Αιτή: Μια από τις μεγαλύτερες καταστροφές στην Ιστορία. Ο λόγος;

Μια χώρα που κατοικείται αποκλειστικά από «πρώην» σκλάβους οι οποίοι ουδέποτε επί της ουσίας κέρδισαν την ελευθερία τους και την αξιοπρέπεια τους

Κυβερνώμενη από δικτάτορες δικατορίσκους και διεφθαρμένους υπάνθρωπους των ηπα ως επί το πλείστον κατά καιρός οι αμερικάνοι πεζονάυτες αποβιβάζονται όποτε αυτοί θέλουν λαμβάνουν την εξουσία άμεσα όπως έγινε πολλές φορές στο παρελθόν

Μια από τις μεγαλύτερες καταστροφές στην Ιστορία της ανθρωπότητας λέγεται! 

Εκατοντάδες χιλιάδες οι νεκροί, αμέτρητες οι καταρρεύσεις κτιρίων

Γιατί όμως;  Στην Ασία και ειδικά στην Ιαπωνία οι σεισμοί έιναι της ίδιας και μεγαλύτερης έντασης….. και όμως σχεδόν δεν υπάρχουν νεκροί…..

Μια πάμφτωχη χώρα με οικονομία αποκλειστικά για να συντηρεί τους πατρόνες των διεφθαρμένων αξιωματούχων, μια χώρα που όλα δίδονται για το εξωτερικό «χρέος» 

Μια χώρα με εξαθλιωμένους «πρώην» και νυν σκλάβους προς εξαγωγή, μια χώρα μαριονέτα όπου οι κάτοικοι της υφίστανται τις συνέπειες του οικονομικού συστήματος εξαθλίωσης

Μια χώρα με κτίρια από βούτηρο έτοιμα προς κατάρρευση, μια χώρα η ίδια ετοιμόρροπη

Ποια θα είναι η βοήθεια που θα δοθεί; Χρέη και πάλι !! Ωστε να αλυσοδέσουν ακόμη περισσότερο τους ανθρώπους αυτούς 

 από το Democracy Now
Η δημοσιογράφος και συγγραφέας Naomi Klein μίλησε στη Νέα Υόρκη για την κρίση στην Αϊτή. Το Democracy Now μετέδωσε μέρος της ομιλίας της.

«Πρέπει να είμαστε απολύτως σαφείς ότι αυτή η τραγωδία, η οποία είναι κατά ένα μέρος φυσική, και κατά ένα άλλο αφύσικη -δεν πρέπει σε καμία περίπτωση, να χρησιμοποιηθεί πρώτον, για να υπερχρεώσει ακόμα περισσότερο την Αϊτή, και δεύτερον για να περάσει αντιλαϊκές επιχειρησιακές πολιτικές προς το συμφέρον των επιχειρήσεών μας. Δεν είναι μια θεωρία συνομωσίας. Έχει συμβεί κατ’ επανάληψη», επισημαίνει.

επίσης από την ίδια Disaster Capitalism

«ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΟΥ ΣΟΚ – Η άνοδος του καπιταλισμού της καταστροφής», είναι ο τίτλος του καινούργιου βιβλίου (κυκλοφόρησε στις 7 Σεπτεμβρίου) της Ναόμι Κλάιν, 37 ετών, Καναδής συγγραφέως, ακτιβίστριας και δημοσιογράφου, που συνεργάζεται με τη New York Times και γράφει τακτική στήλη στη βρετανική Guardian. Ο «καπιταλισμός της συμφοράς», εξηγεί, είναι εκείνος που στόχο έχει την εκμετάλλευση ενός κατακλυσμιαίου γεγονότος, που προκαλεί στη χώρα και στους πολίτες της ένα τεράστιο, και ενίοτε αξεπέραστο σοκ. Μιλάμε για έναν πόλεμο, μια μεγάλη φυσική καταστροφή (όπως οι πρόσφατες πυρκαγιές στη χώρα μας), μια τρομοκρατική επίθεση, κ.λπ. Ο καπιταλισμός αυτός, κατά τη Ναόμι Κλάιν, «χρησιμοποιεί» – εκμεταλλεύεται την κατάσταση πλήρους αποπροσανατολισμού, που υπάρχει στον πληθυσμό, και που ακολουθεί πάντα ένα τέτοιο γεγονός. Η απρόσμενη συμφορά ανοίγει ένα πολύ βολικό παράθυρο για να προωθηθούν πολιτικές που δεν μπορούσε το κράτος να προωθήσει υπό φυσιολογικές συνθήκες.

«ΣΤΟ ΠΙΟ ΧΑΟΤΙΚΟ σταυροδρόμι του εμφυλίου πολέμου στο Ιράκ, ένας καινούργιος νόμος εμφανίζεται ξαφνικά και επιτρέπει στις εταιρείες Shell και ΒΡ να διεκδικήσουν τα τεράστια αποθέματα πετρελαίου της χώρας. Αμέσως μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου, η κυβέρνηση Μπους στα μουλωχτά εκχωρεί την «εκμετάλλευση» του «Πολέμου κατά της Τρομοκρατίας», στις εταιρείες Halliburton και Blackwater. Στη νοτιοανατολική Ασία, όταν το φοβερό τσουνάμι διέλυσε όλες τις ακτές της, τα πιο ωραία κομμάτια, εκείνα που λέμε φιλέτα, εκποιήθηκαν σε τουριστικές επιχειρήσεις, που κιόλας τις μετέτρεψαν σε… μαγευτικά θέρετρα. Και τέλος, οι κάτοικοι της Νέας Ορλεάνης, ακόμα σκορπισμένοι σε διάφορες άκρες της Αμερικής εξαιτίας των καταστροφών που προκλήθηκαν εκεί από τον τυφώνα «Κατρίνα», ανακαλύπτουν τώρα με έκπληξη πως ό,τι είχε σχέση με κοινωφελείς υπηρεσίες, όπως οικιστικά συγκροτήματα, δημόσια και δημοτικά νοσοκομεία και σχολεία, δεν πρόκειται ποτέ ξανά να λειτουργήσουν. Θα αξιοποιηθούν, τους είπαν, αλλιώς…».

Η ΚΛΑΪΝ ταξίδεψε πρόσφατα στη Σρι Λάνκα. Εκεί, συναντήθηκε και με φίλους της, ακτιβιστές, από τους οποίους έμαθε πως το τσουνάμι έπαιξε έναν τέτοιον, ακριβώς, ρόλο στη χώρα τους. Δηλαδή, τον ρόλο «της καπιταλιστικής συμφοράς». Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση, εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι το τεράστιο παλιρροϊκό κύμα «καθάρισε» μερικές από τις πιο ωραίες ακτές, προχώρησε άμεσα στην εκχώρηση πολλών παραλιακών εκτάσεων σε ντόπια και ξένα επιχειρηματικά συγκροτήματα, που πίεζαν καιρό για να τα αξιοποιήσουν οικιστικώς, τουριστικώς, αλλά και για αλιεία. Η κυβέρνηση, πριν από το τσουνάμι, δεν τολμούσε να προχωρήσει σ’ αυτήν την πολιτική της επιθυμία, γιατί ήταν πολύ έντονη η αντίδραση των τοπικών κοινωνιών, τα ψαροχώρια των οποίων ζούσαν μόνο από την εκμετάλλευση της αλιείας και της καλλιέργειας μερικών αγροτικών προϊόντων εκεί.

