Συνέντευξη τ.Δικαστή ΕΔΑΔ κ.Λουκαίδη στο blog VIDEO 1, 2, 3

 

 

 

Συνέντευξη τ.Δικαστή Ε.Δ.Α.Δ. κ.Λουκαίδη μέρος 1ο

 

Ερ:       Κύριε Λουκαίδη υπήρξατε δικαστής του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και μάλιστα όπως πολλοί συνάδελφοι σας στο Ευρωπαικό Δικαστήριο, σας ονομάζουν σαν η εναλλακτική του φωνή, τι ακριβώς σημαίνει για σας αυτός τίτλος: η εναλλακτική φωνή;

 

Απ:      Σημαίνει ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων  είναι φιλελεύθερο και δημοκρατικό σύστημα που επιτρέπει εις τους δικαστές να εκφράζουν και την αντίθεση τους όσον αφορά αποφάσεις της πλειοψηφίας.

Και όχι μόνο να δέχεται αυτές τις αποφάσεις, τις αντίθετες αλλά φτάνει στο σημείο να τις τιμά κιόλας, δηλαδή συνάδελφοι μου οι οποίοι δεν εσυμφώνησα μαζί τους, με τους οποίους δεν εσυμφώνησα σε αρκετές υποθέσεις και έβγαλα διαφορετική γνώμη εγώ, διαφορετική απόφαση, ήρθαν και με επαίνεσαν και με ετίμησαν για τις δηλώσεις αυτές που εξέφρασα. Αυτό είναι ένα μεγαλείο της δημοκρατίας. Αυτό σημαίνει.

Ερ:       Κύριε Λουκαίδη, θέλω να μου σχολιάσετε ένα συγκεκριμένο νόμο που υπάρχει στην Κυπριακή Δημοκρατία και αφορά τους πρόσφυγες τους εκ μητρογονίας πρόσφυγες οι οποίοι βάσει του νόμου περί Αρχείου Πληθυσμού δεν θεωρούνται πρόσφυγες απλά και μόνο  γιατί ο πατέρας τους, γιατί δεν είναι ο πατέρας τους πρόσφυγας αλλά η μητέρα τους και μάλιστα θέλω να μου σχολιάσετε και την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, όπου είπε το Ανώτατο Δικαστήριο ότι δεν θα μπω στην ουσία της υπόθεσης γιατί θεωρώ ότι δεν έχει έννομο συμφέρον γιατί και να ακυρωθεί ο νόμος απλώς θα χάσουν και τα παιδιά όπου ο πατέρας τους είναι πρόσφυγας.

Απ:      Αυτή η συλλογιστική δεν με βρίσκει σύμφωνο διότι πιστεύω ότι από την στιγμή που διαπιστώνει το δικαστήριο ότι οι πρόνοιες ενός νόμου δημιουργούν ένα πλεονέκτημα, ένα προνόμιο σε ορισμένη τάξη ανθρώπων χωρίς να το επεκτείνουν σε άλλην τάξη η οποία έχει ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά  που έχουν σχέση με τον σκοπό του νόμου τότε εφόσον υπάρχει αυτή η διαπίστωση πρέπει ο νόμος να κηρυχθεί αντίθετος με την απαγόρευση της δυσμενούς διάκρισης, τελεία και παύλα, δεν έχει σημασία πλέον, τι σημαίνει δεν κερδίζουν , κερδίζουν υπό την έννοια ότι υπήρξε μια παραβίαση του δικαιώματος τους.

Ερ:       Αν μπορώ να κάνω ένα σχόλιο, με την ίδια συλλογιστική θα μπορούσε το κράτος να κάνει νόμους που να λέει ας  πούμε ότι μόνο οι λευκοί δικαιούνται να μπαίνουν στα λεωφορεία και όταν πάει κάποιος που θεωρείται μη λευκός πάει στο Ανώτατο δικαστήριο θα λέει εγώ δεν μπαίνω στην ουσία γιατί ……

Απ:      Μα, μια τεράστια κατηγορία νόμων που μπορώ να φανταστώ που θα δημιουργούν δυσμενή διάκριση να εκφεύγουν του ελέγχου του δικαστικού με αυτήν την λογική, όλοι εκείνοι οι νόμοι που δίνουν προνόμια  σε ορισμένους μόνο, σε μια τάξη ανθρώπων και αφαιρούν, ή δεν τα επεκτείνουν σε άλλους που είναι στην ίδια κατηγορία

Ερ:       Το γεγονός ότι το κράτος το ίδιο επικαλείται σα λόγο της μη παραχώρησης δικαιωμάτων στα παιδιά των οποίων η μητέρα τους είναι πρόσφυγας, ότι θα γίνουμε κάποτε όλοι πρόσφυγες , έτσι λέει το κράτος και ότι οικονομικά θα είναι δυσβάσταχτο και για οικονομικούς λόγους λέει το κράτος , εγώ δεν μπορώ να σου παρέχω τα ωφελήματα……………

Απ:      Δεν μπορείς να επικαλείσαι οικονομικούς λόγους και να δημιουργείς δυσμενείς διακρίσεις καλύτερα να μην προσφέρεις για να μην δημιουργείς το αίσθημα του δικαίου σε άλλους το αίσθημα της αδικίας σε άλλους,

 

Ερ:       Κύριε Λουκαίδη θέλω να περάσουμε στο περιβόητο σχέδιο αναν, θεωρείτε ότι η διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία, υπάρχει περίπτωση να κατοχυρώνει τα ανθρώπινα δικαιώματα;

Απ:      Όχι , καταρχήν από την ίδια την φύση της ως δικοινοτική υπό την έννοια ότι θα.., έτσι το αντιλαμβάνομαι και έτσι το εννοούν όσοι το χρησιμοποιούν, ότι θα κατατάσσει τους ελληνοκύπριους εις την μια περιοχή και τους τουρκοκύπριους σε άλλη περιοχή έστω και από πλευράς μόνο διοίκησης των περιοχών, αυτό είναι ασυμβίβαστο με την απαγόρευση φυλετικών διακρίσεων, που είναι ένας κανόνας του αναγκαστικού δικαίου και που οδηγεί σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο σε ακύρωση οποιασδήποτε συμφωνίας που καταλήγει σε έτσι αποτέλεσμα.

Ερ:       Υπάρχει οποιονδήποτε ομοσπονδιακό σύστημα κύριε Λουκαίδη, γιατί ακούμε από διάφορες πλευρές το επιχείρημα ότι αυτό το σύστημα, θα εφαρμοστεί λέει το ελβετικό μοντέλο το βελγικό μοντέλο κλπ, εγώ θέλω να ρωτήσω,  υπάρχει οποιοδήποτε ομοσπονδιακό σύστημα στον κόσμο που να παράδειγμα που να μην επιτρέπει την ελεύθερη εγκατάσταση σε κάποιον άνθρωπο λόγω της εθνικής του καταγωγής;

Απ:      Όχι δεν υπάρχει

Ερ:       Δεν υπάρχει πουθένα στον κόσμο…..

Απ:      Σε κανένα μέρος τους κόσμου, όλα τα ομοσπονδιακά συστήματα μπορείς να εγκατασταθείς όπου θέλεις φτάνει να είσαι πολίτης του κράτους

Ερ:       Δηλαδή το γεγονός ότι στο σχέδιο αναν 5 υπήρχε πρόνοια στην θεμελιώδη συμφωνία ότι , ό,τι και να γίνει στο τ/κ κρατίδιο ή στο ε/κ αντίστοιχα πάντα οι ελληνόφωνοι ή οι τουρκόφωνοι εξαρτάται σε ποιο κρατίδιο, θα έπρεπε να αποτελούν τα 2/3 του πληθυσμού……..

