψυχαναλιτικού προφίλ του απαγωγέα για να διαπραγματευτώ την ώρα που εσύ μπορεί να με λες δοσίλογο!

    πνίγομαι όπως πνίγεσαι και εσύ [στίχος για σκυλάδικο τραγούδι]

    Μου αρέσει!

  24. osr

    αγαπητή δισδαιμόνα αντί άλλης συζήτησης στα ενδιαφέροντα που θέτεις ένα ερώτημα κρίσιμο:

    ας πούμε ότι λυετται το κυπριακό και έρχεται επανένωση

    από την επόμενη μέρα εσύ προσωπικά για τι πράγμα θα αγωνίζεσαι;

    να λειτουργήσει και να λειτουργεί αυτό το κράτος;

    να ανατραπεί αυτό το κράτος και να περάσουμε στην αταξική κοινωνία και την μετεξέλιξη της;

    Μου αρέσει!

  25. disdaimona

    την επόμενη μέρα ο αγώνας είναι αντιεθνικιστικός, με όσα αυτό περιλαμβάνει.

    το θέμα του κράτους osr [έτο πάλε δαμέ εκαταλήξαμεν διότι δαμε εν το ζουμί!] για μας εν ένα ζήτημα όπως το ζήτημα της ζωής τζαι του θανάτου, εν το ξέρω;

    όχι δεν θέλω να ζω σε καμιά αστική δημοκρατία!
    τούτο με ρωτάς; αν θα θεωρήσω ότι η λύση είναι το τέλος; όχι η λύση δεν είναι το τέλος.
    εδώ,αλλού,αύριο,μεθαυριο,είπα σε τούτη τη σηζήτηση :»η αταξική κοινωνία δεν ήταν και δε θα είναι ποτέ ένα σύνθημα!»
    αυτοί που μας κοιμίζουν με το παραμυθάκι ότι ο καπιταλισμός είναι ένα σύστημα το οποίο μπορεί
    να αυτο-διορθώνεται δεν μας είπαν όλη την αλήθεια. ότι ο καπιταλισμός είναι ένα σύστημα το οποίο επίσης αυτο-καταστρέφεται.

    το θέμα είναι να μην διαρκέσει αυτή η αυτο-καταστροφή δέκα μαύρους αιώνες! ελπίζω πως δε θα διαρκέσει!

    Μου αρέσει!

  26. osr

    τι όμως είναι αυτό που σε εμποδίζει να γίνεται αυτό από σήμερα;

    γιατί να βρεθεί μια λύση μέσα σε αυτό το διαμορφωμένο σκηνικό και μετά να αρχίσει αυτό που λες;

    λες:

    «ότι ο καπιταλισμός είναι ένα σύστημα το οποίο επίσης αυτο-καταστρέφεται.»

    ΛΑΘΟΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ

    ο καπιταλισμός ούτε αυτοκαταστρέφεται ούτε καταρρέει

    ο καπιταλισμός ανατρέπεται

    Μου αρέσει!

  27. disdaimona

    @osr

    από πότε κάτι που αυτο-καταστρέφεται δεν ανατρέπεται; γιατί πρέπει συνέχεια να είναι ασπρο ή μαύρο η πραγματικότητα;είναι εντελως μηχανιστική αυτή η αντίληψη!
    αν πρέπει να ανατραπεί είναι γιατί ακριβώς αυτο-καταστρεφόμενο καταστρέφει εμάς.
    το σύστημα osr δεν είναι ένα μοντέλο ζωής έξω από μας και εμείς θα το κάνουμε πέρα για ένα άλλο σύστημα. είναι ένα μοντέλο σύν εμάς! αλλιώς πως να κατανοήσω και την επιμονή δηλαδή στη συνειδητότητα και στο ότι η επανάσταση αρχίζει από μέσα; το σύστημα δεν είναι ένα μάτσο ισολογισμοί και εργασίακοί όροί. θα πάμε κατευθείαν σε κρατική δικτατορία άλλου τύπου, προλεταριακού,και αυτή η δικτατορία δεν είναι καθόλου μα καθόλου αταξική όπως δεν ήταν και η πρώην εσσδ.