ΜΠΟΡΕΙ, ΛΕΕΙ η Ναόμι Κλάιν, οι μικρές αυτές κοινωνίες να μη συνεισέφεραν σημαντική οικονομική βοήθεια στο κράτος, που ασφαλώς και θα επωφεληθεί από την αξιοποίηση των περιοχών, αλλά η διατήρηση της συνεκτικότητας και της φτωχής, αλλά αξιοπρεπούς ζωής των κατοίκων είναι μεγέθη που δεν μπορούν να αντισταθμιστούν με το γνωστό «επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης», που σπάνια αφήνει κάτι και στους ντόπιους – αντίθετα, τους αλλοτριώνει και τους εξαφανίζει. Η Κλάιν έγινε γνωστή σε όλο τον κόσμο από το βιβλίο της Νο Logo, που θεωρείται «το μανιφέστο του κινήματος εναντίον της παγκοσμιοποίησης», και που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 1999, τις μέρες που γίνονταν στο Σιάτλ οι πρώτες μεγάλες διαδηλώσεις εναντίον του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου. Οι επικριτές της συχνά τη χλευάζουν. «Ταξιδεύει πρώτη θέση με τα αεροπλάνα, πάντα με ένα ακριβό λάπτοτ στα γόνατα, φοράει ρούχα με ονομαστή προέλευση και πληρώνεται αδρά γράφοντας άρθρα σε εφημερίδες εναντίον της παγκοσμιοποίησης», σημείωνε πριν από περίπου ένα χρόνο ο Economist.

ΜΠΟΡΕΙΤΕ να την ακούσετε να τα εξηγεί όλα αυτά η ίδια στο βιντεάκι από το blogspot που έχει στην Guardian, στη διεύθυνση: http:// books.guardian.co.uk/video/2007/sep/05/naomi.klein

Haiti was a nation of farmers, but thanks to the strings attached to U.S. aid, government policies made profitable farming unprofitable. So the farmers were pushed to the cities to provide a cheap manufacturing labor force. All those people you see on the TV in their shattered shantytowns? We helped put them there. With exploitative loans and yes, even a classic CIA-backed coup, we helped create this mess.

 

The noble «international community» which is currently scrambling to send its «humanitarian aid» to Haiti is largely responsible for the extent of the suffering it now aims to reduce. Ever since the US invaded and occupied the country in 1915, every serious political attempt to allow Haiti’s people to move (in former president Jean-Bertrand Aristide’s phrase) «from absolute misery to a dignified poverty» has been violently and deliberately blocked by the US government and some of its allies.

Aristide’s own government (elected by some 75% of the electorate) was the latest victim of such interference, when it was overthrown by an internationally sponsored coup in 2004 that killed several thousand people and left much of the population smouldering in resentment. The UN has subsequently maintained a large and enormously expensive stabilisation and pacification force in the country.

Haiti is now a country where, according to the best available study, around 75% of the population «lives on less than $2 per day, and 56% – four and a half million people – live on less than $1 per day». Decades of neoliberal «adjustment» and neo-imperial intervention have robbed its government of any significant capacity to invest in its people or to regulate its economy. Punitive international trade and financial arrangements ensure that such destitution and impotence will remain a structural fact of Haitian life for the foreseeable future.

It is this poverty and powerlessness that account for the full scale of the horror in Port-au-Prince today. Since the late 1970s, relentless neoliberal assault on Haiti’s agrarian economy has forced tens of thousands of small farmers into overcrowded urban slums. Although there are no reliable statistics, hundreds of thousands of Port-au-Prince residents now live in desperately sub-standard informal housing, often perched precariously on the side of deforested ravines. The selection of the people living in such places and conditions is itself no more «natural» or accidental than the extent of the injuries they have suffered.

As Brian Concannon, the director of the Institute for Justice and Democracy in Haiti, points out: «Those people got there because they or their parents were intentionally pushed out of the countryside by aid and trade policies specifically designed to create a large captive and therefore exploitable labour force in the cities; by definition they are people who would not be able to afford to build earthquake resistant houses.» Meanwhile the city’s basic infrastructure – running water, electricity, roads, etc – remains woefully inadequate, often non-existent. The government’s ability to mobilise any sort of disaster relief is next to nil.

The international community has been effectively ruling Haiti since the 2004 coup. The same countries scrambling to send emergency help to Haiti now, however, have during the last five years consistently voted against any extension of the UN mission’s mandate beyond its immediate military purpose. Proposals to divert some of this «investment» towards poverty reduction or agrarian development have been blocked, in keeping with the long-term patterns that continue to shape the ­distribution of international «aid».

The same storms that killed so many in 2008 hit Cuba just as hard but killed only four people. Cuba has escaped the worst effects of neoliberal «reform», and its government retains a capacity to defend its people from disaster. If we are serious about helping Haiti through this latest crisis then we should take this comparative point on board. Along with sending emergency relief, we should ask what we can do to facilitate the self-empowerment of Haiti’s people and public institutions. If we are serious about helping we need to stop trying to control Haiti’s government, to pacify its citizens, and to exploit its economy. And then we need to start paying for at least some of the damage we’ve already done.

Here’s Naomi Klein, the author of «The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism,» speaking Wednesday night at the Ethical Culture Society to warn us against it happening again (video):
http://crooksandliars.com/susie-madr…saster-capital

Advertisements

13 Σχόλια

Filed under Παγκόσμιο Σύστημα-Αλήθειες κρυμμένες, αλήθεια, διάφορα

13 responses to “Αιτή: Μια από τις μεγαλύτερες καταστροφές στην Ιστορία. Ο λόγος;

  1. Νομίζω το πραγματικό ερώτημα είναι: Γιατί ο »μεγάλος» τα βάζει πάντα με τους μικρούς;

    Ξέρεις πως το βλέπουν οι Αμερικάνοι;
    η καλύτερα η κεντρική νομισματική τράπεζα;
    Σου λέει κανονικά δεν δικαιούσαι να σε δανείσουμε.
    Σε δανείσαμε πριν, δεν μας πλήρωσες πίσω επομένως το κόστος δανεισμού σου αυξάνεται συναρτήσει και με το δημοσιοοικονομικό σου έλλειμμα.

    Παρόλα αυτά επειδή είμαστε ανθρωπιστές θα σου δώσουμε χρήματα κάποια τζάμπα, άλλα ως χρέος αλλά με χαμηλό επιτόκιο, ουτως ώστε να μπορέσετε να τα ξεχρεώσετε.. ..κάποτε

    Φυσικά όλοι ξέρουμε πως η μοίρα αυτών των ανθρώπων είναι κομμένη και ραμμένη..

    Οταν υπάρχουν ηγέτες διεφθαρμένοι που δανείζονται στο όνομα της χώρας αλλά καταναλώνουν οι ίδιοι δεν υπάρχει σωτηρία.
    Το ίδιο κέρμα του ίδιου νομίσματος είναι και στην ευρώπη. Ηγέτες που διακηρύσσουν πως »τρώνε» τα λεφτά των κουτόφραγκων Ευρωπαίων και ξυπνάμε την επόμενη μέρα με 14.5% δημοσιοοικονομικό έλλειμμα.

    έτσι πάει το πράγμα..

    Διεφθαρμένοι ανθρώποι + άγριος καπιταλισμός είναι σαν το ποτό και την οδήγηση.

    Μου αρέσει!