Απ:      Είναι ασυμβίβαστο με το δικαίωμα ελεύθερης εγκατάστασης και με την απαγόρευση φυλετικών διακρίσεων

Ερ:       Ποιο θεωρείτε το πιο αρνητικό στοιχείο στο σχέδιο;

Απ:      Όλα αυτά που είναι ασυμβίβαστα με τα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά, σας λέω και τονίζω ότι η απαγόρευση φυλετικών διακρίσεων είναι και μέρος του αναγκαστικού δημοσίου διεθνούς δικαίου που σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται καμιά παρέκκλιση ούτε εξαίρεση

Ερ:       Πάνω σε αυτό που είπατε κ Λουκαίδη η συμφωνία Ντενκτάς-Μακαρίου και Κυπριανού -Ντενκτάς ΄77 και ΄79 είναι η βάση λένε αυτοί που υποστηρίζουν, οι πλείστοι , η πλειοψηφία των κομμάτων ότι η διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία συμφωνήθηκε από τον μακάριο και από τον Κυπριανού, η συμφωνία για το αναγκαστικό δίκαιο έγινε το 1980

Απ:      Μάλιστα, η συνθήκη της Βιέννης όσον αφορά την ερμηνεία διεθνών συμφωνιών απέκτησε ισχύ το 1980 και λέει ότι το αναγκαστικό δημόσιο διεθνές δίκαιο επιβάλλει μερικούς κανόνες, η παράβαση των οποίων οδηγεί στην ακύρωση οποιασδήποτε συμφωνίας η οποία παραβαίνει αυτούς τους κανονισμούς

Ερ:       Και η συνθήκη αυτή δεν επιτρέπει σε καμιά περίπτωση οποιαδήποτε φυλετική …

Απ:      Κοιτάξετε δεν είναι συνθήκη που δεν επιτρέπει , είναι συνδυασμός, ο κανόνας του διεθνούς δικαίου που απαγορεύει τις φυλετικές διακρίσεις έχει καταστεί κανόνας του αναγκαστικού διεθνούς δικαίου , τι σημαίνει αυτό , σημαίνει ότι απαγορεύει απόλυτα οποιανδήποτε τέτοια φυλετική διάκριση σε οποιαδήποτε διευθέτηση, έρχεται τώρα η συνθήκη της Βιέννης που λέει ότι εάν μια συνθήκη είναι ασυμβίβαστη με το αναγκαστικό διεθνές δίκαιο τότε είναι άκυρη έτσι το τόνωσε παραπάνω

Ερ:       Το ερώτημα που θέλω να θέσω πάνω σε αυτό κύριε Λουκαίδη είναι, εάν περνούσε το σχέδιο 5 μπορούσε κάποιος να προσφύγει κάπου για ακύρωση αυτού του σχεδίου παράδειγμα γιατί αντίκειται στην συγκεκριμένη συνθήκη, υπήρχε τρόπος;

Απ:      Κοιτάξετε μη νομίζετε ότι ήταν τόσο αθώοι εκείνοι που έκαναν το σχέδιο ανάν διότι συγχρόνως είχαν προβλέψει και αυτό που είπατε, ότι αν αφήναν την σύμβαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων θα υπήρχε μια σύγκρουση μεταξύ του σχεδίου ανάν και της ευρωπαϊκής σύμβαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων , θα πήγαιναν οι πολίτες του νέου πολιτειακού σχήματος εις το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και το δικαστήριο θα έβρισκε ότι οι όροι λειτουργίας του κράτους αυτού είναι  ασύμβατοι με την συνθήκη, για αυτό εβάλαν και μια πρόνοια στο σχέδιο ανάν, την πρόνοια αριθμός 48 που επιτρέπει σε ένα από τα δύο κρατίδια οποιονδήποτε άρα και του τ/κ κυρίως του τ/κ γιαυτό το έκαναν, να καταγγείλει συνθήκες όπως είναι η Ευρωπαϊκή Συνθήκη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων εντός δύο ετών από την ημέρα που θα ετίθετο σε ισχύ το σχέδιο ανάν  και έτσι θα εστερούμασταν της διεθνούς προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά ο κόσμος δεν τα ξέρει αυτά

 

29 Σχόλια

Filed under "δικαιοσύνη", Κυπριακό, Συνεντεύξεις

29 responses to “Συνέντευξη τ.Δικαστή ΕΔΑΔ κ.Λουκαίδη στο blog VIDEO 1, 2, 3

  1. cancel

    bravo! poli kali sunenteuxi !!!!!!!!! pragmatika poli keriaies kai simantikes oi erotiseis pu tethikan! tha imun poli eytyxis an kai oi apantiseis tou dikastou lambanontan sobara ypopsin prin oi laoi apoteloyn ton teleutaio ourago stin oikonomiki kai militaristiki amaxa ton afentikon- ton mpatson tou kosmou pou mas empezoun!
    akomi mia fora bravo!!!!!!!!!1 poli omorfi sizitisi osr:)))))))))))

    Μου αρέσει!

  2. Διαφωνώ κάθετα με την καθ’ όλα νομική και μη ρεαλιστική προσέγγιση της (ΜΗ-) λύσης που διαφαίνεται στην πιο πάνω συνέντευξη.

    Η διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία προσφέρει μία εφικτή προοπτική για σύντομη λύση, συμφιλίωση κι επανένωση.

    Φυσικά γνωρίζεις ήδη τις απόψεις μου, αγαπητέ Οσρ.

    Τα έχουμε ξαναπεί.

    Ήθελα απλά να καταθέσω τις ενστάσεις μου.

    Σε χαιρετώ.

    Υ. Γ. Όσοι από τους αναγνώστες επιθυμούν διάλογο ή περισσότερες εξηγήσεις για την ομοσπονδία, μπορούν να επισκεπτούν το πλεούμενο μου, γιατί δε θα ήθελα να κάνω κατάχρηση της φιλοξενίας του Οσρ.

    http://lemesia.wordpress.com/

    Μου αρέσει!

  3. κατάχρηση δεν θα κάνεις αγαπητή λεμέσια αν καταθέσεις τις ενστάσεις σου τεκμηριωμένα

    άλλωστε γιαυτό υπάρχει το blog

    πχ τι έχεις να πεις για το άρθρο 48 του σχεδίου ανάν το οποίο και αναφέρει ο κύριος Λουκαίδης

    το οποίο όριζε ότι κάθε κρατίδιο μετά από δύο χρόνια θα μπορούσε να προσβάλει όποια διεθνή συνθήκη ήθελε και να μην ισχύει στο έδαφος αυτού του κρατιδίου;

    δηλαδή ότι το ε/κ ή το τ/κ θα μπορούσε να προσβάλει την Ευρωπαική Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και αυτή να μην ισχύει στο έδαφός του και άρα δεν θα μπορούσε το Ευρωπαικό Δικαστήριο Ανθρωπινων Δικαιωμάτων να δικάσει προσφυγές ανθρώπων που διαμένουν εκεί..

    και μην μπερδέυεις την ομοσπονδία σαν σύστημα το οποίο ισχύει και στις ηπα όπου ο καθένας ανεξαρτήτως φυλής χρώματος φύλου μπορεί να εγκατασταθεί σε όποια από τις 50 πολιτείες θέλει και να αποκτήσει και πολιτικά δικαιώματα

    με την δικοινοτική

    όταν διαφωνούμε με κάτι πρέπει να το κάνουμε τεκμηριωμένα και απλά να πετάμε την διαφωνία γενικά

    Article 48 Treaties in the Annex to the Foundation Agreement
    1. During the first two years after entry into force of the Foundation Agreement, a constituent state may object to a particular treaty having been listed in the relevant Annex to the Foundation Agreement, or any reservation or declaration related to such treaty, on grounds of incompatibility with the Foundation Agreement. Such objection shall be addressed to the Council of Ministers or the Presidential Council.
    2. Upon receipt of such objection, the Council of Ministers or the Presidential Council shall within two weeks decide on the compatibility of the treaty with the Foundation Agreement. If they cannot reach a decision within that time, they shall immediately refer the matter to the Supreme Court which shall decide without delay.
    3. Where in accordance with the procedure in paragraph 2 a treaty is determined to be incompatible with the Foundation Agreement, Cyprus shall denounce or otherwise terminate the treaty as soon as possible under international law.
    4. Where in accordance with the procedure in paragraph 2 a determination is made that particular provisions of a treaty are incompatible with the Foundation Agreement and separable from the other provisions of the treaty, Cyprus shall seek a modification of the treaty. If the other High Contracting Party does not agree to the modification, Cyprus shall denounce or otherwise terminate the treaty as soon as possible under international law.
    5. Upon request of either constituent state within six months of entry into force of the Foundation Agreement, the Council of Ministers or the Presidential Council may accord a transitional period for the application of a treaty in either constituent state where this seems appropriate, and shall inform the other High Contracting Party accordingly.
    6.
    a. A constituent state may ask the Council of Ministers or the Presidential Council during the first two years after entry into force of the Foundation Agreement, to transmit a request to the other High Contracting Party to a treaty listed in Annex V of the Foundation Agreement to modify that treaty, so that it shall not apply to that constituent state, if
    i) the scope of the treaty falls exclusively within the competence of the constituent states; and
    ii) the treaty is of a nature that would permit its application to only one of the constituent states.
    b. The Council of Ministers or the Presidential Council shall consider favourably the request. If they decide positively, they shall request the other High Contracting Party accordingly.
    c. If conditions (i) and (ii) of paragraph 6(a) are fulfilled, and the treaty, in addition, is on commercial or cultural matters, the Council of Ministers or the Presidential Council shall request the other High Contracting Party accordingly.
    d. If the other High Contracting Party is either Greece or Turkey, the operation of the treaty shall be suspended in the territory of the requesting constituent state.
    e. If the other High Contracting Party refuses a request made under 6 (b) or (c) above, the treaty shall remain in force for the entire territory of the United Cyprus Republic.