    εσένα τί σε εμποδίζει osr να κάνεις σήμερα ταξικό αγώνα;
    γιατί συνέχεια θεωρείς ότι η ιστορία είναι καθαρά θέμα θέλησης και μόνο;
    πες μου εσένα τι σε εμποδίζει;γιατι δεν κάνεις ταξικό αγώνα εσύ σήμερα;

    Μου αρέσει!

  28. osr

    τίποτα δεν με εμποδίζει και με κάθε ευκαιρία προσπαθώ να βοηθήσω όπως μπορώ και όπως θεωρώ πιο πρόσφορο

    Video Συνέντευξη απεργών των café la mode στο blog 13η μέρα απεργίας ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ https://osr55.wordpress.com/2009/10/27/

    Video Απεργία στα café la mode- MMεξαπάτησης χέρι χέρι με την εργοδοσία- Εργαζόμενοι σύρονται με την εργοδοσία σε «διαμαρτυρία» !!! https://osr55.wordpress.com/2009/10/29/

    VIDEO Απεργία στα café la mode Παρέμβαση στην Μακαρίου 15η μέρα απεργίας 28/10/09 https://osr55.wordpress.com/2009/10/29/

    Απεργία café la mode video clip https://osr55.wordpress.com/2009/11/13

    είτε με ενημέρωση και προβολή ώστε να γνωστοποιηθούν σε όσο περισσότερο κόσμο ζωντανά γίνεται

    Προβολή ντοκυμαντέρ Money as debt Σάββατο 21 Νοεμβρίου ώρα 7 υπαίθριο χώρο Φανερωμένης παλιά Λευκωσία https://osr55.wordpress.com/2009/11/16

    από κει και πέρα είτε μέσω της δουλειάς μου ή με όποιο τρόπο μπορώ να μοιραστώ τις απόψεις μου και τις ιδέες μου πχ αυτό το blog

    όσον αφορά το αν ο καπιταλισμός αυτοκαταστρέφεται

    επέτρεψε μου να πιστεύω ότι αυτό είναι ευσεβεις πόθοι και μακάρι να είναι έτσι
    απλά πιστεύω ότι υπάρχει τόση πολύ ευελιξία
    στον καπιταλισμό ώστε να προσαρμόζει τα δεδομένα κάνοντας κάποιες παραχωρήσεις αναλόγως των αντιστάσεων που βρίσκει όπως έκανε ο ομπάμα πχ ή τώρα οι καπιτάλες που τάχα θα βάλουν μέτρα για τα κέρδη των τραπεζών κλπ

    ώστε να πείθουν τον κόσμο που δεν έχει ταξική συνείδηση ότι «είδες ρε κουμπάρε κάτι γίνεται ολάν προχωρούμεν τζαι θωρούμεν, τουλάχιστον κάτι γίνεται»

    ο καπιταλισμός ανατρέπεται και αυτό μπορεί να γίνει μόνο μαζικά από τον συνειδητοποιημένο κόσμο

    και φυσικά θα αξιοποίήσεις ότι σου δινει το σύστημα και οι άνθρωποι του συστήματος δηλαδή όλοι μας που είναι πρόθυμοι να προσφέρουν

    να το σύστημα δεν είναι κάτι έξω από εμάς
    και εμείς όλοι το συντηρούμε

    και ξέρεις γιατί γιατί υπάρχει παντελής έλλειψη ταξικής συνείδησης και το ποιος είναι ο εχθρός

    αυτό είναι το πρόβλημα

    εγώ προσπωικά δεν θέλω κράτη ούτε εξουσία από κανένα και το έχω πει επανειλημμένως

    οι άνθρωποι στην καταλωνία πέραν του ενός εκατομυρίων το 1936 λειτούργησαν και δημιούργησαν μέσω της επαναστατικής διαδικασίας πρώτα αλλαγής εσω αυτό που ψευδώς ονομάζεται ουτοπία

    Μου αρέσει!

  29. disdaimona

    «ο καπιταλισμός ανατρέπεται και αυτό μπορεί να γίνει μόνο μαζικά από τον συνειδητοποιημένο κόσμο»

    τα τελευταία 3.000 χρόνια η ιστορία έχει καταγράψει όχι πέραν των 500 σπουδαίων φιλοσόφων. σου αρέσουν οι αριθμοί. κανε τις προσθαφαιρέσεις και πες μου! για τα τετράκυς εκατομυρίων ανθρώπων που πέρασαν από την ιστορία. βάλε δίπλα τον αριθμό. 500!!!!