  2. osr

    τελικά τι είναι ο καπιταλισμός κυριάκο; δώσε ένα ορισμό

    Μου αρέσει!

  3. m4trix87

    Με λίγα λόγια καπιταλισμός = επιβίωση των λίγων και ισχυρών…

    Μου αρέσει!

  4. Μα δεν είναι τόσο απλό και νομίζω τα ξανάπαμε τούτα..

    Ο καπιταλισμός σήμερα είναι μια λέξη που εμπερικλείει τόσα πολλά πράγματα που θα έλεγε κανείς πως καπιταλισμός είναι ολόκληρο το σημερινό ανθρώπινο οικοδόμημα. Και επειδή ο Κόσμος που ζούμε σήμερα κατα κοινή ομολογία είναι γεμάτος σκατά. Είναι εύκολο- πολύ εύκολο να ενοχοποιείται ο Καπιταλισμός, αφού η κοινωνία μας εξάλλου είναι καπιταλιστική.

    Για να δεις τι πραγματικά είναι ο καπιταλισμός και να απαντήσεις το ερώτημά σου θα πρέπει να εστιάσεις στη πολύ βασική του μοριακή δομή.

    Ο Ernest Bornemant στο βιβλίο του Das patriarchy έγραψε το εξής:

    »Ο πρώτος άνθρωπος που περίφραξε ένα κομμάτι γης και είπε πως αυτό είναι δική μου γη είναι ο δημιουργός της σημερινής (καπιταλιστικής) κοινωνίας.»

    Μετά ήρθε το εμπόριο και η συναλλαγή.

    Το να έχω μια σακκούλα μήλα (πραγματικός πλούτος) και να τον ανταλλάζω με μια σακκούλλα πατάτες, ή μια σακούλα Ψάρια.

    Στην πορεία αυτής της πράξης και αυτής της λογικής.

    ήρθε ο Χαλκός το Σίδηρο και το Χρυσάφι

    Τα οποία ήταν επίσης πραγματικός πλούτος. Αφού με αυτά έφτιαχναν όπλα και εργαλεία.

    Μετέπειτα οτιδήποτε είχε οποιαδήποτε χρηστική αξία αποκτούσε και μια πραγματική αξία. Πχ κοσμήματα, αγαλματάκια τούβλα ξύλα κτλ.

    Εδώ υπάρχει ένα κενό στην ιστορία. Είναι ένα μυστήριο το τι οδήγησε τους ανθρώπους στο να εγκαταλείψουν την ζωή στις μικρές κοινωνίες και να φτιάξουν τις Μεγάλες πόλεις και τους μεγάλους πολιτισμούς- με μεγάλα κτήρια -στρατό- πολιτειακή δομή κτλ.

    Υπάρχει ένα μεγάλο -Γιατί- και υπάρχουν πολλές θεωρίες.

    Κάποιοι λένε πως ήταν λόγο της κοινής Θρησκείας.
    Αλλοι λένε πως είναι η φύση του Καπιταλισμού που οδηγεί εκει πέρα αφού ευνοεί την συνεργασία. και τις μεγάλες οικονομίες.
    Αλλοι λένε πως ήταν για προστασία από τους νομαδικούς λαούς που λεηλατούσαν.
    Και ούτω καθεξής.

    Αυτοί οι πολιτισμοί λόγο του αριθμητικού τους μεγέθους χρειάζονταν περισσότερα εργατικά χέρια για να παράξουν τον Πλούτο έτσι είχαμε τους Σκλάβους τους Είλωτες κτλ. Τα οποία χέρια απαιτούσαν κάποιου είδους αμοιβή. Οταν τα αγαθά είχαν πλέον γίνει τόσα πολλά σε είδος και σε ποσότητα ήταν αδύνατο κάποιος να κάνει ανταλλαγή από είδος σε είδος πραγματικού πλούτου με την στενή του έννοια.

    Έτσι εφόσον τα μέταλλα είχαν πραγματική αξία φτιάχτηκαν τα πρώτα κέρματα.

    Παράλληλα στην άλλη άκρη του κόσμου μια άλλη καπιταλιστική κοινωνία αναπτύσσεται παράλληλα.

    Η ασιατική (Κινέζικη) όπου το ΧΑΡΤΙ ήταν εκεί πραγματικός πλούτος και ανταλλάξιμο υλικό. Αφού με αυτό έφτιαχναν τα σπίτια τους κτλ. Κάπου περι τα μέσα της δυναστείας των Song. Τυπώθηκαν τα πρώτα χαρτονομίσματα. Με την ανακάλυψης της Ασίας απο τον Μάρκο Πόλο και την εισαγωγή του χαρτιού έγινε εύκολα και η μετάβαση στο χάρτινο χρήμα και στον δυτικό πολιτισμό. Αφού ήταν πιο ελαφρύ και πιο εύκολο να το κρύψεις απο τους κλέφτες αφού παρά να μεταφέρεις δέκα κιβώτια με χρυσό μπορούσες να μεταφέρεις ένα χάρτινο νόμισμα που μπορούσες μετά να το εξαργυρώσεις απο ένα μέρος που φυλαγόταν ο χρυσός.

    Σημείο σταθμός στην μετατροπή του Προ-καπιταλισμού στη σημερινή του μορφή είναι η ανακάλυψη του πετρελαίου.

    Εδώ σε καλώ (σε παρακαλώ) να πας να δεις σε DVD σήμερα κιόλας μια ταινία που ονομάζεται

    »There will be blood.» και έχει να κάνει με το θέμα μας / Νομίζω αποκαλύπτει σε πολύ μεγαλύτερο βάθος απο όσο μπορώ εγώ ή εσύ με λεξούλες να περιγράψουμε την πραγματική ουσία του καπιταλισμού.

    Ο πρωταγωνιστής της Ταινίας είναι στην ουσία »ο Κακός» σκάβει μονάχος με κίνδυνο τη ζωή του τον πρώτο του λάκκο και βρίσκει πετρέλαιο. Μετατρέπεται ξαφνικά απο τίποτα σε Oilman και σε όλη του την υπόλοιπη ζωή κάνει μονάχα αυτό που ξέρει, να βγάζει κέρδος, να είναι ο καλύτερος απο όλους, δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. Σε ένα μονόλογο του στην ταινία εξομολογείται σε ένα παπά πως θέλει όλοι οι άνθρωποι γύρω του να αποτύχουν ακολουθεί το ίδιο μονοπάτι. Βάζοντας
    μη μπορώντας να κάνει αλλιώς το χρήμα και το Κέρδος πάνω απο όλα. λόγο της παιδείας των αξιών και των ιδανικών του τα οποία συγχέονται σε αυτό που ονομάζει πλέον ανθρώπινηφύση και χαρακτήρα. Ομως Σε ένα ατύχημα εξόρυξης πετρελαίου ο Γιός του χάνει την ακοή του.
    Τότε
    Διχάζεται ανάμεσα στον ψυχρό επιχειρηματία και τον Πατέρα.. Η σκληρή πραγματικότητα είναι πως ο γιος του είναι πλέον ένα άχρηστο εμπόρευμα.
    και η ταινία συνεχίζεται.. πρόκειται για ένα αριστούργημα.. Δες την. Αν θες να μάθεις τι είναι πραγματικά ο καπιταλισμός.