    Μου αρέσει!

  4. αγαπητή άκυρη τε και συντρόφισα 😉

    νασαι καλά για τα καλά σου λόγια!!!!!

    λιαν συντόμως θα ανεβάσω και το δεύτερο μέρος το οποίο για πρακτικούς και τεχνικούς λόγους ακόμη αδυνατώ!!!

    Μου αρέσει!

  5. Η τουρκική εισβολή και κατοχή αποτελούν κατά γενική παραδοχή όλων, καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Εντούτοις, παρ’ όλες τις διεθνείς καταδίκες, εδώ και 34 χρόνια υφίσταται η διαίρεση κι οδηγείται σταδιακά προς τη νομιμοποίηση. Άλλο τι λένε οι νόμοι κι άλλο τι επιβάλλει η πολιτική πραγματικότητα.

    Έτσι γι αλλαγή, αγαπητέ Οσρ, θα μπορούσες να τεκμηριώσεις τις δικές σου προτάσεις για μία λύση επανένωσης της Κύπρου;

    Τι προτείνεις ΕΣΥ ο ίδιος και πώς πιστεύεις ότι είναι πραγματοποιήσιμες οι ιδέες σου;

    Μου αρέσει!

  6. Θα σταθώ σε κάτι που είπε ο κύριος Λουκαίδης στην συνέντευξη του όταν τον ρώτησα, «ωραία αυτά που λέτε για την επιβολή του δικαίου αλλά πως θα επιβάλουμε στην Τουρκία όλα αυτά;»

    και μου απάντησε:

    «Η καλύτερη εγγύηση για την επικράτηση του δικαίου είναι η αντίσταση του θύματος»

    Ο κύριος Λουκαίδης μου είπε ότι όταν ήρθε προ ετών ο Χριστόφιας ως Πρόεδρος της Βουλής στο Στρασβούργο στο ΕΔΑΔ για να συναντήσει τον Πρόεδρο του ΕΔΑΔ δηλαδή στον άνθρωπο που προισταται του κατεξοχήν οργάνου επιβολής της εφαρμογής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
    Και ο οποίος δεν είναι πολιτικός,

    αντί ο Χριστόφιας να του λέει για τις συνεχείς παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιώματων των κυπρίων από την κατοχική τουρκία και ότι πρέπει το ΕΔΑΔ να πιέσει ώστε να εφαρμοστούν τα ανθρώπινα δικαιώματα και στην Κύπρο

    Ο Χριστόφιας άρχισε να του λέει το γνωστό «ρεαλιστικό» κλαμένο τροπάρι, ότι εμείς θέλουμε λύση διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας

    (η οποία δηλαδή δεν θα σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα, αφού ακόμη και από τον τίτλο προβλέπει για φυλετικό διαχωρισμό)

    Αλλά ο κακός ντεκτάς δεν συνεργάζεται προς αυτό!!!!!!!!!

    Δηλαδή τι θέλεις να κάνει ο άνθρωπος; Και ο Πρόεδρος του ΕΔΑΔ είναι άνθρωπος, δεν είναι θεός του δικαίου,

    όταν ακούει το θύμα να δηλώνει χωρίς να αντιστέκεται ότι θέλει και επιδιώκει κάτι πολύ λιγότερο από την διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τι θέλουμε να κάνουν οι άνθρωποι αυτοί εφόσον εμείς που ειμαστε τα θύματα δεν αντιστεκόμαστε αλλά τα δεχόμαστε όλα αυτά;

    Του λέει βεβαίως, ότι οκ εύχομαι να τα βρείτε!!!!!!!
    Νομίζει ο κόσμος ότι οι δικαστές του ΕΔΑΔ ή οι πολιτικοί ηγέτες ανα τον κόσμο ότι είναι κάτι παραπάνω από ανθρώποι………..

    είναι και αυτοί απλοί άνθρωποι και όταν εσύ που είσαι το θύμα δεν αντιστέκεσαι και δεν διεκδικείς κάτι καλύτερο για σένα τι θέλουμε δηλαδή από τους ξένους; Να μας δώσουν κάτι καλύτερο; Αφού εμείς οι ίδιοι τους λέμε ότι δεν θέλουμε κάτι καλύτερο

    Πολλοί δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη της Κύπρου όπως και εμείς δεν γνωρίζουμε την πρωτεύοσα της Εσθονίας ή της Σλοβενίας κλπ όπως εμείς δεν γνωρίζομε τι προβλήματα έχουν αυτές οι χώρες έτσι και αυτοί δεν γνωρίζουν τι είναι το κυπριακό

    Έτσι όταν πάει ο κυπραίος πρόεδρος και τους λέει ρε παιθκιά κουντάτε λλίον την τουρκία να δεκτεί το σχέδιο 5 ή 6 ή την διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία, έχει κανένας την ψευδαίσθηση ότι ο Εσθονός πρόεδρος πρωθυπουργός ότι και να είναι γιατί δεν γνωρίζω ξέρει τι στον δκιάολο είναι η διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία

    Ή τάχα ξέρει ο Σαρκοζί ή ο Ρεν ή ο Μπαρόσο;
    Το θύμα δηλαδή εμείς οι κυπραόι οι άχρηστοι ουδέποτε έχουμε αντισταθεί αλλά πάντα είμασταν «ρεαλιστές»

    Δεν έχω μαγικές λύσεις ούτε συνταγές και δεν έχω να προτείνω εδώ μέσα λύσεις για το κυπριακό, αυτό που ξέρω είναι ότι οι κυπραίοι ό,τι και να γίνει θα πάρουν ότι τους αξίζει….

    Μου αρέσει!

  7. Διάβασα πολύ προσεκτικά το ιστορικό του κυπριακού που παρέθεσες. Δύσκολα θα διαφωνούσε κάποιος μαζί σου για τα εμφανή λάθη του παρελθόντος. Μόνο που δεν ήταν πάντα απλά ‘λάθη’, ας μην αδικούμε τόσο τους εκάστοτε ηγέτες, το ’60 π. χ. είχαν δύο επιλογές, είτε της διχοτόμησης είτε της ‘εγγυημένης’ (μετά κηδεμόνων…) ανεξαρτησίας. Κι ‘επέλεξαν’ το δεύτερο, κηρύσσοντας την επομένη κι οι δύο κοινότητες τον πόλεμο ενάντια στα συμφωνηθέντα.

    Ο συμβιβασμός ήταν η υπογραφή, η άμεση αναίρεση αποτελούσε το λάθος…

    Σε πολλά σημεία διαφωνώ με τις περιγραφές του κειμένου. Λογικό είναι φυσικά, αφού συμμεριζόμουν πάντα τις προσπάθειες των Βασιλείου και Κληρίδη για επαναπροσέγγιση και λύση ομοσπονδίας.

    Θα μπορούσαμε να συζητάμε ώρες για τα παρελθοντικά.

    Προσωπικά, υποστηρίζω τις νέες συνομιλίες για εξεύρεση λύσης και πιστεύω ότι για πρώτη φορά, κυρίως λόγω της νέας ιδιότητας της Κύπρου ως κράτος-μέλος της ΕΕ, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να τα καταφέρουμε.

    Με αφοπλιστική ειλικρίνεια δηλώνεις πιο πάνω:

    «Δεν έχω μαγικές λύσεις ούτε συνταγές και δεν έχω να προτείνω εδώ μέσα λύσεις για το κυπριακό, αυτό που ξέρω είναι ότι οι κυπραίοι ό,τι και να γίνει θα πάρουν ότι τους αξίζει….»

    Δεν ξέρω αν οι δικές μου ιδέες είναι μαγικές, αλλά πιστεύω ότι η λύση της ομοσπονδίας (ανεξάρτητα το πως φτάσαμε εδώ) θα είναι καθοριστική για την επίτευξη της ΕΠΑΝΕΝΩΣΗΣ και του ειρηνικού μέλλοντος της Κύπρου υπό της ευρωπαϊκής σκεπής.