    με πιο ακριβώς τρόπο έχουν ανατραπεί απείρως χειρότερα από τον καπιταλισμό κοινωνικά συστήματα; με τη συνειδητότητα;;;;;
    αν ήταν με τη συνειδητότητα θα βόσκαμε ακόμα ο καθένας τα δικά του πρόβατα και θα ανταλλάζαμε ντομάτες και μαλλί για να ζήσουμε!

    η συνειδητότητα ως η άλλη λέξη για να περιγράψουμε τη δύναμη εκείνη η οποία ωθεί προς την ανατροπή δεν περνά μόνο μέσα από το κεφάλι μας ως «συνειδητή αντίληψη».
    περνά επίσης μέσα από τη γη, μέσα από τα ένστικτα, μέσα από τις ανάγκες, μέσα από τις ιστορικές συνθήκες και όσο κι αν δεν μας αρέσει μέσα από τη διαλεκτική. η οποία διαλεκτική ουδεμία σχέση έχει με μια μηχανιστική ντετερμινιστική αντίληψη της ιστορίας. ούτε θετικώς ούτε αρνητικώς. όπου θετικώς θα σήμαινε : η αταξική κοινωνία έπεται του καπιταλισμού, άντε στα όπλα και δια της βίας τι περιμένουμε; και όπου η αρνητική σημαίνει: ως δια μαγείας ακριβώς το ίδιο : η αταξική κοινωνία δεν έπεται, ο καπιταλισμός ανατρέπεται μόνο, άντε στα όπλα και συνειδητά για την ανατροπή!

    Μου αρέσει!

  30. osr

    » με πιο ακριβώς τρόπο έχουν ανατραπεί απείρως χειρότερα από τον καπιταλισμό κοινωνικά συστήματα; με τη συνειδητότητα;;;;;»

    η δουλεία ας πούμε που ίσχυε για πολλά περισσότερα χρονια από τον καπιταλισμό που ισχύει με την σημερινή μορφή από τον 19ον αιώνα

    ανατράπηκε από την συνειδητοποίηση κάποιων ανθρώπων του άδικου αυτού συστήματος (να το θέσω απλοικά)

    οι οποίοι μοιράστηκαν τις ιδέες τους με άλλους ανθρώπους ώστε αυτό έγινε μαζικά και έτσι όταν η ανάγκη έγινε οργή και πήραν τα όπλα και εξεγέρθηκαν οι δούλοι τότε ανατράπηκε αυτό το σύστημα

    ακριβώς όπως έγινε με την γαλλική επανάσταση που ήταν η απαρχή της αστικής δημοκρατίας που έφερε τα πρώτα σύγχρονα συντάγματα

    και μετά όσο διεκδικούσαν οι άνθρωποι (αλλά μόνο όσο διεκδικούσαν) τόσα περισσότερα κέρδιζαν

    πχ η ελλάδα το 1830 είχε έναν απόλυτο μονάρχη
    μέχρι το 1843 που ήρθε το πρώτο σύνταγμα, σκατά κι αυτό βέβαια

    μετά το 1864 το 1911 κλπ κλπ

    τις δεκαετείες του 1960 και 1970 όταν οι εργατικοί αγώνες και εξεγέρσεις είχαν φτάσει στο αποκορύφωμα τους το βιωτικό επίπεδο των ανθρώπων όπως φαίνεται από το γράφημα που παραθέτω στην προηγούμενη ανάρτηση ήταν πολύ καλύτερο από το σημερινό

    οι άνθρωποι του 60 και 70 ήταν πολύ πιο συνειδητοποιημένοι από τους σημερινούς ανθρώπους της δύσης που είναι αποχαυνωμένοι και παλαβωμένοι από τα μμεξαπάτησης που κατασκευάζουν συναίνεση

    σήμερα πλέον πρέπει να κάνουμε επιστροφή στο παρελθόν και να διεκδικήσουμε και αυτά που είχαν κερδιθεί από την 1η μαίου 1886 δηλαδή το 8ωρο το οποίο έχει προ πολλού καταργηθεί με τα ευέλικτα ωράρια και άλλες μπαρούφες

    όταν ένα αίτημα δεν είναι συνειδητό και απλά πάρουν κάποιοι τα όπλα τότε θα έχουμε αυτό που έγινε το 1955 στην κύπρο πχ