    Που είχαμε μείνει;
    Α ναι στο πετρέλαιο..
    η Βιομηχανική επανάσταση λοιπόν που ακολούθησε εκτίναξε το επίπεδο ζωής του δυτικού πολιτισμού.
    Παράλληλα όμως με τα αγαθά και τον πλούτο αυξάνοταν και ένας άλλος αστάθμητος παράγοντας. Ο ανθρώπινος. Που πλέον πηγαίνοντας κόντρα στη φύση μετατρέπεται σε ένα είδος ιού.

    Ηταν θέμα χρόνου απλά να μην υπάρχει αρκετό χρυσάφι για να εκτυπωθούν αρκετά νομίσματα.

    Το αμερικάνικο όνειρο της δεκαετίας του 30 δεν κράτησε για πολύ.

    Η ανθρωπότητα περνάει μια τρομακτική κρίση που όμοια της δεν είχε ξαναδεί.

    http://www.hyperhistory.com/online_n2/connections_n2/great_depression.html

    Μια μαύρη τρίτη σηματοδοτεί μια περιπέτεια που θα αλλάξει τον κόσμο για πάντα. Οι μισθοί τα έσοδα πλουσίων και φτωχών ισοπεδώθηκαν. η κρίση θα επηρεάσει τόσο Τους Φτωχούς όσο και τους πλούσιους. τον Αναπτυγμένο κόσμο όσο και τις αναπτυσσόμενες χώρες (τρίτο κόσμο). θα προκαλέσει 2 παγκόσμιους πολέμους και η Αμερική βρίσκει την λύση της ανεργίας στην Πολεμική βιομηχανία. Παράγοντας και πουλώντας όπλα στους Συμμάχους.

    Η Αμερική μετατρέπεται σε μια τεράστια πολεμική υπερδύναμη.

    H Αγγλία η οποία έδωσε εν τω μεταξύ όλο της το χρυσάφι στην Αμερική για να αγοράσει όπλα. Είχε πλέον χρεοκοπήσει.
    Ο Τσόρτσιλ συμβουλεβόμενος τον Κέινς αποσυνδέει τη λίρα απο το χρυσό και αρχίζει να τυπώνει νομίσματα. Χωρίς πραγματική αξία.
    Με το σκεπτικό πως το νόμισμα έχει πάρει στα μυαλά των ανθρώπων πραγματική αξία και λειτουργεί ως κίνητρο για να παραχθεί ο πλούτος. Επιπλέον ο Χρυσός ούτως η αλλιώς με την αλχημεία μπορεί να παραχθεί στο εργαστήριο.
    Να μην τα πολυλογούμε..
    Το πείραμα πέτυχε Η Αγγλία με τους ινδούς αφρικανούς και κυπραίους μετανάστες 😉 ξαναβρίσκει κάπως τα πόδια της.

    Απο τότε όμως ξεκίνησε η Ανωμαλία.

    Commodity money
    Convertible paper money
    Inconvertible money
    Bank deposits
    Electronic money

    Που οδηγούμαστε.. ένας θεός ξέρει..

    Οπως βλέπετε απο την χονδροειδές περιγραφή μου Ο καπιταλισμός ξεκινώντας απο μια τόσο απλή και αθώα πράξη. Ενα τόσο βασικό ανθρώπινο δικαίωμα – Οπως είναι το να εμπορεύεσαι τα αγαθά που παράγεις με τον ιδρώτα του προσώπου σου, μετεξελίχθηκε στο σημερινό μας οικοδόμημα.

    Η τραγική πραγματικότητα είναι πως δεν βλέπω διαφυγή. Ο καπιταλισμός έχει γίνει πλέον ο ίδιος μας ο εαυτός (μιλάω γενικά για τους ανθρώπους) και όπως λέει και ο πρωταγωνιστής της ταινίας που σας προανέφερα, We are finished.

    Νομίζω έχει ενδιαφέρων να αναλύσουμε τους 2 Παγκοσμίους πολέμους, τα πραγματικά αίτια και το σήμερα.

    Ποιός θα είναι o νέος Χιτλερ;

    Οσοι διάβασαν τον »Αγών» θα γνωρίζουν πως τα πραγματικά κίνητρα του ήταν οικονομικά. Η στριμωγμένη στη γωνία Γερμανία, δέχεται ανελέητα κτυπήματα απο τις Αποικιοκρατικές Υπερδυνάμεις και εν τέλει κηρύσσει πόλεμο. . Θέλει μερίδιο της πίτας κτίζει μπαζουκας και βομβαρδιστικά και λέει τώρα θα σε γαμήσω..

    Τουλάχιστο με τους Γερμανούς ήξερες πως σε γαμούσαν… 😉

    Εβάζαν και την σειρήνα πάνω στα αεροπλάνα τους απλά και μόνο για να ξέρεις πως θα σούρθει η βόμβα στο κεφάλι και να σε βλέπουν απο πάνω που θα τρέχεις!..

    Σε αντίθεση με τους Εγγλέζους και τους Αμερικάνους που σε γαμούν χωρίς να το πάρεις πρέφα και ξαφνικά είσαι έγκυος..
    Κάποιοι λεν πως οι Γερμανοί έμαθαν το κόλπο των Εγγλέζων και τους την έκατσαν με την Ευρωπαική ένωση και το Ευρώ…

    Επιφυλάσσομαι..

    Μου αρέσει!

  5. osr

    είδες που τα έχεις μπερδεμένα μέσα στο μυαλό σου και δεν ξέρεις τους όρους

    το να έχεις ένα κομμάτι γη το οποίο εσύ να το αξιοποιείς για να παράγεις αυτά που θέλεις για να ζήσεις και να καρπώνεσαι τον κόπο σου δεν εμπίπτει στον όρο καπιταλισμός

    το να ανταλλάζεις μια σακούλα μήλα με μια σακούλα πατάτες δεν εμπίπτει στον όρο καπιταλισμός

    θα ενέπιπτε στην έννοια του καπιταλισμου
    (με την προβιομηχανοποιημένη έννοια του όρου)
    αν αυτός ο άνθρωπος που λέει ότι η γη είναι «δική» του δεν την δουλεύει

    αλλά εκμεταλλεύεται την εργασία άλλων ανθρώπων οι οποίοι την οργώνουν την θερίζουν και παράγουν προιόντα από αυτήν ώστε αυτός να αποκομίζει όφελος και κέρδος

    ο καπιταλισμός επί της ουσίας είναι η εκμετάλλευση του άνθρωπου από τον άνθρωπο

    δηλαδή η αποκόμιση κέρδους από την εργασία άλλου ανθρώπου

    ο τσιφλικάς καρπώνεται την εργασία των εργατών/αγροτών
    (που είναι υπό την «προστασία» του με την δύναμη των όπλων φυσικά)
    χωρίς να κάνει τίποτα απλά και μόνο γιατί τάχα η γη αυτή είναι «δική»του

    το «δική»του φυσικά έχει να κάνει αποκλειστικά με την δύναμη των όπλων που έχει για να την προστατεύσει

    ο καπιταλισμός με την σημερινή του μορφή εμφανίστηκε μετά την βιομηχανική επανάσταση

    οι τσιφλικάδες έγιναν ουσιαστικά καπιταλιστές οι οποίοι «κατέχουν» τα μέσα παρααγωγής δηλαδή τα εργοστάσια παραγωγής πλούτου

    και εκμεταλλεύονται την εργασία των εργατών

    οι καπιταλιστές/εργοστασιάρχες καρπώνονται τον πλούτο που παράγουν οι εργάτες/μισθωτοί σκλάβοι (με αντάλλαγμα τον μισθό) χωρίς αυτοί να κάνουν τίποτα

    αυτή είναι η πιο συμπυκνωμένη έννοια του όρου καπιταλισμός σήμερα

    οι μεγάλες πόλεις εκτοτε ειδικά δημιουργήθηκαν λόγω της βιομηχανικής επανάστασης όπου η ύπαιθρος άρχισε να μαραζώνει

    τα μέσα παραγωγής δηλαδή τα εργοστάσια συγκεντρώθηκαν σε περιοχές ιδίως κοντά σε λιμάνια ώστε να εξάγουν τα προιόντα και έτσι δημιουργήθηκαν σταδιακά οι πόλεις τέρατα με την λεγόμενη αστυφιλία

    οι έλληνες και όχι μόνο φυσικά μετανάστες συνέρρεαν στην Γερμανία κατά χιλιάδες για να γίνουν βιομηχανικοί εργάτες/μισθωτοί σκλάβοι ώστε να «πουλήσουν» την εργασία τους στους καπιταλιστές επειδή εκεί υπήρχαν εργοστάσια

    οι βιομηχανικές χώρες και πόλεις υποδέκτηκαν τους πρώην αγρότες οι οποίοι πλέον συρρέουν στις πόλεις για να γίνουν εργάτες των εργοστασίων

    αυτό που κάνει τον άνθρωπο άγριο θηρίο είναι η συνεχής προσπάθεια του για αποκόμιση κέρδους

    στο έχω πει επανειλημμένως αυτό έστω και αν εσύ χρειάστηκες μια ταινία για να το αντιληφθείς

    έστω και έτσι όμως

    το ότι αυτός ο άνθρωπος έγινε έτσι αυτό είναι παρεπόμενο και παρενέργεια του καπιταλισμού και όχι η ουσία του καπιταλισμού

    ο άνθρωπος που βάζει το κέρδος πάνω απ΄ολα είναι δημιούργημα
    (αφού είπαμε ο άνθρωπος είναι όν κοινωνικά καθορισμένο)
    του συστήματος του καπιταλισμου

    στο οποίο το κέρδος είναι αυτοσκοπός και έχει θεοποιηθεί ειδικά στις μέρες μας

    ο «επιτυχημένος΄» άνθρωπος είναι ο λεφτάς χωρίς να έχει σημασία πως και με ποιο τρόπο έγινε λεφτάς

    το κραχ του 29 είναι απόρροια ενός άλλου υποπροιόντος του καπιταλισμού

    το οποίο σε αυτό εδώ το blog αναλύθηκε πολύ καλά
    https://osr55.wordpress.com/2009/03/04/

    του χρηματοπιστωτικού συστήματος με τους τοκογλύφους τράπεζες που δίνουν αέρα και παίρνουν χρήματα υπό την υψηλή προστασία του πατρόνου τους δηλαδή του κράτους το οποίο λειτουργεί για να τους εξυπηρετεί

    αυτό έγινε και το 2008 όπου τάχα τα χρήματα έλειψαν

    μα δεν έλειψαν, αφού δεν υπήρξαν ποτέ, αφού οι τράπεζες δίνουν αέρα

    το κράτος όμως, το ισχυρότερο μάλιστα αυτό των ηπα έδωσε πραγματικό χρήμα

    770 δισεκατομυρίων δολαρίων στις τράπεζες

    στο είχα γράψει πολλές φορές αλλά εσύ ακούς μόνο τον εαυτό σου

    δεν υπάρχουν γερμανοί άγγλοι γάλλοι πορτογάλλοι έτσι όπως το εννοείς εσύ

    υπάρχουν οι καπιταλιστές οι υποδιαιρέσεις τους και οι μισθωτοί σκλάβοι

    ο χίτλερ ήταν ο εκπρόσωπος των γερμανών καπιταλιστών οι οποίοι ήθελαν να επεκτείνουν τις αγορές τους και το πεδίο ανεύρεσης μισθωτών σκλάβων

    ο αντίστοιχος εκπρόσωπος των εγγλέζων καπιταλιστών ήταν ο τσάμπερλεν πρωθυπουργός

    ο οποίος είχε επίσημη συνάντηση με τον χίτλερ πριν το ξέπσπασμα του Β παγκ. πολέμου τον οποίο προσπάθησε να πείσει ότι η πίτα αρκεί για όλους τους καπιταλιστές

    ο χίτλερ δεν δέκτηκε και έτσι πούλησαν φούμαρα περί ελευθεριες και λοιπά

    όλα αυτά υπάρχουν και στα βίντεο και στα κείμενα που σχολίασες τόσες φορές

    αλλά μάλλον ακούς και διαβάζεις μόνο τον εαυτο σου

    ας εν τζαι έτσι που το κατάλαβες

    δηλαδή το συμπέρασμα σου ποιο είναι δεν κατάλαβα;

    Μου αρέσει!

  6. Τι εννοείς το συμπέρασμα μου;
    Μα ποιός νομίζεις ότι είμαι το βρετανικό εφετείο;
    🙂
    Εγώ σου είπα We are finished. δε την ταινία.

    Πέραν της πλάκας πολλά απο αυτά που γράφεις επιδέχονται διαφορετικής ερμηνείας.

    Καταρχάς
    Η ιδιοκτησία γης και το εμπόριο (ανταλλαγή αγαθών) ΤΟΝΙΣΑ πως δεν είναι ο σημερινός καπιταλισμός είναι όμως οι απαρχές του – οι ρίζες του. ΜΗΝ ΤΟ ΑΡΝΗΣΕ (και αυτό ειναι το όλο θέμα αφού αυτά τα δύο είναι βασικά ανθρώπινα δικαιώματα) Αρα να υποθέσω πως ως εδώ βλέπεις το ζήτημα και συμφωνούμε.
    Ο Μαρξ ακριβώς επειδή το αναγνώρισε το παράδοξο εστίασε εκεί.

    Και γιαυτό στον Κομουνισμό δεν υπάρχει ιδιοκτησία αλλά κοινοκτημοσύνη, και το εμπόρευμα σου δεν μπορείς να το πουλήσεις, αφού δεν θα έπρεπε να υπάρχει το χρήμα που δεν είναι πραγματικός πλούτος.

    Αυτά που σου έγραψα πιο πάνω δεν τα έβγαλα απο το μυαλό μου, είναι μάλιστα και αριστερή η προσέγγιση μου στην ιστορία του καπιταλισμού, άλλοι θα έλεγαν πως ο καπιταλισμός είναι αποτυπωμένος στη φύση πολύ πριν απο την απαρχή του ανθρώπινου είδους και ονομάζεται ανταγωνισμός και επιβίωση του δυνατότερου.
    Εγώ τουλάχιστο έδωσα ένα παραθυράκι να υπήρξε κάποτε μια μη καπιταλιστική ανθρώπινη κοινωνία.

    Καπιταλισμός – Καπιταλ – έχει να κάνει με ένα πράγμα: το κεφάλαιο – το εμπόρευμα- τον πλούτο αυτό πραγματεύεται.

    Αυτό με την σειρά του -το Κεφάλαιο- χωρίζεται σε ΔΥΟ ζητήματα.

    Το Πως -παράγεται- και πως -Διαχειριζόμαστε- το ΚΕΦΑΛΑΙΟ.

    Στην ουσία ο κομουνισμός δεν ανατρέπει τον τρόπο παραγωγής του πλούτου- αποδέχεται πως θα προέρχεται από τον εργάτη- απλά προτείνει ένα διαφορετικό τρόπο διαχείρισης του -Καπιταλ- είναι δηλαδή μονάχα ένα διαφορετικό είδος καπιταλιστικού μοντέλου.

    επομένως αυτό που λες:

    »ο καπιταλισμός επί της ουσίας είναι η εκμετάλλευση του άνθρωπου από τον άνθρωπο
    δηλαδή η αποκόμιση κέρδους από την εργασία άλλου ανθρώπου»

    Είναι λάθος!

    Αυτό δεν είναι καπιταλισμός. απλά χρησιμοποιείς λάθος λέξη.

    ενοχοποιείς την ελεύθερη αγορά για κάτι που δεν ευθύνεται και δεν πραγματεύεται.
    Τον τρόπο παραγωγής του πλούτου!
    Αυτό δεν είναι ζήτημα της διαχείρισης του κεφαλαίου-πλούτου είναι το ζήτημα της ΠΑΡΆΓΩΓΗΣ του κεφαλαίου-πλούτου.

    Η παραγωγή του πλούτου είναι ένα άλλο ζήτημα.

    Ο Μαρξ το αναγνωρίζει αυτό και απλά λέει αφού παράγουμε εμείς όλο τον πλούτο να τον καταναλώνουμε. Να μην υπάρχουν αφεντικά μόνο εργάτες. Θεωρεί τα αφεντικά περιττά.

    Ως εδώ όλα καλά όμως στη πράξη Ο κομουνισμός έχει περισσότερη εκμετάλλευση και αποκόμιση κέρδους απο την εργασία ανθρώπων αφού ο πλούτος που παρήγαγε ο λαός σε γη που δεν του άνηκε δημευόταν ολόκληρη απο το κράτος και ξαναμοιραζόταν άδικα.

    Τον πλούτο στην τελική Πάντα κάποιος πρέπει να τον παράξει. Αυτό είναι το πρόβλημα.

    επομένως αυτό που θίγεις είναι άλλο ζήτημα.

    η διαφορά με την Ελεύθερη αγορά στο θέμα παραγωγής του πλούτου είναι ότι ο άνθρωπος παίρνει τουλάχιστο ένα μισθό και μπορεί να αγοράσει ένα κομμάτι γής , όταν λέω μπορεί εννοώ ..έχει το νομικό δικαίωμα.

    γιαυτό στο ερώτημα της διαχείρησης του πλούτου
    προτιμώ την ελεύθερη αγορά. Free market based economy. Οχι επειδή είναι Καλή ή ηθική ή τέλεια. Απλά είναι καλύτερη, ηθικότερη, και λειτουργικότερη απο οποιοδήποτε άλλο σύστημα. και ειδικά απο τον κομουνισμό στη πράξη.

    Αμα έχεις να διαλέξεις αναμεταξύ δύο κακών διαλέγεις το λιγότερο κακό.

    Απλά μέχρι να μας βοηθήσει η τεχνολογία Και να δώσει εναλλακτικές λύσεις στον τρόπο παραγωγής του πλούτου δεν υπάρχει μέση επιλογή.

    Παρεμπιπτόντως τα άκουσες με την υπόθεση όραμς;

    Να σε ρωτήσω κάτι; Θεωρητικά αν Μπει η Τουρκία στην Ευρώπη θα μπορούμε να κινηθούμε νομικά χρησιμοποιώντας αυτή την υπόθεση ως προηγούμενο για περαιτέρω ζητήματα;

    Μου αρέσει!

  7. »Αμα έχεις να διαλέξεις αναμεταξύ δύο κακών διαλέγεις το λιγότερο κακό.»

    Διόρθωση…

    Στην πράξη δεν έχουμε καν άλλη επιλογή..

    όποτε ως προς τι η συζήτηση;

    Μου αρέσει!

  8. m4trix87

    Δεν έχουμε άλλη επιλογή?

    Σου έχω ξαναπεί,η εναλλακτική πλέον δεν είναι ο εξουσιαστικός «κομμουνισμός»-κρατικός καπιταλισμός,όπως σωστά αναφέρεις,αλλά όλη η παραγωγή να ελέγχεται από τον ίδιο τον λαό.

    Αυτή η επιλογή δεν δοκιμάστηκε ακόμη επαρκώς για να αποτύχει και να απορριφθεί.

    Μου αρέσει!

  9. osr

    ο καπιταλισμός είναι μια λέξη

    το πιο σύμπυκνωμένο επιγραμματικά περιεχόμενο της είναι η εκμετάλλευση του άνθρωπου από τον άνθρωπο

    ο καπιταλιστής καρπώνεται τον πλούτο που παράγουν άλλοι άνθρωποι χωρίς αυτός να συμμετέχει στην παραγωγή

    απλά πράγματα και δεν καταλαβαίνω τι δεν καταλαβαίνεις

    ο καπιταλισμός όπως σου έχω ξαναπεί πολλές φορές δεν έχει θεωρητικό υπόβαθρο αλλά εξελίκτηκε πάνω σε αυτή την πολύ απλή βάση που σου είπα

    δηλαδή οι εργοστασιάρχες καρπωνονται τον πλούτο που παράγουν οι εργάτες με αντάλλαγμα ένα μισθό

    ο πατέρας του κομουνισμού είναι ο καπιταλισμός ο οποίος επινοήθηκε ως αντίβαρο στην βαρβαρότητα που προκαλεί στους ανθρώπους

    ο λόγος ύπαρξης και η ουσία όλων των κοινωνικών συστημάτων είναι φυσικά η διαχείριση και διανομή του παραγόμενου πλούτου

    τι ακριβώς δεν καταλαβαίνεις κυριακουλη μου;
    αυτό είναι δεδομένο παλληκάρι μου καλό

    τον πλούτο να τον καρπώνονται αυτοί που τον παράγουν και όχι αυτοί που απλά δεν κάνουν τίποτα

    αυτό που ουσιαστικά υπήρξε στην σοβιετική ένωση δεν ήταν κομουνισμός αλλά κρατικός καπιταλισμός

    στο ξαναείπα και αυτό αλλά δεν….
    δηλαδή το κράτος μέσω μιας μικρής ομάδας ανθρώπων έλεγχε τα μέσα παραγωγής και όχι οι εργάτες που παρήγαγαν τον πλούτο

    στον κομουνισμό όπως τον επινόησε ο μαρξ υπήρχαν στάδια και δεν ήταν κάτι στατικό

    δηλαδή πρώτα θα επιβληθεί η δικτατορία του προλεταριάτου με την κατάληψη της εξουσίας από την εργατική τάξη

    αυτό είναι το πρώτο μεταβατικό στάδιο κατά την οποία η εργατική τάξη θα αναλάβει την εξουσία με στόχο την αυτοκατάργηση του κράτους ώστε να σταματήσουν οι ταξικές διακρίσεις

    πάνω σε αυτό το μεταβατικό στάδιο φυσικά υπήρξαν πάρα πολλές διαφωνίες για το πως θα έπρεπε αυτό να λειτουργήσει

    υπήρξαν οι λενινιστές οι τροτσιστές οι σταλινιστές ακόμη και εκπρόσωποι των αναρχικών όπως ήταν ο μπακούνιν

    η κάθε ομάδα από αυτές αντιλαμβανόνταν διαφορετικά την δικτατορία του προλεταριάτου και πως αυτή θα επρεπε να λειτουργήσει ώστε να επιβληθεί εν τέλει ο κομουνισμός με την εργατική δημοκρατία και την αμεσοδημοκρατία ο οποίος στο απώτατο και τελειότερο του στάδιο θα οδηγούσε στην αναρχία

    εν τέλει αυτό που τελικά επικράτησε ήταν ένα γραφειοκρατικό κράτος μια ελίτ η οποία έλεγχε τα πάντα τον στρατό το κυριότερο και τα μέσα παραγωγής

    σε καμιά περίπτωση αυτό που υπήρξε στην σοβιετική ένωση δεν ήταν κομουνισμός

    ελεύθερη αγορά δεν υπήρξε ποτέ παρά μόνο στα μυαλά αδαών ανθρώπων που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα

    γιατί άραγε πρέπει να υπάρχει εποπτική αρχή που να επιβλέπει τον «ελεύθερο ανταγωνισμό»;

    μα ακριβώς γιατί δεν υπάρχει ελεύθερος ανταγωνισμός γιατί δεν υπάρχει ελεύθερη αγορά αλλά καρτέλ επί παντός επιστητού

    το πετρέλαιο που καθορίζει την ζωή μας απόλυτα αφού από αυτό εξαρτώνται όλα ξέρεις πως καθορίζεται η τιμή του;

    μα φυσικά από την ημερήσια παραγωγή του

    ποιος αποφασίζει για την ποσότητα της παραγωγής του η οποία θα καθορίσει και τις μετακυλιομένες τιμές στα πάντα;

    τα καρτέλ καθορίζουν τις τιμές των πάντων και η μόνη απάντηση στην «ελεύθερη» αγορά είναι η αντίδραση των ανθρώπων στην αυθαιρεσία ώστε ακόμη και στα πλαίσια του κράτους με την σημερινή του μορφή να μπορεί να αντιδρά

    όπως γίνεται πχ στην κύπρο με το πλαφόν που επιβάλει στην «ελεύθερη» αγορά πώλησης πετρελαίου από τις εταιρείες πετρελαιοειδών

    αν δεν υπήρχε ο μπαμπούλας του διατάγματος από το υπουργείο εμπορίου αυτή την στιγμή η τιμή της βενζίνης θα ήταν σε απίστευτα ύψη

    όσον αφορά την υπόθεση όραμς αυτό που έγινε με την απόφαση του αγγλικού εφετείου που αποδέκτηκε την απόφαση του Δικαστηρίου Ευρωπαικών Κοινοτήτων σε σχέση με το προδικαστικό ερώτημα που του τέθηκε από το αγγλικό πρωτόδικο δικαστήριο σε σχέση με το πρωτόκολο 10 και την αναστολή του κοινοτικού δικαίου σε περιοχές που δεν ελέγχει η Κυπριακή Δημοκρατία το οποίο είπε ότι το κοινοτικό δίκαιο εφαρμόζεται σε όλη την επικράτεια της κύπρου

    τώρα είναι ότι η απόφαση του επαρχιακού δικαστηηρίου λευκωσίας να έιναι εκτελεστή στην αγγλία

    δηλαδή με αυτή την υπόθεση θα μπορει να μπει μέμο (αν δεν μπήκε ήδη που μάλλον μπήκε) στην ακίνητη περιουσία τους στην αγγλία ώστε να μην μπορούν να το πουλήσουν όσο εκρεμεί η εκτέλεση της απόφασης

    και εν τέλει αν οι όραμς αρνηθούν να εκτελέσουν την απόφαση του επαρχιακού δικ λευκωσίας η οποία πλέον είναι εκτελεστή στην αγγλία τότε θα μπορεί να εκποιηθεί περιουσία τους στην αγγλία και να πωληθεί σε πληστιαρισμό

    η απόφαση αυτή του ΔΕΚ ισχύει για όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ και θα ισχύει και για την τουρκία και όταν ενταχθεί στην ΕΕ

    Μου αρέσει!

  10. Το πρώτο προλεταριάτο αποτελείτο απο ανθρώπους (Λένιν Στάλιν Τρότσκι) εξαιρετικά μορφωμένους οι οποίοι έγραψαν απο δεκαπέντε βιβλία ο καθένας. Οταν αυτοί οι άνθρωποι δεν κατάφεραν να ερμηνεύσουν και να εφαρμόσουν το γενικογράφημα του Μαρξ τότε ποιός σε κάνει να πιστεύεις πως μπορεί να το κάνει;

    Εγώ βλέπω τον Κομουνισμό σαν το Ισλάμ όπου και αν εφαρμόστηκε τα κάνει σκατά.. επομένως κάτι δεν πάει καλά στη βάση της θεωρίας.

    Κατά τη γνώμη μου
    Απλά δεν μπορείς να απαγορεύσεις βασικά ανθρώπινα δικαιώματα που προϋπήρχαν από τις απαρχές των αιώνων όπως την αρχή της ιδιοκτησίας και του εμπορίου και να περιμένεις πρόοδο. Πάντα τα σουπερμάρκετ σου θα είναι άδεια και θα αγοράζεις κωλόχαρτα στη μαύρη αγορά.

    »’η απόφαση αυτή του ΔΕΚ ισχύει για όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ και θα ισχύει και για την τουρκία και όταν ενταχθεί στην ΕΕ»’

    Αυτό ανοίγει ή κλείνει πόρτες στο κυπριακό;

    Πρέπει να παρακαλάμε δηλαδή τώρα η Τουρκία να μπει στην Ευρώπη;

    θα μπορεί ένα κυπριακό δικαστήριο να βγάζει αποφάσεις που θα πρέπει να εφαρμόσει η Τουρκία;

    Μου αρέσει!

  11. osr

    κατακρίβειαν το προλεταριάτο είναι η εργατική τάξη καθαυτή στην οποία δεν ανήκε ούτε ο λένιν ούτε ο τρότσκυ ούτε ο στάλιν

    ούτε ο μαρξ ανήκε στο προλεταριάτο ούτε ο έγγελς οι οποίοι ήταν αστοί και είχαν χρόνο να σκεφτούν τις θεωριες αυτές, αφού δεν ήταν μισθωτοί σκλάβοι χωρίς χρόνο

    όλες οι θεωρίες που αντιτάχθηκαν τον καπιταλισμό που όπως είπαμε είναι απλά ένα πρακτικό σύστημα εκμετάλλευσης του ανθρώπου από τον άνθρωπο αναπτύχθηκαν από αστούς

    αυτό που με κάνει να πιστεύω στην εφαρμογή των θεωριών της κοινοκτημοσύνης κομουνισμού αναρχισμού είναι ότι αυτές οι θεωρίες βρήκαν την πρακτική τους εφαρμογή

    με πρώτο παράδειγμα την Καταλωνία στην Ισπανία όπου ειδικά στην Βαρκελώνη η οποία αποτελείτο από πέραν του 1 εκατομυρίου αναρχικών εφαρμόστηκε για αρκετούς μήνες αυτό που ονομάζεται αναρχισμός ή ελευθεριακός κομουνισμός, χωρίς αφεντικά όλοι δούλευαν στον τομέα τους και καρπώνονταν όλοι μαζί τον πλούτο που παρήγαγαν με την ελεύθερη τους συναίνεση

    αυτό το σύστημα πέτυχε και απλά το κατάστειλαν στρατιωτικά οι φασίστες του φράγκου αφού πρώτα το είχαν αποδυναμώσει οι σταλινικοί κομουννιστές

    σε πολλές περιπτώσεις σήμερα που μιλάμε εφαρμόζεται αυτό το σύστημα όπως είναι το εργοστάσιο της Ζάνον στην Αργεντινή

    υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα ανά τω παγκόσμιω απλά δεν τα αφήνουν να βγουν προς τα έξω τα μμεξαπάτησης

    ο κόσμος είναι προκατειλημμένος όσον αφορά τα συστήματα αυτά γιατί τον έχουν μπουκώσει με τα σκατά της προπαγάνδας περί ελεύθερης αγοράς και μαλακίες

    και νομίζουν ότι θα του πάρουν τα χωραφάκια του και ότι θα του στερήσουν τα δικαιώματα του και μαλακίες

    συγκρίνεις ένα κοινωνικο σύστημα με μια θρησκεία που βασίζεται στο φανταστικό;
    πολύ άστοχη σύγκριση

    σκέφτεσαι όπως έχεις μάθει να σκέφτεσαι, δηλαδή σε συνθήκες καπιταλισμού με μεγάλα σουπερμάκετ κλπ ποιος σου είπε ότι είναι ανάγκη να υπάρχουν σουπερμακετ με μαζικά προιόντα βιομηχανοποιημένα κλπ;

    ποιο είναι το αφύσικο; να έχεις πορτοκάλια στην κύπρο από την ισπανία ή από την Λεμεσό;

    δηλαδή τώρα στον καπιταλισμό έχουμε βασικά ανθρώπινα δικαιώματα λόγω του καπιταλιστικού συστήματος; ΑΝΕΚΔΟΤΟ

    ο μόνος λόγος που υπάρχουν αυτά τα δικαιώματα είναι γιατί κάποιοι άλλοι πριν από σένα έχυσαν τόνους αίματος και ιδρώτα ώστε να εξαναγκάσουν τους καπιταλιστές εκμεταλλεύτές να τα παραχωρήσουν

    όπως είναι πχ το 8ωρο που καθιερώθηκε μετά τα αιματηρά γεγονότα του 1886 στο Σικάγο

    όλα όσα έχουμε σήμερα κερδίθηκαν με αγώνες εργατικούς και τίποτα δεν δόθηκε

    σήμερα φυσικά έχουν ήδη καταργήσει το 8ωρο μειώνουν μισθούς επικαλούμενοι τάχα την κρίση που οι ίδιοι προκάλεσαν

    μόνη απάντηση στην βαρβαρότητα του συστήματος της μισθωτής σκλαβιάς είναι οι διεκδικήσεις των ανθρώπων

    απλά το σύστημα αυτό δείχνει ανοχή και γιαυτό επιβιώνει όπως πχ με την ύπαρξη δικαστηρίων
    τα οποία παίζουν τον ρόλο τους ώστε να υπάρχει αίσθηση ότι κάτι μπορεί να κερδιθεί μέσα από αυτά

    φυσικά αυτό γίνεται μέχρι το σημείο που να βολεύει τους καπιταλιστές

    πχ στις ΗΠΑ πλέον σκέφτονται ανοικτά να νομιμοποιήσουν την «σατανική» κάναβι ώστε να έχουν έσοδα τρις δολάρια από την φορολόγηση της

    το κόστος δηλαδή το να την έχουν παράνομη (υπόψιν ότι η κυβέρνηση των ηπα επιχορηγούσε την καλιέργια της μέχρι το 1937)

    είναι μεγαλύτερη από τι να την έχουν νομιμη και να βγάζουν κέρδος

    έτσι και η απόφαση του ΕΔΑΔ σε σχέση με τις 50 προσφυγές για τους αγνοούμενους τις οποίες απέρριψε μαζικά ως εκπρόθεσμες με απότέλεσμα πλέον να έχει χαθεί οριστικά το χαρτί του ΕΔΑΔ

    το εδάδ πλέον είναι το μαστίγιο για την πλευρά την ε/κ γιατί έτσι βολεύει

    ενώ αντίθετα
    η απόφαση όραμς είναι το μαστίγιο της τουρκίας αφού είναι πλέον μέτρο πίεσης εναντίον της τουρκίας γιατί οι ευρωπαίοι πολίτες με αυτή την απόφαση δεν θα αγοράζουν γη στα κατεχόμενα υπό τον φοβό αυτό

    Μου αρέσει!

  12. osr

    Reblogged this on -osr- τίποτε δεν χαρίζεται….. όλα κερδίζονται μόνο όταν τα διεκδικούμε και τα θέλουμε αληθινά and commented:

    Στην Ιαπωνία ιδίως γίνονται οι μεγαλύτεροι σεισμοί χωρίς καθόλου νεκρούς σχεδόν…… στην Αιτή για τους ίδιους σεισμούς είχαμε εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς και ολοκληρωτική καταστροφή…. ΓΙΑΤΙ…η απάντηση….

    Μου αρέσει!

  13. παρόλο που συμφωνώ με τον οσρ στην ουσία του καπιταλισμού και όχι με την συγκεχυμένη θέση του κυριάκου θα σταθώ σε ένα σημείο της τοποθέτησης του κυριάκου που κάποτε είχαν ξαναθέσει και δεν με ικανοποίησε η απάντηση . ο κομμουνισμός σαφώς και εφαρμόστηκε με στρέβλωση σε όλες τις χώρες που κατευφημισμόν θεωρήθηκαν κομμουνιστικές. λογικό συμπέρασμα κάποιου είναι ότι ύστερα από τόσες προσπάθειες σε κρατικές οντότητες και όχι σε μεμονωμένα σημεία της σκακιέρας , δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί ως ουτοπική κατάσταση και χρήζει προσαρμογής με στοιχεία του αντιπάλου οικονομικού συστήματος.
    έστω χάρην συζήτησης να θεωρήσουμε την κατάσταση στην Καταλωνία ως παράδειγμα πιστοποίηση στην πράξη της αναρχίας σε μεγάλο δείγμα.
    στη σύγχρονη κοινωνία πως αλληλεπιδρά ένα τέτοιο σύστημα το οποίο αποκλείει κάθε χρήση γης ή οποιασδήποτε κατάστασης από ανθρώπους που δεν κατοικούν εκεί και δεν παράγουν τοπικά, με το παγκόσμιο. πως δημιουργεί σχέσεις οικονομικές με ξένους που δεν θα έχουν παρόμοιο σύστημα για ανταλλαγή προιόντων. πως θα προμηθεύονταν οι κάτοικοι τότε τεχνολογικά προιόντα. πορτοκάλια σαφώς δεν θα χρειαζόντουσαν. όυτε ρούχα ίσως. φάρμακα όμως , υπολογιστές , αυτοκίνητα;
    μου φαντάζει ένα σύστημα που στην καλύτερη μπορεί να εφαρμοστεί αν επιστρέψουμε στη ζωή της γιαγιάς μου στο χωριό που είχε επάρκεια των προιόντων της στον τόπο της.
    για αυτό όσα και να έχω διαβάσει και όσες τεκμηριώσεις να έχω μελετήσει στην πράξη καλύτερο σύστημα από τα σκανδιναβικά όπου η ελέυθερη αγορά ελέγχεται απόλυτα απο μηχανισμούς που εξασφαλίζουν απίστευτη σοσιαλιστική ποιότητα δεν βρίσκω. απόλυτα εφαρμοστέο για χρόνια σε κρατικά μεγέθη και σύγχρονα.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s