    Μεταφέρω από την προηγούμενη μου ανάρτηση τα εξείς:

    *Αυτή η πρόταση, θα είναι μάλλον, η τελευταία υπό μορφής ομοσπονδίας. Σε περίπτωση αποτυχίας, έπεται ένα άγνωστο κι αβέβαιο μέλλον για τους γηγενείς πληθυσμούς, Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους. Αν αφήσουμε τα χρόνια να περάσουν άκαρπα και μέσα στο διχασμό, αναρωτιέμαι ποιος θα εναπομείνει να ενωθεί με ποιον (και ειδικά πότε και πως), γιατί η Κύπρος είναι πολύ μικρή και δεν πρόκειται να παραμείνει διαιρεμένη διά παντός. Πέρα από αυτό, το έδαφος του νησιού εντάχθηκε ως σύνολο στην ΕΕ και η διεθνής κοινότητα δεν πρόκειται ποτέ να δεχτεί δύο κυπριακά κράτη. Άρα ούτε η διχοτόμηση θεωρείται άμεσα εφικτή. Όσο πιο γρήγορα ολοκληρωθεί η διαδικασία της συμφιλίωσης, λύσης κι επανένωσης τόσο το καλύτερο ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΥΠΡΙΟΥΣ.*

    Στα πιο πάνω προσθέτω τις ανησυχίες ΑΛΛΩΝ ανθρώπων που πιστεύουν ότι:

    1. Η αναγνώριση της διαίρεσης δε θ’ αργήσει, γιατί η Τουρκία θα επισπεύσει τις πιέσεις της προς τον ΟΗΕ, του οποίου έγινε πρόσφατα μη μόνιμο μέλος.

    2. Υπάρχει ακόμη κι η πιθανότητα της άμεσης προσάρτησης των κατεχομένων με την Τουρκία, γιατί κάποτε οι αντιστάσεις της διεθνούς κοινότητας έναντι μιας οριστικής διχοτόμησης της Κύπρου θα έχουν μειωθεί σταδιακά, αλλά αισθητά.

    Ένα είναι μόνο σίγουρο, ότι το μέλλον της Κύπρου, σε περίπτωση αποτυχίας των τρέχουσων συνομιλιών (κάτι που απεύχομαι πλήρως), θα είναι άγνωστο και προπάντων, αβέβαιο.

    Χαιρετισμούς.

    Μου αρέσει!

  8. λες:

    «ας μην αδικούμε τόσο τους εκάστοτε ηγέτες, το ‘60 π. χ. είχαν δύο επιλογές, είτε της διχοτόμησης είτε της ‘εγγυημένης’ (μετά κηδεμόνων…) ανεξαρτησίας»

    τι να πω;

    απλά αυτό που λες λεμέσια δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα

    αυτό άλλωστε μπορούν να σου το πουν όσοι ζούσαν το 1960 και αυτό διαπιστώνει ακόμη και 5 χρόνια μετά ο Γκράλο Πλάζα όπως γράφει στην έκθεση του που παραθέτω πιο πάνω

    διχοτόμηση ως εκ τούτου δεν μπορούσε να υπάρξει γιατί πολύ απλά οι κύπριοι ανεξαρτήτως εθνικότητας ήταν διασκορπισμένοι σε ολόκληρο το νησί

    «ανεξαρτησία» του είδους του εκτρωματος που μας σέρβιραν οι εγγλέζοι ήταν ό,τι χειροτερο όπως περίτρανα αποδείκτηκε

    και ήταν η προδιαγεγραμμένη πορεία που χάραξαν οι εγγλέζοι οι τούρκοι και ίσως με την σύμφωνη γνώμη του αμερικανοδουλου Καραμανλή που ξανάβαλε την τουρκία στο παιχνίδι του κυπριακού το 1955 με την τριμερή όπως γράφω πιο πάνω

    ο μακάριος ήταν αποκλειστικά και μόνος ένας άνθρωπος δεν ήταν τίποτα παραπάνω και όμως πήρε στον λαιμό του όλους τους κυπραίους χωρίς να ερωτηθούν

    υπάρχουν θεωρίες επί θεωριών για τους λόγους που έκαναν τον μακάριο να υπογράψει την καταδίκη των συμφωνιών ζυρίχης λονδίνου τις οποίες κουβαλούμε δυστυχώς μέχρι σήμερα γιατί τις υπέγραψε
    μόνο αυτός ξέρει γιατί το έκανε αυτό

    οι κυπραίοι απλά θέλουν να «τελειώνουν» με το κυπριακό και πολύ απλά δεν ασχολούνται επί της ουσίας

    οι άχρηστοι κυπραίοι δεν έχουν ιδέα για την ουσία του κυπριακού και για την λύση της διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας και βρίσκουν άλλοθι, ότι εδώ δεν συννενοούνται οι πολιτικοί λένε

    κυπραίοι άχρηστοι……….. το θύμα αντί να διεκδικεί το δίκαιο του ειδικά μετά το 1974 απλά συμβιβάστηκε με την ιδέα της υπάρχουσας κατάστασης, βολεύτηκε και επιδόθηκε απλά σε συσσώρευση υλικών αγαθών χωραφκιών, ο μέσος κυπραίος είναι ένας τυχοδιώκτης του γαμημένου κερατά που το μόνο που τον νοιάζει είναι οι λίρες

    γιαυτό το 1999 όλοι έκαναν τους χρηματιστές του δήθεν εύκολου κέρδους

    και μέσα στην απληστία τους τους τα έφαγαν τα λαμόγια της εξουσίας που οι άχρηστοι πάνε και ψηφίζουν ακόμα

    γιαυτό και μέχρι πολύ πρόσφατα οι κυπραίοι τυχοδιώκτες προσπαθούν να φκάλουν τζιάλλες λίρες τζαι ο κάθε κεντικελένης άχρηστος της κοινωνίας κάμνει τον ντιβέλοπερ για να φκάλει λίρες πάνω στην ράshη του κόσμου

    ο μέσος κυπραίος δεν έχει πρόβλημα να πατήσει επί πτωμάτων για να βγάλει λίρες δυστυχώς γιατί έτσι τον έμαθαν οι «ηγέτες» του

    «αφού μας γαμήσαν την πατρίδα την οποία χάσαμε έτσι κι αλλοιώς και δεν πρόκειται να την πάρουμε πίσω, τα γράφω όλα στα @@ μου και θα βγάλω λίρες αφού μόνο αυτές αξίζουν»

    έτσι έμαθε στα παιδιά του ο 50αρης-60αρης κυπραίος άχρηστος

    γιαυτό άλλωστε η «αγωνιζόμενη» άχρηστη κυπριακή νεολαία μας δεν γνωρίζει καν την ημερομηνία της εισβολής

    «Η “αγωνιζόμενη” κυπριακή νεολαία μας στον δρόμο που της χάραξαν οι γονείς της και οι δασκάλοι της –video https://osr55.wordpress.com/2008/07/29

    οι πλείστοι κυπραίοι δεν είναι ούτε καν άχρηστα φασιστρόνια «εθνικιστές» , καραγκιόζιδες του κερατά είναι που απλά θέλουν να τους αφήσουν στην ησυχία τους να φκάλουν τις λίρες τους

    είδες εσύ κανένα κυπραίο να αγωνίζεται; όχι φυσικά……….. όλοι εκ του ασφαλούς

    παραδείγματα πολλά

    ΤΑ ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ και το κυπριακό φυτικό α-κίνημα
    https://osr55.wordpress.com/%cf%84%

    ρε εδώ τους γαμάνε καθημερινά και δεν βγαίνει ένας να φωνάξει

    για να υπογράψουν την γαμημένη την προσφυγή εναντίον του κωλοντιβέλοπερ που κτίζει το έκτρωμα ΜΕΣΑ στην αυλή τους έκαμναν κούτζια και ξέρεις γιατί; γιατί θεωρούσαν το παιχνίδι χαμένο και άρα γιατί να αγωνιστώ;

    https://osr55.wordpress.com/2008/09/02
    https://osr55.wordpress.com/2008/08/31
    https://osr55.wordpress.com/2008/06/21

    αυτός ο λαός ακολουθώντας τα βήματα των «ηγετών» του που είναι έτοιμοι ανα πάσα στιγμή να φιλήσουν κώλους και να σκύψουν και να φανε και την καρπαζιά τους

    πράττουν απολύτως το ίδιο

    σου λέει γιατί εγω τώρα να τα βάλω με τον ντιβέλοπερ (αφού ενδεχομένως αν ήμουν στην θέση του να φκάλω΄λίρες το ίδιο θα έκανα)

    «αφού ετσι τζιαλλοιώς δεν πρόκειται να πετύχω τίποτα, οπότε ρε κουμπάρε σίκκιμε ήντα να ασχοληθώ ολαν; σιγά τζιολας δκυο πολυκατοικίες 18 διαμερισματα 40 αυτοκίνητα ένας υποσταθμός της ΑΗΚ μια πισίνα!!!!! (γάμησε τα δηλαδή) το πολύ πολύ να εχει καυσαέριο να μεν έχω αέρα να μεν έχω φως να εν γεμάτη αυτοκίνητα η γειτονιά που ήδη εχει πρόβλημα πάρκινγ τζαι το πολύ πολυ η ακτινοβολία του υποσταθμού της ΑΗΚ να προκαλέσει καρκίνο

    το πολύ πολύ δηλαδή……..ε και; ωχχχ δεν βαριέσαι αδελφέ»

    και ενδεχομένως όσον αφορά το ότι το παιχνίδι είναι σικέ και πουλημένο να έχει δίκαιο όπως περίτρανα φάνηκε από τις πλάτες που έχει από παντού ο κωλογαμοντιβέλοπερ από το Ανώτατο Δικαστήριο που ενώ ήξερε ότι είναι παράνομος δεν τον σταμάτησε

    μέχρι την Πολεοδομία που γράφοντας το Σύνταγμα και τους Νόμους έγραψαν στα @@ τους έναν πολίτη που απλά ζητά αυτά που δικαιούται

    η τουρκία είναι πολύ απλά ο κωλοντιβέλοπερ πίσω από το σπίτι μου………. βρίσκει τζαι κάμνει

    τσαλαπατά τους νόμους και κανείς δεν του λέει τίποτα όσον αφορά το κυπριακό επειδή πολύ απλά κανείς από εμάς που μας ενδιαφέρει άμεσα δεν αντιδρά και δεν ξεσηκώνεται και δεν κάνει τίποτα

    «ο μόνος χαμένος αγώνας είναι αυτός που δεν δόθηκε ποτέ…….»

    συμφωνώ και επαυξάνω

    ας μην πετύχουμε τώρα με τον γαμημένο τον κωλοντιβέλοπερ αλλά ας δοθεί ο γαμημένος ο αγώνας για να ξέρουν ότι θα μας βρουν μπροστά τους ρε γαμώ το την επόμενη φορά

    και αν αντιδράσουν πολλοί και οι πολλοί γίνουν ακόμη πιο πολλοί τότε ίσως κάτι αλλάξει προς το καλύτερο για τον απλό άνθρωπο και εναντίον του επιδρομέα κωλοντιβέλοπερ- τουρκίας

    κανένας δεν θα έρθει να σου δώσει αυτά που δικαιούσαι αν εσύ ο ίδιος δεν τα διεκδικείς

    απλά και ξάστερα

    Μου αρέσει!

  9. Μάλλον δεν έγινε κατανοητό, αυτό που ήθελα να τονίσω περί των συμφωνιών του 1960.

    Όπως ανέφερα, ο συμβιβασμός ήταν η υπογραφή, το λάθος αποτελούσε η άμεση αναίρεση…

    Δηλαδή ο συμβιβασμός στην εφικτή λύση δεν ήταν το κυρίως πρόβλημα, αλλά η άμεση αναίρεση του κι από τις δύο κοινότητες με αλλότριους σκοπούς.

    Ο Μακάριος έφταιξε πολύ περισσότερο για το ότι δε σεβάστηκε ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ό, τι ο ίδιος ΗΔΗ είχε υπογράψει κι όχι για την επίτευξη του εφικτού των συμφωνιών.

    Αν είχαν την καλή διάθεση κι οι δύο πλευρές τότε, πάλι πιστεύω ότι θα λειτουργούσε το κράτος.
    Τέλεια συνθήκη δεν πρόκειται να υπάρξει ποτέ, Οσρ. Κάποτε πρέπει να ξεκινήσουμε την έμπρακτη οικοδόμηση του ΚΟΙΝΟΥ κράτους, αν θέλουμε πράγματι επανένωση. Κι εγώ δηλώνω ΝΑΙ στην ένωση (έστω και μέσω της ομοσπονδίας), γιατί πάνω απ’ όλα είμαι Κύπρια και ως Κύπρια δε δέχομαι σύνορα και διαχωριστικές γραμμές στη χώρα μου.

    Μου αρέσει!

  10. αν η τουρκία έρθει στις συνομιλίες και πει:

    αποδέχομαι άμεσα να εφαρμοστούν όλες οι πρόνοιες του σχεδίου 5
    με τους εξής όρους όμως:

    η σημερινή πράσινη γραμμή θα αποτελεί το εδαφικό όριο των δύο συνιστώντων κρατιδίων

    δεν θα επιστρέψει κανένας πρόσφυγας,

    δεν θα επιστραφεί ούτε ένα χωριό,

    αλλά θα ισχύουν όλες οι υπόλοιπες πρόνοιες του σχεδίου 5

    προσωπικά τι θα έκανες;

    Μου αρέσει!

  11. Εσύ θα έλεγες ένα ‘όχι’ και θα ξεμπέρδευες, έτσι δεν είναι, Οσρ;

    Και υπονοείς φυσικά, ότι εγώ θα έλεγα σε όλα ‘ναι’.

    🙂

    Εδώ δεν κρίνονται ο Οσρ ή η Λεμέσια, αλλά το μέλλον μας.

    Θ’ απαντήσω επί της ουσίας.

    Η Τουρκία προσπαθεί να διαφύγει των θετικών (για μας) προνοιών του σχεδίου Ανάν κι αυτό ήταν αναμενόμενο, από τη στιγμή που η διαπραγμάτευση επανεκκίνησε από μηδενικής βάσης κι όχι από το σημείο που διακόπηκε το 2004…Αυτό ωφείλεται στην υπέρμετρη, πολιτική φοβία της ηγεσίας μας, να επαναφέρει στο προσκήνιο το σχέδιο Ανάν.

    Εντούτοις, ο ίδιος ο κ. Ταλάτ γνωρίζει κι έχει δηλώσει επανειλημμένα, ότι το μόνο που έχει να προσφέρει στους Ελληνοκύπριους είναι τα (επιστρεφόμενα) εδάφη. Τα επίμαχα σημεία είναι η Μόρφου και η Καρπασία. Ίσως πριν τα Χριστούγεννα, έχουμε νεότερα για το τι (δια-)πραγματεύεται επί του εδαφικού.

    Μου αρέσει!

  12. είδες που είσαι έξυπνο κορίτσι

    ναι, εγώ προσωπικά πιστεύω ότι εσύ θα έλεγες «ναι» σε όλα και θα ξεμπέρδευες

    όπως και οι πλείστοι που ψήφισαν «ναι»

    είσαι η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος

    απλά αυτοί του «όχι» είναι πιο πολλοί

    Μου αρέσει!

  13. Πολύ ισοπεδωτικές προσεγγίσεις κάνεις, Οσρ.

    Αν πρόσεξες, δε σου απάντησα.

    Θεωρώ ότι είναι άδικο να προσάπτεις αυθαίρετα κατηγορίες στους συμπατριώτες/συνομιλητές σου, ότι οι αποφάσεις τους είναι επιφανειακές κι όχι απόρροια βαθύτατου συλλογισμού, προβληματισμού και έρευνας.

    (Και κάτι άλλο, αυτοί που στηρίζουν τώρα τις συνομιλίες για την ομοσπονδία είναι ΠΙΟ ΠΟΛΛΟΙ. Η πολιτική της ΜΗ-λύσης και του ‘όχι’ έχει ανατραπεί, μετά τις εκλογές και την ανάληψη στην προεδρία του κ. Χριστόφια.)

    Μου αρέσει!

  14. η πρώτη που προέβηκε σε αυθαίρετες κατηγορίες για μένα ήσουν εσύ και γι αυτό άλλωστε δεν συνέχισα την συζήτηση στο blog σου

    από κει και πέρα όλοι κρινόμαστε από όσα λέμε ή όσα δεν λέμε

    Μου αρέσει!

  15. Μα η συζήτηση ξεκίνησε κι έληξε με κατηγορίες δικές σου, ότι και ‘κουτσιά με τα λάχανα’ να μου πρότειναν πάλι ‘ναι’ θα έλεγα. Το επανέλαβες τόσες φορές, αποκλείεται να το έχεις ξεχάσει.

    Τα δικά μου συμπεράσματα για τα κίνητρα σου περί ‘πρωτογενούς δικαίου’, σου τα γνωστοποίησα στο τέλος κι αφότου μου είχες προσάψει ‘ρατσισμό’, επειδή στηρίζω τη λύση της διζωνικής, δικοινοτικής, ομοσπονδίας. Είναι τοις πάσι γνωστό, ότι τα δήθεν περί ενιαίου κράτους (κάτι που είναι ουτοπία και ανέφικτο, μετά την τουρκική εισβολή και διχοτόμηση) προέρχονται από άτομα που νομίζουν ότι μ’ αυτόν τον τρόπο θ’ ανατρέψουν τους συσχετισμούς και θα επανακαταλάβουν αναίμακτα το Βορρά. Εσύ ο ίδιος γιατί δεν το διέψευσες;

    Νόμιζα ότι η συζήτηση στο ιστολόγιο μου είχε εξαντληθεί από μόνη της, γιατί ειπώθηκαν όλα. Εγώ δε σ’ έδιωξα πάντως. Δε θα έκανα ποτέ κάτι τέτοιο, όσο κι αν διαφωνούσα με κάποιον, εκτός κι αν οι τρόποι του ξέφευγαν κατά πολύ (μα πάρα πολύ) από τα κόσμια.

    Και συμφωνώ απόλυτα στο ότι όλοι κρινόμαστε από όσα λέμε ή όσα δεν λέμε.

    Μου αρέσει!

  16. «Είναι τοις πάσι γνωστό,

    ότι τα δήθεν περί ενιαίου κράτους (κάτι που είναι ουτοπία και ανέφικτο, μετά την τουρκική εισβολή και διχοτόμηση) προέρχονται από άτομα που νομίζουν ότι μ’ αυτόν τον τρόπο θ’ ανατρέψουν τους συσχετισμούς και θα επανακαταλάβουν αναίμακτα το Βορρά. Εσύ ο ίδιος γιατί δεν το διέψευσες;»

    μόλις έχεις προβεί στην πλέον φασιστική αντιμετώπιση των πραγμάτων

    «μα ειναι τοις πάσι γνωστό ότι ο τάδε είναι αδελφή»

    «μα είναι τοις πάσι γνωστό ότι η τάδε είναι πουτάνα»

    «αν δεν είναι πούστης ή πουτάνα γιατί δεν βγαίνει να το διαψεύσει»

    δεν πρόκειται να μπω σε μια ανούσια διαδικασία να αποδείξω στον οιονδήποτε προκατειλημμένο κακόπιστο ότι δεν είμαι ελέφαντας

    Μου αρέσει!

  17. Επαναλαμβάνω, ότι η συζήτηση ξεκίνησε (κι έληξε) με κατηγορίες δικές σου, ότι και ‘κουτσιά με τα λάχανα’ να μου πρότειναν πάλι ‘ναι’ θα έλεγα.

    Εγώ αγνόησα το πιο πάνω, μπήκα στη διαδικασία και συζήτησα μαζί σου, παρά το γεγονός ότι θα μπορούσα να ισχυριστώ τα ίδια για σένα (ένας προκατειλημμενος κακόπιστος, στον οποίο πρέπει ν’ αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας) και να το αποφύγω…

    Ήταν ευκαιρία να γνωρίσω τα επιχειρήματα μιας άλλης άποψης και νομίζω έχω αποκομίσει ορισμένα στοιχεία από το διάλογο μας, δεν πήγε τελείως χαμένος. Άρα άξιζε τον κόπο, παρά τις προστριβές και δε χρειάζεται ν’ αποδείξει τίποτα και κανείς σε κανένα.

    (Μετά τα αρχικά ‘ενδοτικά’, ‘διαχωριστικά’ και ‘ρατσιστικά΄ τώρα μου προσάπτεις και ‘φασιστικά’ κίνητρα, ενώ παράλληλα προσποιείσαι το θύμα. Τι να πει κανείς…)

    Καλή σου νύχτα, Οσρ.

    Μου αρέσει!

  18. τεσπα

    για να προχωρήσει η συζήτηση επί της ουσίας και να δούμε αν υπάρχει περιθώριο συνέχισης της πρέπει να κάνουμε ασκήσεις επί χάρτου για να βρούμε τα όρια μας

    σου έκανα μια ερώτηση πολύ ουσιαστική πιο πάνω

    αν η τουρκία έρθει στις συνομιλίες και πει:

    αποδέχομαι άμεσα να εφαρμοστούν όλες οι πρόνοιες του σχεδίου 5
    με τους εξής όρους όμως:

    η σημερινή πράσινη γραμμή θα αποτελεί το εδαφικό όριο των δύο συνιστώντων κρατιδίων

    δεν θα επιστρέψει κανένας πρόσφυγας,

    δεν θα επιστραφεί ούτε ένα χωριό,

    αλλά θα ισχύουν όλες οι υπόλοιπες πρόνοιες του σχεδίου 5

    προσωπικά τι θα έκανες;

    θέλω να δω τα όρια σου, δηλαδή μέχρι που είσαι διατεθειμένη να φτάσεις για να έχουμε λύση όπως εσύ την φαντάζεσαι και ποια ειναι τα κριτήρια αυτής της λύσης

    θα αρχίσω πρώτος εγώ

    πάντα θεωρούσα ότι το κυριότερο που πρέπει να προσφέρει μια πραγματική λύση είναι το βιώσιμο του κράτους

    δηλαδή να έχουμε ένα κράτος που να μπορεί να λειτουργεί ομαλά ώστε να μην μπορούν να δημιουργηθούν συνθήκες παράλυσης του κράτους λόγω αρνησικυρίας

    δηλαδή μου είναι αδιανόητο να θεωρηθεί ότι είναι λογικό αυτό που ζητείται ότι για κάθε έλληνα αξιωματούχο στο ομοσπονδιακό κράτος πρέπει να υπάρχει ένας τούρκος για αντιστάθμισμα

    μπορούν να τεθούν κριτήρια ποσόστωσης ούτως ώστε να αποκατασταθεί όσο γίνεται η πληθυσμιακή διαφορά σε επίπεδο υπηρεσιών όπου τα κριτήρια είναι καθαρά τεχνοκρατικό

    πχ το σύνταγμα του 1960 που η αναλογία στην δημόσια υπηρεσία ήταν 70% και 30%

    και μιλάμε για το 60 όπου οι τούρκοι ήταν το 18% του πληθυσμού

    είναι δυνατόν με τέτοια κριτήρια να αναλάβουν άνθρωποι πόστα που ενδεχομένως να μην πληρούν κριτήρια πραγματικά απλά και μόνο γιατί έτσι λέει το ποσοστό

    πρώτα από όλα να τίθενται όσο περισσότερα κριτήρια που να έχουν σχέση με την κατάρτιση του ατόμου και δευτερευόντως με την εθνικότητα του

    δεν ζούμε σε έναν αγγελικά πλασμένο κόσμο και αυτό το ξέρω παααρα πολύ καλά και το βιώνω καθημερινά

    οι αδικίες που λαμβάνουν χώρα με το ρουσφέτι έχουν να κάνουν αποκλειστικά και μονο με το ατομικό συμφέρον, τα περί εθνικού συμφέροντος και μαλακίες δεν περνάνε

    αντίθετα μάλιστα, όταν αυτοί που αποτελούν την πλειοψηφία νοιώθουν ότι αδικούνται γιατί θεωρούν (καλώς ή κακώς) ότι την θέση την πήρε «ο τούρκος» απλά και μόνο γιατί είναι «τούρκος» και όχι γιατί έχει το έξτρα προσόν εκεί να δεις τι έχει να γίνει

    αυτοί οι αυθαίρετοι διαχωρισμοί πάνω σε φυλετικά εθνικά κλπ κριτήρια θα προκαλούν περισσότερες προστριβές

    μου είναι αδιανόητο, παντελώς όμως, η παραφροσύνη του ότι για πάντα
    (αφού θα γίνει πρωτογενές δίκαιο που μπορεί να αλλάξει μόνο με την συναίνεση της αγγλίας τουρκίας ελλάδας τ/κ ε/κ άρα ποτέ)

    οι τουρκοι πρέπει πάντα να αποτελουν τα 2/3 του πληθυσμού του κρατιδίου

    και αντίστοιχα οι έλληνες τα 2/3 του κρατιδίου

    Αυτό είναι το απίστευτα ρατσιστικό σημείο που νομιμοποιεί πλήρως την διχοτότμηση βάσει φυλετικών κριτηρίων και θα προκαλέσει τις προστριβές

    δηλαδή πως το βλέπουν να γίνεται

    κάθε 6μηνο θα κάνουν μια καταγραφή του πληθυσμού και θα λένε: πέρσι είχαμε 199.900 τούρκους και 99.950 έλληνες

    φέτος έχουμε έχουμε 199.000 τούρκους
    (γιατί κάποιοι πέθαναν άλλοι μετανάστευσαν στο εξωτερικό ή πήγαν στο ε/κ κρατίδιο)

    και 100.050 έλληνες!!!!!

    δηλαδή τι θα γίνει; θα εκδιωχθούν οι 1000 αυτοί που έτυχε να είναι έλληνες από τα σπιτια τους ώστε να αποκατασταθεί το ποσοστό;

    αυτά είναι γελοία πράγματα

    πες μου ποια διαφορά θα έχει από αυτό που ζούμε σήμερα;

    αφού και σήμερα οι ε/κ μπορούν να πάνε στα κατεχόμενα ως τουρίστες αλλά δεν μπορούν να εγκατασταθούν

    οι έλληνες που θα διαμένουν εκεί δηλαδή και αντίστοιχα οι τούρκοι που θα διαμένουν στο ε/κ κρατίδιο θα ζουνε διαρκώς με το φόβο της ποσόστωσης και ότι πρέπει να φύγουν αν ξαφνικά κάνουν πολλά παιδιά ή αποφασίσουν να εγκατασταθούν πολλοί έλληνες ή τούρκοι;

    εκεί να δεις διαμάχη και κόντρα μεταξύ των «αδελφών» ελλήνων πχ που οι «αυτόχθονες» κάτοικοι Κερύνειας πχ δεν θα τους θέλουν γιατί θα τους χαλάσουν τα ποσοστά και υπάρχει κίνδυνος στο μέλλον

    σενάρια ε; υπερβολές ε; γιατι να μπούμε σε αυτή την διαδικασία και να μάθουμε;

    αυτά για αρχή

    Μου αρέσει!

  19. Αυτό που λες δεν ισχύει. Είναι απλά ένας παράλογος συνειρμός

    Και ο λόγος που δεν ισχύει είναι πολύ απλός:

    Στο σύνταγμα υπάρχει ιεραρχία.

    Όλοι οι λοιποί νόμοι και αποφάσεις υποτάσσονται στις βασικές πρόνοιες του συντάγματος

    Και το άρθο 5 τις θεμελιώδους συμφωνίας έλεγε

    ‘’Υπογραμμίζοντας τη δέσμευσή μας στο διεθνές δίκαιο’’

    Κάθε κοινότητα είχε την δυνατότητα να εναντιωθεί σε οτιδήποτε ήταν αντίθετο με το διεθνές δίκαιο και ο συνειρμός σου δεν εναρμονίζεται με το διεθνές δίκαιο άρα δεν μπορεί να συμβεί

    Αυτό που θα συνέβαινε θα ήταν κάποιος να μπορούσε να εγκατασταθεί στην Κερύνεια άλλα να μην μπορεί να ψηφίσει στις εκλογές των Τούρκοκύπριων.

    Εξάλλου πάνω από όλα τα συντάγματα όλων των χωρών της ευρώπης είναι το ΕΥΡΟΣΥΝΤΑΓΜΑ και για αυτό τον λόγο ο συνειρμός σου είναι λανθασμένος.

    Μου αρέσει!

  20. Δεν υπάρχει ΕΥΡΩΣΥΝΤΑΓΜΑ

    η Ευρωπαική Ένωση ακόμη να ξεπεράσει την κρίση από τα «όχι» των Γάλλων και των Ολλανδών στα δημοψηφίσματα που έγιναν στις χώρες τους

    η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια

    ιδίως όταν η ημιμάθεια αφορά τόσο σημαντικά γεγονότα που επηρεάζουν την ζωή μας

    δεν πρόκειται να μπω σε νομική ερμηνεία του τι είναι διεθνές δίκαιο απλά θα σου πω ένα μόνο:

    η Τουρκία εισέβαλε στην Κύπρο επικαλουμενη την Συνθήκη Εγγυήσεως της Κυπριακής Δημοκρατίας
    λέγοντας ότι η εισβολή της αυτή είναι εναρμονισμένη με το διεθνές δίκαιο

    κάτι που έρχεται σε σύγκρουση με την γνωμοδότηση του νομικού τμήματος του ΟΗΕ το 1959 το οποίο είπε σύμφωνα με το άρθρο 3 του χάρτη των ηνωμένων εθνών η συνθήκη εγγυήσεως περιορίζει τα επεμβατικά δικαιώματα των 3 εγγυητριών δυνάμεων και δεν τους επιτρέπει την στρατιωτική βία αφού για να χρησιμοποιθεί τέτοια βία πρέπει να υπάρχει ψηφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας είτε να αφορά αυτοάμυνα.

    Αυτοάμυνα εξυπακούεται μπορεί να ασκήσει μόνο η Κυπριακή Δημοκρατία, δεν μπορεί δηλαδή να ασκήσει αυτοάμυνα κάποιος άλλος για σένα.

    Άλλωστε τα εκατοντάδες ψηφίσματα του ΟΗΕ οι καταδίκες της τουρκίας από το ΕΔΑΔ και το Συμβούλιο της Ευρώπης λένε ότι από το 1974 η Τουρκία παραβιάζει συνεχόμενα το διεθνές δίκαιο

    η τουρκία ερμηνεύει κατά το δοκούν το διεθνές δίκαιο

    η εποικοδομητική ασάφεια άλλωστε ευνοεί ακριβώς αυτό του να μπορείς να ερμηνεύεις όπως σε βολεύει νεφελώδεις μη ξεκάθαρους όρους
    και ευνοεί αυτον που θέλει να τους παραβιάσει

    άρα καλύτερα να μην μπαίνουν τέτοιοι όροι για να μην βρίσκει κανένας αφορμή

    σύμφωνα με το σχέδιο 5 στην Κερύνεια και στο τ/κ κρατίδιο υποχρεωτικά ο αριθμός των τουρκων θα έπρεπε να είναι για πάντα τα 2/3 του πληθυσμού
    καθαρά και ξάστερα

    γηράσκω αεί διδασκόμενος………. συνεχώς μαθαίνω ακόμη περισσότερο τον τρόπο που σκέφτονται πολλοί από τους ανθρώπους που ψήφισαν «ναι»

    πραγματικά συνεχώς επιβεβαιώνεται η αρχική μου αίσθηση, δηλαδή ότι η συντριπτικότατη πλειοψηφία των ανθρώπων που ψήφισαν «ναι»
    θα ψηφιζαν ναι σε ότιδήποτε και να τους έφερναν

    και προς αυτό είναι έτοιμοι να κτίσουν εξηγήσεις επεξηγήσεις ψευδαισθήσεις γεγονότα και καταστάσεις που δεν υπάρχουν απλά και μόνο για να δικαιολογήσουν το «ναι»

    θεωρώ ότι οι άνθρωποι αυτοί στους οποίους εντάσσεσαι και συ είναι καλόπιστοι όσον αφορά το καλό της Κύπρου

    οι πλείστοι αυτοί άνθρωποι έχουν κάποια βασικά επιχειρήματα τα οποία παραθέτω όχι κατανάγκην με την σειρά προτεραιότητας

    1. τζαι μεις εσφάξαμεν τους (άρα πρέπει να εξιλεωθούμε συλλογικά και να τιμωρηθούμε με την «ρεαλιστική» «λύση;)

    2. εχάσαμεν τον πόλεμον (άρα να μεν θέλουμεν πολλά πολλά, να δεκτούμεν μιαν συμβιβαστικήν λύση ρεαλιστικήν, τζαι εν τζαι πολύ μας)

    δηλαδή η Γερμανία που ευθύνεται για δύο παγκόσμιους πολέμους που έχασε και σκοτώθηκαν εκατομύρια ανθρώπου θα έπρεπε να είναι ες αεί υπό κηδεμονία κια να μαστιγώνουμε τους γερμανούς δκυό φορες την ημέρα;

    3. ο χρόνος κυλά εναντίον μας και είναι η τελευταία ευκαιρία (πάλι;;;) οι ξένοι δεν ασχολούνται με μας και κάποια στιγμή θα μας βαρεθούν και θα μας παρατήσουν

    οι «ξένοι» οι «ευρωπαίοι» κλπ είναι απλά άνθρωποι που κοιτάνε τα δικά τους συμφέροντα

    όπως εσύ δεν έχεις ιδέα για τα προβλήματα της Εσθονίας της Σλοβενίας και της Μάλτας έτσι και αυτόι δεν έχουν ιδέα για την Κύπρο

    στην καλύτερη περίπτωση που πάνε κάποιοι κυπραίοι και τους λένε κάποια πράγματα, όταν βλέπουν το θύμα που ειναι η Κύπρος να μην διεκδικεί τα δικαιώματα που έχουν όλοι οι ευρωπαίοι πολίτες αλλά να ζητά πολύ λιγότερα (το έχω αναλύσει πολύ, πιο πάνω) τι θέλεις να κάνουν δηλαδή;
    να έρθουν αυτοί να διεκδικησουν για σένα;

    αφού ο χρόνος κυλάει εναντίον μας και είναι η τελευταία ευκαιρία (πάλι) γιατί η τουρκία δεν αφήνει απλά τον χρόνο να κυλάει;
    μα ακριβώς γιατί έχει πίεση και θέλει μια «λύση» στα μέτρα της

    Μου αρέσει!