    δηλαδή κάποιοι επιτήδειοι για να εξυπηρετήσουν δικούς τους σκοπούς χρησιμοποίησαν την ανάγκη νέων ανθρώπων να αγωνιστούν για τα πιστεύω τους τα οποία τους γαλούχησαν οι παπάδες και τα κατηχητικά αφού δυστυχώς η ψευτοαριστερά της κύπρου απλά κοιμόταν και έτσι δυστυχώς το ένοπλο αυτό κίνημα πολεμούσε για λάθος σκοπό

    όπως ακριβώς και αυτοί που πολέμησαν το 40 στα αλβανικά βουνά κλπ κλπ
    δηλαδη΄πολεμούσαν για ποιο πράμα; για να πάρει εξουσία ο κάθε καραμανλής παπανδρέας που στηρίζει το κεφάλαιο

    το αίτημα πριν τον ένοπλο αγώνα πρέπει να ειναι ξεκάθαρο αλλοιώς αν δεν υπάρξει αίτημα το ένοπλο κίνημα θα χρησιμοποιηθεί από επιτήδειους για πατρίδες εθνικιστικές μαλακίες και φυσικά τον καπιταλισμό

    προηγείται η συνειδητότητα ειδικά στην σημερινή εποχή που πλέον το ίντερνετ ειναι ένα εκπληκτικό εργαλείο ανταλλαγής απόψεων και ιδεών, καλή ώρα όπως κάνουμε εμείς τώρα

    Μου αρέσει!

  31. Ανώνυμος

    τώρα τι περιμένεις;
    να διαφωνήσω με αυτά που μου λες; μήπως βλέπεις να σπαταλω τις ώρες μου για μανικιούρ-πεντικιούρ;
    εννοείται πως η ιστορία δεν προχωρεί βάση τυφλού συστηματος εννοείται osr ότι ένα από τα ισχυρότερα όπλα των αδυνάτων ήταν και θα είναι πάντα η γνώση και η αυτογνωσία!

    Μου αρέσει!

  32. osr

    ωραία συμφωνούμε δηλαδή!

    ερώτημα:

    λες ότι δεν θέλεις να ζήσεις σε μια αστική δημοκρατία ενός κράτους στα πλαίσια του καπιταλισμού

    παρόλαυτα αγωνίζεσαι τώρα για αυτό που ονομάζεται λύση και επανένωση δηλαδή για την δημουργία ενός αστικού κράτους στα πλαίσια του καπιταλισμού

    αλλά από την επόμενη κι όλας μέρα της λύσης δηλαδή της δημουργίας αυτού του αστικού κράτους στα πλαίσια του καπιταλισμού θα αγωνίζεσαι για την κατάργηση του;

    καλά γιατί πρέπει να δημιουργηθείαυτό το πράμα δηλαδή κράτος αστικό καπιταλιστικό που ήδη υπάρχει έτσι κι αλλοιώς και μετά να αγωνιστείς για την καταργηση του αστικού κράτους στα πλαισια του καπιταλισμού;

    και επειδή όσον αφορά το ερώτημα αυτό είπες :

    » δεν μπορεί να υπάρξει πρόταση λύσης του κυπριακού άλλη από αυτή που να εξυπηρετεί το υπάρχον οικονομικό καθεστώς αλλά δεν μπορεί να γίνει κανένας ταξικός αγώνας αν δε λυθεί αυτό το πρόβλημα, έστω με την υπογραφή μιας διχοτόμησης»

    επειδή δεν μπορώ να αντιληφθώ αυτό το σκεπτικό μπορείς να το κάνεις πιο ξεκάθαρο σε παρακαλώ;

    τι θα αλλάξει μετά που δεν υπάρχει τώρα;

    α και για να σε προλάβω, ήδη πάρα πολλοί τουρκοκύπριοι και τούρκοι δουλεύουν απο δω και συναναστρέφονται με ελληνοκύπριους ρουμάνους βουλγάρους πόντιους κλπ είτε σε οικοδομές ειτε σε καταστήματα είτε παντού

    ήδη χιλιάδες τουρκοκύπριοι συρρέουν στον ορφανίδη στο μολ στο τζάμπο, ήδη είναι μέσα στην καθημερινότητα μας όπως και οι ελληνοκύπριοι που πάνε από κει το ίδιο

    οι εργοδότες είναι οι ιδιοι και οι εργάτες οι ίδιοι επίσης

    Μου αρέσει!