  21. κανείς δεν θα έρθει να σου δώσει τίποτα………….

    όλα κερδίζονται μόνο όταν τα διεκδικείς

    προσωπικά αυτό που θα ήθελα να δω επιτέλους σε τούντον τόπου που καμένος
    (που την μαλθακότητα του ατομικισμού του)

    τόσο σε σχέση με το κυπριακό και όχι μόνο όπως γράφω σε πάρα πολλά κειμενα μου είναι η λαική αντίδραση και διεκδίκηση

    ο χριστόφιας και ο ταλάτ παίζουν τα παιχνίδια της εξουσίας των μεγάλων δυνάμεων δηλαδή του νατο για τά συμφέροντα του οποίου γίνεται όλο αυτό το τζέρτζελο

    ο μόνος φραγμός που θα μπουν στα σχέδια όλων αυτών είναι η αντίδραση του κόσμου

    αν ρεαλισμός για σένα είναι η αποδοχή αυτής της μαλακισμένης συμπεριφοράς των κυπρέων που δεν αντιδρούν αρα να δεκτούμεν ρε κουμπάρε ό,τι μας δώκουν

    με γεια σου και χαρά σου

    αλλά αυτή την μίζερη άποψη μην την ονομάζεις «ρεαλισμό» ονόμασέ την ηττοπάθεια

    Μου αρέσει!

  22. Οσρ, τελείως συμπτωματικά μετέφερα ένα κείμενο του Κυριάκου σε σχόλιο στο ιστολόγιο μου. Απ’ ότι βλέπω γνωρίζεστε ήδη. Ίσως μπορέσετε να συνεχίσετε εσείς οι δύο το διάλογο…

    Στη δική μας περίπτωση, βλέπω ένταση κι αδιέξοδο. Ίσως τα ξαναπούμε σε κάποια άλλη χρονική στιγμή, όταν θα υπάρχουν και νέες εξελίξεις στις συνομιλίες στο μέλλον.

    Σε χαιρετώ.

    Μου αρέσει!

  23. Φίλε ας μην γράφουμε σε δύο διαφορετικά blog αν θέλεις έλα να συνεχίσουμε την συζήτηση στο blog της Λεμεσιάς όπου είναι ουδέτερο έδαφος και θα μπορούν να συμμετέχουν και περισσότεροι στον διάλογο.

    Μου αρέσει!

  24. αγαπητέ κυριάκο καταρχήν χαίρομαι για τις διαπιστώσεις επί του προσώπου μου και τις απόψεις και σε ευχαριστώ γι αυτό!

    ύστερα φυσικά επήρες τζαι άψες πάλε….αλλά οκ κατανοητό το ίδιο παθαίνω και εγώ για αυτά που πιστεύω πολύ έντονα

    λόγω προχωρημένου της ώρας και έλλειψης χρόνου (δουλειά αύριο γαρ) θα σου πω επιγραμματικά κάποια πράγματα

    όσον αφορά την ελεύθερη εγκατάσταση

    DRAFT ACT OF ADAPTATION OF THE TERMS OF ACCESSION OF THE UNITED CYPRUS REPUBLIC TO THE EUROPEAN UNION……….

    HAS ADOPTED THIS ACT OF ADAPTATION OF THE TERMS OF ACCESSION….

    Article 2 Residence of Cypriot citizens
    1. Notwithstanding existing provisions of Community law……..

    2. Thereafter, either constituent state may, with a view to protecting its identity, take safeguard measures to ensure that

    no less than
    two-thirds of its Cypriot permanent residents speak its official language as their mother tongue is not substantially altered.

    η επίσημη γλώσσα του τ/κ κρατιδίου θα ήταν η τουρκική και του ε/κ η ελληνική

    όλο το σχέδιο 5 θα γινόταν ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ δίκαιο της ΕΕ άρα το ίδιο το σχέδιο 5 θα γινόταν ευρωπαικό κεκτημένο άρα δεν θα είχε παρρεκλίσεις αφού δεν θα μπορούσε να έχει παρρεκλίσεις από τον εαυτό του ως τέτοιο

    αυτά προς το παρόν

    Μου αρέσει!

  25. Γεια σου οσρ ,πολυ ενδιαφέρουσα συνέντευξη , ομολογώ οτι δεν ήξερα αυτες τις πτυχές του σχεδίου ανάν….με κανουν να σκέφτομαι ξανα και ξανα τις απόψεις μου , γιατι εγω ειχα φτάσει στο οδυνηρό συμπερασμα , οτι τελικα θα πρέπει να το δεχτουμε για να τελειώνει αυτη η κατάσταση…ενιωθα φυσικα οτι προδιδα τα πιστεύω μου αλλα έλεγα ισως θα ειναι καλύτερο απο το να ζουμε στην αβεβαιότητα…τωρα θα μου πείς και το σχέδιο αβεβαιότητα ήταν…
    Να δουμε αν θα πάει ποτε μπροστά αυτη η μικρή πατριδα…μακάρι όλα να κερδίζονταν όταν τα διεκδικούμε:)
    Υ.Γ. Μου επιτρέπεις να κανω μια παρατήρηση για το μπλόκ σου; Ρε συ γραφε πιο μικρα κείμενα γιατι οταν καποιος θέλει να διαβάσει τι γραφεις και βλέπει ποσο μεγάλο ειναι το κείμενο απλα μετανιώνει γιατι θα του πάρει πολύ χρονο και ο χρόνος είναι πολύτιμος!Διώχνεις το αναγνωστικό κοινό:)

    Μου αρέσει!

  26. αγαπητή μαριάννα χάνεσαι για λίγο καιρό αλλά επιστρέφεις δρίμύτερη 😉

    πραγματικά είναι πάρα πολύ μεγάλη χαρά και η ηθική ικανοποίηση που μου δίνεις με τις διαπιστώσεις σου αφού άκουσες την συνέντευξη του κ. Λουκαίδη

    και αυτό μου δίνει δύναμη να συνεχίσω να κάνω πράξη αυτά οπυ πιστεύω, όσο μπορώ φυσικά!!

    θα ακολουθήσουν και άλλες συνεντεύξεις με άτομα από όλους τους χώρους ….

    προσωπικά με εκφράζει απόλυτα η ρήση
    «ο μόνος χαμένος αγώνας είναι αυτός που δεν δόθηκε ποτέ….»

    πράττεις αυτό που πιστεύεις αληθινά, από κει και πέρα κανείς δεν ελέγχει τον κόσμο!

    αγαπητή μαριάννα νασαι καλά για την παρατήρηση, είναι κατι που σκέφτηκα πολλές φορές,

    αλλά είναι τόσα κα τόσα που θέλω να πω που δυστυχώς γίνεται αυτό που γίνεται!!

    θα προσπαθήσω να είμαι πιο σύντομος ώστε να μην διώχνω το αναγνωστικό κοινό 😉

    Μου αρέσει!

  27. Παράθεμα: Υπόθεση “ζαρντινιέρας” “έχω δικαιωθεί” λέει…………. επί της ουσίας αθώωση των άθλιων κωλόμπατσων « τίποτε δεν χαρίζε

  28. Παράθεμα: Υπόθεση “ζαρντινιέρας” “έχω δικαιωθεί” λέει…………. επί της ουσίας αθώωση των άθλιων κωλόμπατσων « τίποτε δεν χαρίζε

Σχολιάστε