  33. disdaimona

    @osr

    να ξεκαθαρίσουμε κάτι γιατί φαίνεται γίνεται κάποιο μπέρδεμα. δεν είπα πως είμαι ενάντια στον ταξικό αγώνα σήμερα. είπα πως είναι αδύνατον σε μια υπο κατοχήν χώρα να επιδιώξεις ριζικές ταξικές ανατροπές. δεν είπα ότι είμαι υπέρ να μηδενίσουμε ή να αφήσουμε καν τον ταξικό αγώνα. αν με αυτό εννοούμε τις διεκδικήσεις, τις απεργίες και ούτω καθεξής.

    η ανάρτηση,δεν ξέρω, νομίζω δεν αφορούσε αυτό.
    νομιζω αφορούσε την προοπτική μιας ολικής ανατροπής του συστήματος.
    γι αυτό η πρώτη μου ερώτηση είναι αν θέλεις μια ανατροπή συστήματος μόνο στο νότο. και απάντησες όχι. και σωστά.
    δεν μπορούμε να θεωρήσουμε πως σαν ε/κ έχουμε να κάνουμε ένα αγώνα μόνοι μας, νομίζω ο αγώνας πρέπει να είναι από κοινού με τους τ/κ.
    εμένα γι αυτό με ενδιαφέρει η λύση, όχι για να εξυπηρετήσω το υπάρχον σύστημα.

    και κακώς σήμερα δεν υπάρχει καμιά μορφή κοινού αγώνα με την άλλη κοινότητα, έστω υπό τις υπάρχουσες συνθήκες.
    σίγουρα δεν συμφωνώ καθόλου με την σημερινή τακτική των συνδικαλιστικών οργανωσεων ούτε με την οπτική τους ως προς αυτό το ζήτημα ή γενικά το ζήτημα των διεκδικίσεων της εργατικής τάξης.
    μου φαίνεται πως οι συντεχνείες οπως τις λέμε έχουν γίνει ένας διαπραγματευτής και ένας συντονιστής των προβλημάτων και των κρίσεων παρά ένας καταλυτικός υπέρ των αγώνων παράγοντας.
    αυτό όμως δεν αποτελεί πρόβλημα των ατόμων που θέλουν λύση.αποτελεί πρόβλημα των κομμάτων που θέλουν λύση. για τα οποία εγώ δεν φέρω την ευθύνη να δικαιολογώ καθότι δεν συμμετέχω. έχω μόνο το δικαίωμα να κρίνω. και είπα πως τα κρίνω επί του θέματος του ταξικού αγώνα.

    Μου αρέσει!

  34. osr

    δισδαιμόνα καταρχήν δεν με απασχολούν καθόλου έννοιες όπως ε/κτ/κεβ/γδ/δ

    οπότε δεν κάνουμε αγώνα «εμείς οι ε/κ» αλλά οι εργαζόμενοι οι άνθρωποι που διαμένουν όπου διαμένουν και τους εκμεταλλεύονται άλλοι άνθρωποι

    αυτή ειναι η ουσία και στο έγραψα και πιο πάνω

    γιατί να πρέπει να μπαίνουμε σε αυτές τις λογικές ε/κ τ/κ και τα ρέστα;

    εσύ είσαι ελληνίδα; ανήκεις στο ελληνικό έθνος πχ; και τι σημαίνει πρακτικά αυτό δηλαδή;

    τι σε χωρίζει με την αισε τον αχμετ κλπ
    αυτονόητη απαντηση προφανώς

    αλλά έτσι όπως το λεμε καμιιά φορά «εμείς οι ε/κ» δεν είναι και τόσο τελικά αφού χωριζόμαστε μόνοι μας και εμείς που λέμε ότι δεν χωριζόμαστε

    μπαίνουμε στις ίδιες διαχωριστικές λογικές που επιβάλλονται

    κοίτα, αντιλαμβάνομαι το σκεπτικό σου και όλων των ανθρώπων πίσω από αυτό που ονομάζεται λύση επανένωση κλπ θεωρώ όμως ότι χάνεται παντελώς η ουσία

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε